ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواپیمای الکتریکی Heaviside از ماشین ظرفشویی هم کم صداتر است [تماشا کنید]

استارتاپ هوانوردی Kitty Hawk که توسط «لری پیچ»، هم بنیانگذار گوگل و بویینگ پشتیبانی می شود، از هواپیمای الکتریکی جدیدی پرده برداشت که از ماشین ظرفشویی هم بی صداتر است. این هواپیمای الکتریکی که Heaviside نام دارد، ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

استارتاپ هوانوردی Kitty Hawk که توسط «لری پیچ»، هم بنیانگذار گوگل و بویینگ پشتیبانی می شود، از هواپیمای الکتریکی جدیدی پرده برداشت که از ماشین ظرفشویی هم بی صداتر است.

این هواپیمای الکتریکی که Heaviside نام دارد، سومین محصول این شرکت محسوب شده و بزرگترین مزیت آن تولید صدایی بسیار اندک حین پرواز است. Heaviside از نظر طراحی شبهات زیادی به نسخه های قبلی داشته و با هدف حمل یک سرنشین در مسافت های کوتاه طراحی شده است.

محصول جدید Kitty Hawk از ۶ روتور ثابت روی بال ها و یک جفت متحرک در کنار کابین بهره می برد. دو روتور جلویی حین برخاستن به سمت زمین چرخیده و به هواپیما امکان اوج گرفتن عمودی را می دهند. پس از این مرحله به شکل اولیه برگشته و در کنار ۶ روتور دیگر نیروی لازم برای ناوبری را فراهم می سازند.

به گفته کمپانی سازنده Heaviside مسافت ۴۸ کیلومتری بین سانفرانسیسکو و سن خوزه را در ۱۵ دقیقه طی می کند که به معنی پرواز با سرعت ۱۹۲ کیلومتر در ساعت است. این هواپیمای الکتریکی که ۶ متر طول دارد، با هربار شارژ امکان ۱۶۰ کیلومتر پرواز را دارد و می توان آنرا به صورت دستی یا خودکار هدایت کرد.

هواپیمای الکتریکی

Kitty Hawk با انتشار یک ویدیو سر و صدای تولیدی این پرنده با هلیکوپتری معمولی را در ارتفاع ۱۵۰۰ پایی مقایسه کرده است. بر این اساس Heaviside در این ارتفاع صدایی تولید می کند که با شدت ۳۸ دسی‌بل به زمین می رسد در حالی که این عدد برای هلیکوپتر ۸۰ دسی‌بل برآورد شده است.

هواپیمای الکتریکی

برای درک بهتر این اعداد کافی است بدانید شدت صدای جاروبرقی گاهی اوقات به ۸۰ دسی‌بل می رسد و ساکت ترین ماشین های لباسشویی و ظرفشویی هم به ترتیب شدت صدایی در حدود ۵۵ تا ۴۰ دسی‌بل دارند. کاهش نویز تاکسی های پرنده از آن جهت اهمیت دارد که با کاهش آلودگی صوتی می تواند به فراگیر شدن این پرنده ها در محیط های شهری کمک زیادی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۳ مهر ۱۳۹۸

    طراحی جالبی داره
    یک قدم جلوتر برای تاکسی پرنده

    • Unconventional_NyTro
      Unconventional_NyTro | ۱۳ مهر ۱۳۹۸

      طراحیش کجاش جالبه
      به همه جاش موتور وصل کردن
      هیچ پیشرفتی توش انجام نشده

مطالب پیشنهادی