ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

fiat 500e
اخبار خودرو

ساخت ارزان ترین خودروهای برقی جهان با 5500 دلار؛ راهکار جالب یک استارتاپ فرانسوی

یک استارتاپ فرانسوی راهکار جدیدی برای گسترش خودروهای برقی ارائه داده است و در همین راستا خودروهای احتراق داخلی ارزان قیمت و کوچک را مجهز به باتری های ساخت تسلا با قیمت مناسب می کند. ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۹:۱۵

یک استارتاپ فرانسوی راهکار جدیدی برای گسترش خودروهای برقی ارائه داده است و در همین راستا خودروهای احتراق داخلی ارزان قیمت و کوچک را مجهز به باتری های ساخت تسلا با قیمت مناسب می کند.

این استارتاپ کار خود را با عرضه یک پرتوتایپ بر پایه رنو توینگو مدل 2009 آغاز کرده است. نمونه برقی شده این خودروی کوچک درون شهری برد حرکتی معادل 180 کیلومتر دارد. حداکثر سرعت آن نیز به 110 کیلومتر بر ساعت می رسد.

به طور ویژه تبدیل یک خودروی احتراق داخلی به مدل برقی با هزینه عموما قابل توجهی همراه است. حتی نمونه های اولیه اکثر شرکت های بزرگ خودروسازی نیز از همین قاعده پیروی کرده اند. امروزه تبدیل خودروهای کلاسیک و قدیمی به خودروهای برقی نیز طرفداران خاص خود را دارد.

این استارتاپ با خرید ماژول های باتری ساخت شرکت تسلا و قرار دادن سه ماژول در پرتوتایپ رنو توینگو، یکی در بخش جلو و دوتا دیگر در بخش عقب و محل قرار گیری باک بنزین، آن را به یک خودروی برقی تبدیل کرده است. وزن مجموع سیستم به کار رفته معادل 120 کیلوگرم است.

این استارتاپ ادعا می کند که تا جای ممکن این کار را به سادگی هرچه تمام تر انجام می دهند و تعویض قوای محرکه بنزینی با برقی در عرض یک روز امکان پذیر است.

بنیان گذار این استارتاپ به بلومبرگ گفته است:

ما قصد عرضه خودروهای برقی ارزان قیمت به افرادی را داریم که توانایی پرداخت هزینه بالای این دسته از وسایل نقلیه را ندارند.

خودروهای برقی

در حال حاضر این استارتاپ قابلیت تبدیل مدل های زیر را در سرتاسر اروپا دارد:

رنو توینگو II، فیات 500، سیتروئن C1، پژو 107، تویوتا آیگو و فولکس واگن پولو

این شرکت برنامه تعویض تمامی بخش ها را با پرداخت 8500 یورو (9400 دلار) برای مالکان این خودروها ممکن ساخته است. گرچه در حال حاضر مشوق دولتی در کشور فرانسه محل قرار گیری این استارتاپ وجود دارد که هزینه نهایی را به تنها 5000 یورو (5500 دلار) کاهش می دهد.

این استارتاپ که Transition-One نام دارد به دنبال 6 میلیون یورو سرمایه گذاری است تا برنامه خود را به صورت انبوه دنبال کند. بنیان گذار شرکت امیدوار است که بتواند در سال 2020 در حدود 4000 خودرو را تبدیل کند.

با توجه به این که اکثر خودروهای نام برده شده دارای مدل برقی تولید شده توسط شرکت مادر هستند به نظر می رسد این کار با مشوق های دولتی و در خودروهای درون شهری ارزان قیمت، راهکار مناسبی باشد تا کمک هرچه بیشتری به کاهش آلودگی به خصوص در کلان شهر هایی همچون پاریس و...کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی