ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رسما تایید شد؛ بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 300 پلاس تولید می شود

تقریبا یک هفته پیش بود که بوگاتی با ثبت یک رکورد خارق العاده، به اولین خودروسازی تبدیل شد که از مرز سرعت 300 مایل (482 کیلومتر) عبور می کند. در این رکوردشکنی نسخه ای ارتقا ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

تقریبا یک هفته پیش بود که بوگاتی با ثبت یک رکورد خارق العاده، به اولین خودروسازی تبدیل شد که از مرز سرعت 300 مایل (482 کیلومتر) عبور می کند. در این رکوردشکنی نسخه ای ارتقا یافته از شیرون توانست سرعت باورنکردنی 304.773 مایل (معادل 490.484 کیلومتر) در ساعت را در پیست اهرا-لیسن فولکس واگن ثبت کند.

بوگاتی

پس از این رکوردشکنی بسیاری از کارشناسان پیش بینی کردند که بوگاتی برای ارایه نسخه ای هیجان انگیزتر از شیرون دورخیز نموده و قصد دارد با ثبت رکوردی استثنایی به پیشواز معرفی آن برود.

در مراسم ویژه ای که اخیرا به منظور گرامیداشت صد و دهمین سالگرد تاسیس بوگاتی در مولشایم برگزار شده، استفان وینکلمن مدیرعامل این کمپانی رسما پیش بینی کارشناسان را تایید کرده است.

chiron-super-sport-300 (1)

30 دستگاه از شیرون سوپر اسپرت 300 پلاس تولید می شود

به گفته آقای وینکلمن از نسخه رکوردشکن شیرون که دارای پسوند سوپر اسپرت 300 پلاس (Super Sport 300+) است، 30 دستگاه تولید خواهد شد. هر کدام از این نسخه ها بدون احتساب مالیات قیمتی برابر با 3.5 میلیون یورو (معادل 3.89 میلیون دلار) خواهد داشت.

chiron-super-sport-300 (7)

نکته جالب توجه اینکه علی رغم قیمت بسیار بالا، در طول مراسم برگزار شده یکی از افراد متمول نسبت به خرید شیرون سوپر اسپرت 300 پلاس اقدام نموده و قرارداد مربوطه را همانجا و روی پروتوتایپ موجود امضا کرده است! با این حساب باید گفت 29 دستگاه دیگر از شیرون رکوردشکن باقی مانده است.

2021-bugatti-chiron-super-sport-300

حداکثر سرعت مدل های تحویلی به مشتریان در 440 کیلومتر در ساعت محدود می شود

طبق برنامه ریزی ها، تولید بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 300 پلاس از سال 2021 آغاز خواهد شد. نکته قابل تامل اینکه برخلاف پروتوتایپ رکوردشکن، حداکثر سرعت سایر مدل ها به صورت الکترونیکی در رقم 273.4 مایل (440 کیلومتر) در ساعت محدود خواهد بود. البته نشریه تاپ گیر گزارش کرده امکان سفارش میله های محافظ کابین (رول کیج) و برداشتن محدودیت سرعت برای مشتریان مورد تایید بوگاتی فراهم شده است.

2021-bugatti-chiron-super-sport-300 (6)

جالب اینکه به گفته آقای وینکلمن به خریداران شیرون سوپر اسپرت 300 اجازه داده می شود برخی مواقع به پیست اهرا-لیسن سر زده و در مسیر مستقیم 8.7 کیلومتری موجود توانمندی های خودروی خود را به چالش بکشند.

شیرون سوپر اسپرت 300 پلاس 3.5 میلیون یورو قیمت دارد

همانطور که پیشتر به اطلاعتان رسانده ایم، بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 300 پلاس نیروی خود را از همان موتور 8 لیتری 16 سیلندر چهار توربوی معروف دریافت می کند. قدرت این موتور که در چنتودیچی نیز به کار گرفته شده، به لطف بهینه سازی ها تقریبا صد واحد دیگر افزایش یافته و به 1,578 اسب بخار رسیده است.

با توجه به این خروجی باید گفت پیش بینی تیونر هنسی مبنی بر اینکه شیرون رکوردشکن باید قدرتی در حدود 2,000  اسب بخار داشته باشد، اشتباه بوده است.

در کنار ارتقای پیشرانه، در بدنه شیرون سوپر اسپرت 300 پلاس نیز بازنگری شده و این ابرخودرو به لحاظ ایرودینامیکی در وضعیتی مطلوب تر از نسخه استاندارد قرار دارد. بیشترین تغییرات ایرودینامیکی در عقب خودرو رخ داده، جایی که با حذف باله عقب، 25 سانتی متر به طول بدنه افزوده شده است.

آنطور که آقای وینکلمن در مراسم مذکور گفته، شیرون سوپر اسپرت 300 پلاس از رینگ های منیزیمی و بدنه ای با فیبرکربن خام بهره می برد. رنگ نارنجی هم که در مدل پروتوتایپ وجود دارد، قابل شخصی سازی بوده و خریداران می توانند رنگ مورد علاقه خود را سفارش دهند.

chiron-super-sport-300 (8)

پس از شیرون سوپر اسپرت 300 پلاس، بوگاتی دیگر به دنبال شکستن رکورد سرعت نخواهد بود

احتمالا می دانید پروتوتایپی که برای رکوردشکنی استفاده شد، یک صندلی داشت و کابین آن با میله های مقاوم محافظت شده بود. اما مدل هایی از شیرون سوپر اسپرت 300 پلاس که به مشتریان تحویل داده می شوند، به دو صندلی مجهز شده و در حالت استاندارد در آنها خبری از میله های محافظ نخواهد بود.

chiron-super-sport-300 (9)

گفتنی است با توجه به تصمیم بوگاتی مبنی بر تولید 30 دستگاه از شیرون رکوردشکن، این خودرو رسما عنوان دار سریع ترین اتومبیل تولیدی جهان خواهد بود. پیش از این و اوایل امسال نسخه تقویت شده از فورد GT توانسته بود به سرعت 300.4 مایل (483.4 کیلومتر) در ساعت دست پیدا کند، اما به دلیل عدم عرضه نمونه های بیشتر، عنوان مذکور به این خودروی آمریکایی اعطا نشد.

2021-bugatti-chiron-super-sport-300 (7)

آقای وینکلمن چندی پیش با انتشار ویدیویی خبر داد که بوگاتی دیگر به دنبال شکستن رکورد سرعت نخواهد بود. بنابراین به احتمال زیاد شرکت هایی چون کوئنیگزگ، هنسی و SSC North America در آینده نزدیک این رکورد را از چنگ بوگاتی بیرون خواهند کشید.

در پایان شما مخاطبین گرامی را به تماشای گالری تصاویر رسمی شیرون سوپر اسپرت 300 پلاس که توسط بوگاتی منتشر شده، دعوت می کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MobileMax
    MobileMax | ۱۹ شهریور ۱۳۹۸

    این همون ماشینی نیست که کوئینزگ ازش فیلم برداری کرده?

مطالب پیشنهادی