ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پیش بینی قیمت رمزارز
تکنولوژی

استفاده از شبکه عصبی برای پیش‌بینی قیمت رمزارز

یکی از چالش های رمزارزها و به ویژه بیت کوین نوسان قیمتی شدید آنهاست، حالا اما یک متخصص هندی روشی برای پیش بینی این تغییرات پیدا کرده است. Abinhav Sagar از متخصصان داده موسسه فناوری Vellore ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۱ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

یکی از چالش های رمزارزها و به ویژه بیت کوین نوسان قیمتی شدید آنهاست، حالا اما یک متخصص هندی روشی برای پیش بینی این تغییرات پیدا کرده است.

Abinhav Sagar از متخصصان داده موسسه فناوری Vellore هند روشی را برای پیش بینی قیمت رمزارز با تکیه بر شبکه عصبی LSTM (حافظه طولانی کوتاه-مدت) ارائه کرده. در معماری LSTM برخلاف شبکه عصبی بازگشتی معمول، ذخیره سازی و دسترسی داده ها به صورتی کارآمدتر صورت می گیرد. از این نوع شبکه برای طبقه بندی، پردازش و پیش بینی سری های زمانی استفاده می شود.

به گفته Sagar قیمت رمزارزها تحت تاثیر چهار فاکتور پیشرفت های سریع فناوری، اقتصادی، امنیتی و حتی سیاسی قرار دارد. وی فرایندی چهار مرحله ای را برای پیش بینی قیمت رمزارز طراحی کرده که شامل جمع آوری داده های بلادرنگ در مورد ارزهای دیجیتال، آماده سازی داده ها برای آموزش شبکه عصبی، آزمایش پیش بینی با استفاده از شبکه LSTM و مصورسازی نتایج آن می شود.

پیش بینی قیمت رمزارز

این متخصص برای آموزش شبکه خود از مجموعه داده های CryptoCompare بهره می برد که شامل قیمت، حجم و پایین ترین و بالاترین نرخ هر رمزارز است. وی پیش از پیاده سازی و مصورسازی نتایج پیش بینی از خطای مطلق میانگین (MAE) به عنوان معیار ارزیابی استفاده کرده است.

در نمودار مصورسازی نتایج این شبکه عصبی، پیش بینی قیمت رمزارز به شکل عجیبی با تغییرات واقعی آن تطابق دارد. این در حالی است که قیمت رمزارزها بسیاری از مواقع توسط نهنگ ها و از طریق خرید و فروش حجم عظیمی از آن با نرخ های غیر واقعی دستخوش نوسان های شدید می شود. Abinhav Sagar کد پروژه شبکه LSTM  را در گیت هاب منتشر کرده است. متخصصان پیش از این از یادگیری ماشین برای پیش بینی قیمت ها در بازار سهام بهره برده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی