ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیت بیت
تکنولوژی

گوگل فیت بیت را خرید؛ قرارداد ۲.۱ میلیارد دلاری برای حضور در بازار پوشیدنی‌ها

چند روز پیش شایعات از تمایل گوگل برای خریدن فیت بیت خبر داده بودند که با توجه به اخبار منتشر شده امروز، این شایعات رنگ واقعیت به خود گرفته است. کمپانی گوگل طی یک اقدامی ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

چند روز پیش شایعات از تمایل گوگل برای خریدن فیت بیت خبر داده بودند که با توجه به اخبار منتشر شده امروز، این شایعات رنگ واقعیت به خود گرفته است. کمپانی گوگل طی یک اقدامی فوری، شرکت سلامتی محور فیت بیت را به ارزش ۲.۱ میلیارد دلار خریداری کرده است تا به وضعیت گجت‌های پوشیدنی خود، سر و سامانی ببخشد.

اهداف گوگل از این کار کاملا مشخص بوده و قرار است تجربه کمپانی فیت بیت (FitBit) در امور سلامتی و ساعت‌های هوشمند، به کمک این کمپانی بیاید تا ساعت‌های هوشمند مبتنی بر پلتفرم ویر او اس (Wear OS) جانی دوباره بگیرند. همچنین با توجه به دانش فعلی گوگل در این زمینه و توانایی‌های قدرتمند هوش مصنوعی این کمپانی، باید شاهد نتایج بسیار خوب و دقیقی در گزارش سلامتی کاربران ساعت‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل Wear OS باشیم.

فیت بیت

با این حال گوگل می‌داند که این روزها اطلاعات شخصی بازار بسیار داغی دارد و به همین دلیل در زمان اعلام این خبر، سخنی از داده‌های کاربران فعلی کمپانی فیت بیت به میان نیاورد. به خصوص این که ساعت‌های هوشمند فیت بیت به صورت شبانه‌روزی اطلاعات کاربران، از جمله ضربان قلب، کیفیت خواب و شمارش قدم‌هایشان را پایش می‌کنند. در نتیجه کمپانی گوگل که همواره زیر تیغ انتقادات بوده است، به خوبی توانسته این موضوع را مدیریت کند.

یکی از اقدامات گوگل در همین رابطه، استفاده نکردن از فیت بیت برای تبلیغات هدف دار است و همچنین این کمپانی خاطر نشان کرده است که نسبت به داده‌های کاربران به صورت شفاف عمل خواهد کرد. با این حال کاربران فعلی فیت بیت، می‌توانند به صورت داوطلبانه داده‌های خود را به سرور‌های گوگل منتقل کنند.

گوگل امیدوار است به کمک تجربیات فیت بیت که طی سال‌ها رقابت در بازار گجت‌های پوشیدنی به دست آمده است، بتواند کل اکوسیستم Wear OS را متحول کند و کیفیت آن را بهبود ببخشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی