ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نگاهی به مرکز طراحی فراری ؛ زادگاه سریعترین رویاهای جهان

سال گذشته بود که مرکز طراحی فراری افتتاح شد. در چند دهه گذشته عموما طراحی محصولات فراری توسط شرکت معروف ایتالیایی یعنی پینین فارینا صورت می گرفت و به نوعی تمامی محصولات فراری به صورت ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

سال گذشته بود که مرکز طراحی فراری افتتاح شد. در چند دهه گذشته عموما طراحی محصولات فراری توسط شرکت معروف ایتالیایی یعنی پینین فارینا صورت می گرفت و به نوعی تمامی محصولات فراری به صورت coachbuild (طراحی خارج از شرکت صاحب شاسی) وارد خط تولید می شدند.

در همین رابطه فلاویو مانزونی، رئیس طراحی شرکت فراری مصاحبه ای انجام داده است که نکات جالبی را در خصوص مرکز تازه طراحی فراری شامل می شود.

مانزونی در این خصوص عنوان کرده که تیم بزرگ او وظیفه هدایت طرح ها و پروژه های مختلف را به صورت یکپارچه بر عهده دارد و روزهایی که یک خودروساز با ساخت شاسی، طراحی را به یک استودیو خارجی می سپرد به پایان رسیده است.

رئیس طراحی شرکت فراری گفته است: «یکی از دلایل دیگر تاسیس این استودیو پیچیدگی بسیار زیاد سوپرخودروهای امروزی است. ما شاهد پیشرفت در بخش فن آوری و آیرودینامیک محصولاتمان هستیم در نتیجه تعامل بین بخش های مختلف یک نیاز اساسی است. پیش از این شما یک شاسی با تمام متعلقات آن داشتید و طراحان لباس یا همان بدنه آن را برای شما طراحی می کردند.»

مانزونی در سال 2010 به فراری پیوست و در آن زمان تیم طراحی فراری بسیار محدود بود. امروزه بیش از 100 نفر در  این مرکز به وسعت 1400 متر مربع که شامل مدل سازی گل کلی تا دو آتلیه مجزاست مشغول به کار اند.

جالب است بدانید بخش هایی از مرکز طراحی فراری برای بیش از 200 مشتری خاص این کمپانی که قصد شخصی سازی خودروهای جدیدشان را دارند در نظر گرفته شده است.

مانزونی از علاقه خود برای ایجاد وجه تمایز بین مدل های مختلف این کمپانی صحبت کرده و توضیح داده است: «فراری از رویکرد عروسک سازی به سبک روسی (طراحی مدل های مختلف شبیه بهم) دوری می کند. ما به دنبال این نیستیم که تمامی مدل ها به صورت مشخصی "احساس یک خانواده" بودن را به بیننده بدهد. ما باید بین نوآوری و سنت طراحی فراری با احتیاط و شجاعت حرکت کنیم و مسئولیت ما در قبال این نام تجاری بسیار سنگین است.»

ferrari-p80-c (7)

رئیس طراحی شرکت فراری در بخش هایی از توضیحات خود خاطرنشان کرده است: «هر محصول تولیدی فراری باید امضای مخصوص به خود را داشته باشد و هر مدلی بدون نشان فراری می بایست قابل تشخیص باشد. این طرز فکر کار را بسیار دشوار اما سرگرم کننده تر می کند. شما باید ثابت قدم بوده و طرح های جدیدی در ذهن داشته باشید.»

شاسی بلند (SUV) فراری که در آینده نه چندان دوری معرفی خواهد شد متفاوت ترین کار این شرکت خواهد بود. مانزونی در این خصوص معتقد است: «ما بسیار خوش شانس هستیم زیرا از همان لحظه شروع کار ایده بسیار قدرتمندی برای طراحی این خودرو داشتیم. شاسی بلند ما دارای شکل و میراث فراری خواهد بود. برای ایجاد یک چیز قوی و منحصر به فرد باید کنجکاوی بسیار زیادی داشته باشید.»

طراحی فراری

وی ضمن اشاره به جدیدترین و قدرتمندترین محصول فراری یعنی SF90 توضیح داده است: «هر چند این خودرو متفاوت از تمامی محصولات فراری طراحی شده است اما با این وجود حتی با حذف آرم آن می توان گفت که با یک فراری طرف هستیم. ما برای اولین بار از چراغ های عقب دایروی شکل استفاده نکردیم و از طرح متفاوت آن بسیار راضی هستیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی