ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تکاپوی انگلیسی‌ها برای حل مشکل انقراض زنبورهای عسل

انگلستان از لحاظ اقلیمی مدتی است که تغییر و تحول‌های متعددی داشته و به همین سبب گونه‌های مختلفی از زنبورها در این مناطق در آستانه انقراض هستند. پژوهشگران با بررسی ۲۲۸ گونه زنبور پی برده‌اند ...

رسول خردمندی
نوشته شده توسط رسول خردمندی | ۸ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

انگلستان از لحاظ اقلیمی مدتی است که تغییر و تحول‌های متعددی داشته و به همین سبب گونه‌های مختلفی از زنبورها در این مناطق در آستانه انقراض هستند.

پژوهشگران با بررسی ۲۲۸ گونه زنبور پی برده‌اند که آلودگی هوا، تغییرات اقلیمی و کمبود سکونت‌گاه مناسب باعث شده حشرات به خصوص زنبورها از مناطق اروپایی مهاجرت کنند. بر این اساس مشخص شده که ۱۷ گونه از زنبور به طور منطقه‌ای منقرض شده که از مهمترین دسته‌ها می‌توان به زنبورهای عسل، زنبور مناطق کلیف میسون و پاتر فلاور اشاره کرد. ۲۵ گونه نیز در شرف انقراض قرار دارند. ۳۱ گونه دیگر نیز باید فوتی فوری فکر اساسی برای وضعیتشان در نظر گرفت.

بد نیست بدانید خدمت‌رسانی برای جلوگیری از آلودگی زنبورهای عسل نزدیک به ۶۹۰ میلیون یورو برای اقتصاد انگلستان خرج در بر داشته است. در حال حاضر انگلستان در کنترل وضعیت سلامت زنبورهای عسل ناتوان رفتار کرده و با این حال قصد بر این است تا سکونتگاه مناسبی برای زنبورها در نظر گرفته شود و روی وضعیت زندگی و تولید مثل زنبورهای عسل نظارت ویژه‌ای صورت پذیرد.

انقراض زنبورهای عسل

اتحادیه اروپا در سال گذشته پذیرفته که نئونیکوتینایدها از بازار سم‌فروشان حذف شود. چرا که این نوع آفتکش‌ها منجر به مرگ زنبورها در کل مزارع شده است. به همین سبب زنبورداران در تغذیه و سالم نگه داشتن زنبورهای عسل به شدت محتاطانه رفتار می‌کنند.

سخنگوی دپارتمان محیط زیست درباره این معضل بیان می‌کند:

ما به سختی روی حمایت همه جانبه زندگی بهتر زنبورها کار می‌کنیم. به خصوص اینکه زنبورها برای گرده‌افشانی در مزارع به شدت اهمیت دارند و لازمه بقای انسان به این مزارع بستگی دارد. جدا از برنامه ۲۵ ساله محیط زیست، ما در حال حفاظت و بازسازی حیات وحش هستیم و استراتژی‌هایمان برای تنوع زیستی توانسته بیش از ۱۳۰ هزار هکتار سکونتگاه برای موجودات زنده را احیا کند.

به هر ترتیب انگلستان به شدت در تلاش است معضل انقراض زنبورهای عسل را حل کند اما آیا موفق خواهند شد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی