ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آمازون
تکنولوژی

پشت لبخند آمازون؛ در انبارهای بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان چه می‌گذرد؟

بر اساس گزارش‌هایی که منتشر شده است، به نظر می‌رسد آمازون در تلاش برای دور زدن ایمنی محیط انبارهای خود بوده و اسنادی که در اختیار نهادهای قانونی مرتبط گذاشته، دست کاری شده بودند. البته ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۶ آذر ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

بر اساس گزارش‌هایی که منتشر شده است، به نظر می‌رسد آمازون در تلاش برای دور زدن ایمنی محیط انبارهای خود بوده و اسنادی که در اختیار نهادهای قانونی مرتبط گذاشته، دست کاری شده بودند. البته آمازون تا سال ۲۰۱۵ این کار را انجام می‌داده و بعد از آن گزارش‌ها به حالت نرمال بازگشته‌اند. در ادامه با هم نتایج بررسی در این رابطه را می‌خوانیم.

گزارش منتشر شده، حاصل همکاری دو سایت آتلانتیک و ریویل نیوز است که به بررسی مشکلات ایمنی و گزارش‌های دستکاری شده آمازون از اتفاقات منجر به مرگ یا مصدومیت در انبارهایش می‌پردازد. در این گزارش می‌بینیم که آمازون، نرخ مصدومیت‌ها و حتی مرگ و میر‌های رخ داده در انبارهایش را دست کاری می‌کند و سپس آن‌ها را در اختیار مراجع مرتبط می‌گذارد. اما نکته جالب این جاست که حتی برخی از بررسی‌های به عمل آمده در این رابطه نیز، خود دست کاری شدند.

آمازون

در ابتدا بگذارید به محدودسازی درخواست‌های کارمندان آمازون در رابطه با منتشر شدن اسناد مصدومیت‌ها نگاهی بیاندازیم. بخشی از گزارش را در ادامه می‌بینیم:

حدود ۱۰ یا ۱۲ مورد موجود بوده که آمازون با سرپیچی مستقیم از قانون فدرال، درخواست‌های کارمندانش در رابطه با ارائه گزارش‌ مصدومیت‌ها را نادیده گرفته است. آمازون می‌گوید که تنها گزارش‌هایی را به آن‌ها ارائه خواهد داد که مربوط به مدت زمان مشغول به کار بودنشان در این کمپانی می‌شود. یکی از سخنگویان سازمان امنیت و سلامت کار آمریکا (OSHA) می‌گوید که این ادعا درست نیست.

در اصل این گونه بوده که حتی وقتی آمازون، این اسناد را در اختیار کارمندان می‌گذاشته، برچسب محرمانه به آن‌ها می‌زده تا از افشای آن‌ها جلوگیری کند. در حالی که سازمان OSHA به صورت قانونی عنوان کرده است که هیچگاه کارفرمایان نمی‌توانند از کارمندانشان بخواهند چنین اسنادی را محرمانه نگه دارند. حتی بعضی از این کارمندان گفته‌اند از افشای این اسناد به خبرگزاری‌ها بیم داشتنه‌اند، زیرا تصور می‌کردند که توسط آمازون تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

آمازون

با این حال، اسنادی که در این رابطه منتشر شده هم ممکن است چندان دقیق نباشند. آتلانتیک می‌گوید که اطلاعاتی دریافت کرده که تایید می‌کند آمازون در رابطه با ارائه گزارش‌های مربوط به مصدومیت‌ها، چندان صادق نبوده است. در این بخش از گزارش می‌خوانیم که این کمپانی در تلاش بوده تا تعداد مصدومیت‌ها را کمتر از حالت عادی گزارش دهد. یکی از مدیران ایمنی اسبق آمازون می‌گوید:

چندین سال پیش، آمازون سیاستی داشت که مصدومیت‌های رخ داده برای کارمندان را به صورت سیستماتیک، مخفی می‌کرد. ۳ نفر از مدیران ایمنی نیز این گفته را تایید کرده‌اند. همچنین یکی از متخصصین ایمنی در یکی از انبار‌های آمازون نیز گزارش‌های دست کاری شده را تایید می‌کرده است. او می‌گوید که بالا دستی‌ها، به وی ابلاغ می‌کردند، باید مصدومیت‌هایی که ممکن است توسط قوانین ثبت شوند را توجیه کند.

اما عجیب‌ترین قسمت این گزارش مروبط به خود سازمان OSHA می‌شود. بر اساس گفته‌های کارمند سابق این سازمان به نام جان استالون (John Stallone)، از طرف یکی از بالا دستی‌هایش به او گفته شده است که اسناد منتشر شده از تعداد مرگ و میر یکی از انبارهای آمازون را دست کاری کند تا عواقب آن متوجه کارمند متوفی شود تا کارفرمای او یا همان آمازون.

آمازون

او متوجه شده بود که آمازون به دلیل آموزش ناکافی کارمند خود، باعث مرگ وی شده و سازمان می‌خواهد این قضیه را مخفی کند. اما چندی پس از این، استالون به نشستی دعوت شد تا با رئیس اداره کار ایالت ایندیانا ملاقاتی داشته باشد. او مدعی شده که رئیس اداره کار به او گفته است که یا باید از خیر این گزارش بگذرد، یا این که ایالت ایندیانا مناقصه مربوط به انتخاب دومین مقر اصلی آمازون را به دیگر ایالت‌ها می‌بازد:

چند روز بعد از کنفرانس تلفنی استالون با مقامات آمازون، او به دفتر رئیس اداره کار ایندیانا فراخوانده شد. در دفتر وی علاوه بر خود رئیس، ریک روبل (Rick Ruble)، فرماندار ایندیانا (Holcomb)، هم حضور داشت. فرماندار به او گفته بود که برنده شدن ایالت ایندیانا در این مناقصه بسیار حیاتی خواهد بود. همچنین رئیس نیز به وی اخطار داده بود که یا باید این پرونده را فراموش کند، یا این که باید استعفای خود را تقدیم سازمان OSHA کند.

استالون می‌گوید که چند روز بعد از این ملاقات، از سمت خود استعفا داده و مراتب را به اطلاع مدیر اجرایی سازمان OSHA رسانده است. او همچنین می‌گوید که حتی مقامی بالاتر از مدیر اجرایی این سازمان گفته که باید این پرونده مختومه اعلام شود چون به شدت علاقه دارد که ایندیاناپلیس (مزکر ایالت ایندیانا) محل جدید مقر آمازون اعلام شود.

آمازون

در آخر اما می‌بینیم که کارمند متوفی آمازون، مسئول مرگ خویش اعلام شده و این کمپانی هم از احداث مقر جدید خود در ایندیانا نیز منصرف می‌شود. با این حال این بررسی‌ها تنها یک نمونه از گزارش‌هایی است که در رابطه با شرایط کاری انبارهای آمازون انجام شده. در عین حال، اخباری به بیرون درز کرده است که از شرایط کاری وخیم در یکی از انبارهای این کمپانی در ایالت نیویورک خبر می‌دهد.

سناتور برنی سندرز (Bernie Sanders) هم در تابستان از سازمان OSHA خواسته بود تا به جزئیات، بررسی‌هایی در رابطه با شرایط کاری انبار‌های آمازون صورت گیرد. برخی از اخبار در این زمینه می‌گویند که غول اینترنتی در ماه‌های شلوغ سال مانند الان، از کارمندان خود می‌خواهد که حتما ۱۲ ساعت شیفت کاری خود را انجام دهند، در حالی که بسیاری از کارمندان نمی‌توانند چنین ساعت‌هایی را تحمل کنند. این فشار باعث می‌شود که آمار مصدومیت‌ها و مرگ و میر‌ها هم بالا رود. البته آمازون می‌گوید چون تعداد کارمندان بیش‌تر شده، اعداد گزارش شده افزایش یافته‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • behroozy4
    behroozy4 | ۶ آذر ۱۳۹۸

    جالبه که کارمند امنیت شغلی آمریکا حاضر نشد تا بخاطر حفظ شغلش گزارش اشتباه رو رد کنه و استعفا داد ولی هم کارمند متوفی آمازون، مسئول مرگ خویش اعلام شده و این کمپانی هم از احداث مقر جدید خود در ایندیانا نیز منصرف می‌شود ، یعنی همه فاتحشون خونده شد و آخرم آمازون برنده شد

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۶ آذر ۱۳۹۸

    پشت لبخند گاج‌مارکت چه میگذرد؟ ?

    • Amir1995
      Amir1995 | ۶ آذر ۱۳۹۸

      ?
      چرخ دستیه البته

مطالب پیشنهادی