ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آغاز گشت مخصوص پلیس برای ثبت تخلف معاینه فنی در تهران

این روزها تخلف معاینه فنی توسط دوربین های پلاک خوان بررسی می شود، اما حالا به غیر از خودروهایی که اساسا فاقد معاینه فنی هستند، گشت مخصوص چک کردن میزان آلایندگی خودروها در سطح شهر ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۵ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۷:۴۵

این روزها تخلف معاینه فنی توسط دوربین های پلاک خوان بررسی می شود، اما حالا به غیر از خودروهایی که اساسا فاقد معاینه فنی هستند، گشت مخصوص چک کردن میزان آلایندگی خودروها در سطح شهر تهران نیز فعال شده است و در این راستا دو خودروی سیار ثبت تخلف معاینه فنی و تست کنار جاده‌ای با حضور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری و رئیس پلیس راهور پایتخت رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک؛ سردار محمدرضا مهماندار روز سه‌شنبه در حاشیه رونمایی از این خودروها در جمع خبرنگاران گفت: «موضوع سلامت شهروندان در کلان‌شهر تهران از اهمیت بالایی برخوردار است و در این راستا از این ۲ خودرو امروز رونمایی می‌شود. بیشتر خودروها به‌ویژه خودروهای سنگین ممکن است بعد از اخذ معاینه فنی، شرایط متعادل خود را ازدست‌داده و موجب ایجاد مشکلات آلایندگی شوند که در این خصوص خودروی جدید تست کنار جاده‌ای امروز رونمایی شد.»
به گفته سردار مهماندار، این خودرو با کمک ستاد معاینه فنی و شهرداری تجهیز شده و با گشت‌زنی مستمر در معابر پایتخت، میزان آلایندگی خودروهای سنگین را اندازه‌گیری می‌کند.
وی تاکید کرد: «اگر میزان آلایندگی خودرو بیش‌ازحد مجاز باشد برگه معاینه فنی ابطال و به راننده ۱۰ روز فرصت داده می‌شود که نسبت به اخذ معاینه فنی مجدد اقدام کند.»
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص خودرو ثبت تخلف معاینه فنی سیار نیز گفت: این خودرو نیز با گشت‌زنی در معابر به کنترل معاینه فنی وسایل نقلیه پرداخته و شماره پلاک مربوط را با سامانه سیمفا چک کرده و در صورت نداشتن برگه سلامت، اقدام به جریمه خودرو مذکور می‌کند.

گفتنی است که هم‌اکنون ۱۶ مرکز ثابت معاینه فنی و ۸ مرکز سیار در پایتخت فعال است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Abolfazl Mandi
    Abolfazl Mandi | ۵ شهریور ۱۳۹۸

    نفتو نمی تونن بفروشن موندن چجوری مردمو بچاپن ...

  • ilyma13
    ilyma13 | ۵ شهریور ۱۳۹۸

    حفظ سلامت مردم؟؟خندیدیم...

مطالب پیشنهادی