ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی
تکنولوژی

هواوی کمیته ارتباطات فدرال آمریکا را به دادگاه کشاند

در پی زورآزمایی‌های اخیر هواوی و دولت آمریکا در رابطه با منع استفاده شرکت‌های آمریکایی از تجهیزات این کمپانی چینی، هواوی به دادگاه عالی آمریکا در رابطه با تصمیمات اخیر کمیته ارتباطات فدارل (FCC) شکایت ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

در پی زورآزمایی‌های اخیر هواوی و دولت آمریکا در رابطه با منع استفاده شرکت‌های آمریکایی از تجهیزات این کمپانی چینی، هواوی به دادگاه عالی آمریکا در رابطه با تصمیمات اخیر کمیته ارتباطات فدارل (FCC) شکایت کرده است.

این شکایت به این دلیل صورت گرفته است که FCC، اپراتورهای محلی و روستایی آمریکا را از استفاده از تجهیزات شبکه و رادیویی هواوی منع کرده است. FCC اعلام کرده که این اپراتورها و ارائه‌دهندگان خدمات همراه نمی‌توانند از ۸.۵ میلیارد دلاری که باید صرف خرید تجهیزات کنند را به هواوی بپردازند تا از این شرکت تجهیزات شبکه دریافت کنند.

به همین دلیل هواوی در دادگاه عالی ایالت نیو اورلئان آمریکا از FCC شکایت کرده و آن‌ها را محکوم به گرفتن تصمیمات ناعادلانه کرده است. بر اساس این شکایت، FCC بدون داشتن مشروعیت قانونی و با تخطی آشکار از قانون فدرال و پایمال کردن حق و حقوق قانونی این کمپانی، اقدام به وضع قانون منع استفاده از تجهزیت رادیویی این کمپانی کرده است.

هواوی

یکی از سخنگویان این شرکت در این رابطه می‌گوید:

FCC مدعی شده که هواوی یک تهدید امنیتی است. اما رئیس این شرکت (آجیت پای) مدارک کافی در رابطه با ادعا خود، ارائه نکرده است. تنها این که ما در چین شروع به کار کردیم، نمی‌تواند دلیل خوبی مبنی بر این که ما یک تهدید امنیت سایبری هستیم، باشد.

با توجه به این شکایت، انتظار می‌رود که FCC پاسخی در این رابطه بدهد، ولی با این حال این کمیته سکوت اختیار کرده است. البته این اولین بار نیست که غول چینی از اقدامت دولت آمریکا شکایت می‌کند. در اصل این سومین بار است که پای این کمپانی و دولت دونالد ترامپ به دادگاه باز می‌شود.

هواوی

اولین بار شکایت هواوی در رابطه با ممنوعیت کلی استفاده از تجهیزات این کمپانی در آمریکا بود. دومین بار نیز از وزارت بازرگانی آمریکا شکایت کرده بود که چرا تجهیزاتی را که در سال ۲۰۱۷ خریداری کرده بودند را ضبط کرده‌اند.

به نظر می‌رسد که جنگ و دعوای بین دولت ترامپ و کمپانی چینی تمامی ندارد و مشکلاتی که کمپانی‌های چینی مانند ZTE و هواوی با دولت آمریکا دارند، تا آینده‌ای نامعلوم ادامه داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی