ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نمایش بلوغ طراحی در آئودی RS6 Avant 2020؛ وقتی ارباب حلقه ها باز می گردد

آئودی اسپرت رسما از نسل چهارم استیشن ویژه خود یعنی RS6 Avant پرده برداری کرد. این هات استیشن یکی از 6 مدل جدید آئودی اسپرت بوده که قرار است در ادامه سال رونمایی شود. تا ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

آئودی اسپرت رسما از نسل چهارم استیشن ویژه خود یعنی RS6 Avant پرده برداری کرد. این هات استیشن یکی از 6 مدل جدید آئودی اسپرت بوده که قرار است در ادامه سال رونمایی شود. تا بدین جا عرضه مدل RSQ3 و RSQ8 که هر دو SUV (کراس اور) هستند، به طور رسمی توسط آئودی تایید شده است. اما این کمپانی برنامه را با معرفی اصیل ترین مدل سری RS یعنی استیشن جذاب خود آغاز کرده است. آئودی برای مقابله با مدل های بی ام و M و مرسدس بنز AMG سری RS را 25 سال پیش بنیان نهاد. اولین محصول این سری نیز RS2 بود.

مدیر پروژه شرکت آئودی مایکل بیندر در خصوص RS6 Avant می گوید:

این خودرو دی ان ای اصلی آئودی اسپرت را عرضه می کند. نسل چهارم این خودرو بر پایه مدل A6 Avant توسعه داده شده است.

تنها اشتراک مدل پایه و RS پنل درب های جلو است و باقی بخش ها اعم از سقف، صندوق و... به طور اختصاصی برای این مدل طراحی شده است. با توجه به این مسئله پهنای خودرو در حدود 80 میلی متر پهن تر شده است و به رقم 1886 میلی متر می رسد.

نمای جلوی آئودی RS6 Avant مذکور به طور کامل بازسازی شده است و از درب کاپوت کاملا جدیدی استفاده شده است. چراغ های جلو باریک تر، از مدل A7 قرض گرفته شده و جلو پنجره مشکی براق نیز مخصوص مدل های RS است و طرح ورودی هوا هم از مدل R8 الهام گرفته شده است. در این خودرو برای اولین بار آرم آئودی با رنگ مشکی رنگ به عنوان یک آپشن اضافه قابل انتخاب خواهد بود.

نمای جانبی و پشتی نیز ظاهر خاص سری RS را داراست. از جمله ویژگی های خاص این سری می توان به اسپویلر سقفی و طراحی بسیار جسورانه دیفیوزر و اگزوزهای بیضی شکل دو قلو در کنار پنل های حجیم بخش انتهایی اشاره کرد.

در داخل اتاقک آئودی RS6 Avant فرمان اسپرت چرمی به همراه شیفترهای دنده آلومینیومی و صندلی های چرمی پوشیده شده از آلکانتارا و تغییرات کوچک در بخش مرکزی کنسول از مهم ترین تغییرات به شمار می روند.

مدیر پروژه شرکت آئودی می گوید ما به دنبال بهترین عملکرد بوده و به همین دلیل بدون فشرده سازی عمل کرده ایم. در همین راستا فضای صندوق بدون تغییر به نسبت مدل معمولی A6 معادل 565 لیتر باقی مانده که با خواباندن صندلی ها به صورت 40/20/40 ظرفیت به 1680 لیتر افزایش پیدا می کند.

همانند نسل گذشته، آئودی RS6 Avant از موتور 4 لیتری V-8 دو توربو TFSI نیرو می گیرد اما مجهز به جدیدترین سیستم نیمه هیبریدی آئودی موسوم به 48V آلترناتور/استارت با کمک تسمه است که می تواند 16 اسب بخار را به قدرت موتور اضافه کند. همچنین برای کاهش هرچه بیشتر مصرف سوخت در حالت رانندگی معمولی، نیمی از سیلندرها خاموش می شوند.

حداکثر قدرت از عدد 552 اسب بخار مدل استاندارد نسل قبلی به عدد 591 اسب بخار رسیده است. شایان ذکر است که مدل Performance نسل قبل که یک رده بالاتر از مدل استاندارد قرار دارد در سال 2016 با حداکثر قدرت 596 اسب بخار معرفی شد که این مسئله برای نسل جدید نیز تکرار خواهد شد. حداکثر گشتاور نیز به 800 نیوتن متر در بازه دور موتور 2100 تا 4500 rpm رسیده است.

آئودی RS6 Avant جدید برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به تنها 3.6 ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت به صورت الکترونیکی بر روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است که در صورت برگزیدن بسته انتخابی حداکثر سرعت از 280 به 305 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

قدرت موتور این خودرو به هر چهارچرخ انتقال داده می شود. این قدرت به صورت 40/60 به محور جلو و عقب توسط یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک با قابلیت لانچ کنترل ارسال می شود. نکته قابل توجه آن است که خریداران این خودرو می توانند با برگزیدن آپشن انتخابی قابلیت تنظیم انتقال قدرت به هر یک از چهارچرخ را نیز در اختیار داشته باشند.

آئودی RS6 Avant

به صورت استاندارد آئودی RS6 Avant چرخ های 21 اینچی دارد اما چرخ 22 اینچی نیز به صورت آپشن برای این خودرو عرضه شده و سیستم تعلیق بادی نیز به صورت استاندارد بر روی آن قرار دارد. ترمزها نیز به صورت استاندارد دیسکی آهنی هستند اما ترمزهای کربن سرامیکی نیز قابل انتخاب است. آئودی RS6 Avant با قیمت در حدود 80 هزار پوند در کشور انگلستان به فروش می رسد و در کشور آمریکا نیز عرضه خواهد شد.

طراح نمای خارجی این مدل یعنی فرانچسکو دی اموره (Francesco D Amore) خاص ترین بخش نمای ظاهری این استیشن را کاپوت آن می داند و مدل مسابقه ای DTM شرکت آئودی را الهام بخش خود در این طراحی دانسته است. او به این خودرو لقب "دارث ویدر" (یکی از شخصیت های داستانی در مجموعه تخیلی جنگ ستارگان) دنیای اتومبیل داده است که ما نیز با توجه به ظاهر خیره کننده و خشن  RS6 با او موافقیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی