ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیپ فیک
تکنولوژی

شاهکار تازه تکنولوژی دیپ فیک: تمجید بوریس جانسون از رقیب انتخاباتی اش [تماشا کنید]

روز گذشته تلویزیون انگلستان در اقدامی عجیب ویدیوی دیپ فیکی از بوریس جانسون نخست وزیر این کشور را منتشر کرد که در آن، آقای جانسون جرمی کوربین رقیب انتخاباتی خود از حزب کار را تایید ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

روز گذشته تلویزیون انگلستان در اقدامی عجیب ویدیوی دیپ فیکی از بوریس جانسون نخست وزیر این کشور را منتشر کرد که در آن، آقای جانسون جرمی کوربین رقیب انتخاباتی خود از حزب کار را تایید می کند.

این ویدیو که به طرز عجیبی هم واقعی به نظر می رسید توسط اتاق فکر Future Advocacy تهیه شده بود و بوریس جانسون را نشان می داد که به رای دهندگان بریتانیایی توصیه می کرد به رقیب «ارزشمندش» جرمی کوربین رای دهند.

در ویدیوی دیپ فیک دیگری که آن نیز توسط Future Advocacy تولید شده بود، جرمی کوربین از بوریس جانسون حمایت می کرد و از خواست قلبی اش برای ادامه فعالیت جانسون به عنوان نخست وزیر انگلستان سخن می گفت.

زیرنویس این ویدیوها با کمک فیلم های موجود از این دو شخصیت تهیه شده بود که بعدها به صورت دیجیتالی تغییر داده شده بودند تا حرکات دهان آنها مطابق با صحبت هایشان عوض شود.

پیشتر کارشناسان مربوطه هشدار داده بودند که تکنولوژی دیپ فیک می تواند به مشکلی بزرگ در انتخابات آتی آمریکا بدل شود و حالا به نظر می رسد که این فناوری انتخابات در دیگر کشورها را نیز تهدید می کند.

جالب است بدانید که طبق گفته جان ویلاسنور از اساتید امنیت سایبری و هوش مصنوعی دانشگاه کالیفرنیا ویدیوهای دیپ فیک توسط هر فردی قابل ساختن هستند و برای این منظور صرفا به یک کامپیوتر نیاز است و دسترسی به اینترنت.

او اضافه کرد که این ویدیوها ابزارهایی تازه و قدرتمند در دستان افرادی هستند که شاید بخواهند اطلاعات نادرست را با هدف تاثیر گذاری روی انتخابات در جوامع منتشر کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • opda511
    opda511 | ۲۴ آبان ۱۳۹۸

    بنظرم دیپ فیک مورد حمایت سیاست مدارهاست و دلیل اینکه کسی مخالفت واقعی ازش نمیکنه چون دارن بهش بعنوان یک فرصت نگاه میکنن تا هرجا رسوایی ازشون لو رفت سریع بگن دیپ فیکه و ما نبودیم... خیالتون راحت باشه دیپ فیک مورد حمایت تمام کسانی هست که جایی رسوایی دارن

  • آریا
    آریا | ۲۳ آبان ۱۳۹۸

    مگر با دیپ فیک بتونن ابله های نون به نرخ روز خوری مثل جرمی کوربین رو به قدرت برسونن.
    دم بوریس جانسون هم گرد خوب کوربین رو قهوه ای میکنه هر بار تو مجلس

مطالب پیشنهادی