ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

هیوندای لفستای برقی رونمایی شد؛ سدانی سبز مخصوص چین

اردیبهشت ماه گذشته و در نمایشگاه خودروی پکن بود که کمپانی هیوندای از مدلی جدید برای بازار چین پرده برداری کرد. این سدان کوچک اما جذاب لفستا (Lafesta) نام داشته و در زمان رونمایی اعلام ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

اردیبهشت ماه گذشته و در نمایشگاه خودروی پکن بود که کمپانی هیوندای از مدلی جدید برای بازار چین پرده برداری کرد. این سدان کوچک اما جذاب لفستا (Lafesta) نام داشته و در زمان رونمایی اعلام شد که با موتور بنزینی 1.6 لیتری توربو به فروش خواهد رسید.

حال با گذشت تقریبا هفت ماه، هیوندای نسخه تمام الکتریکی از لفستا را نیز معرفی کرده است. این نسخه برای عرضه در اوایل سال آینده برنامه ریزی شده و به لحاظ ظاهری تفاوت هایی جزئی با مدل بنزینی دارد که شاخص ترین آن را می توان جلوپنجره یکپارچه با سپر نامید. به غیر از این، قطعه کرومی موجود بین دو چراغ اصلی، چراغ های مه شکن و شکاف های عمودی هم از ویژگی های متفاوت لفستای برقی با نسخه بنزینی به شمار می روند.

Hyundai-Lafesta-EV-1-2 (1)

واژه لفستا در اصل ریشه ای ایتالیایی داشته و به معنای فستیوال است

نسخه الکتریکی هیوندای لفستا در قسمت عقب نیز با همتای بنزینی خود تفاوت هایی دارد که از مهم ترین آنها می توان به مواردی مثل سپر آیرودینامیک تر و جایگزین شدن اگزوزهای دوگانه با دیفیوزر اشاره کرد. در صورت نگاه از نمای جانبی رینگ های آیرودینامیک به مشخصه اصلی این نسخه از لفستا تبدیل می شود.

Hyundai-Lafesta-EV-5-1

در داخل کابین تغییر خاصی دیده نمی شود و مثل نسخه بنزینی صفحه نمایش 7 اینچی دیجیتال موجود در پشت فرمان D شکل و نمایشگر مرکزی 10.25 اینچی مربوط به سیستم اینفوتینمنت بیش از بقیه اجزا جلب توجه می کنند. بد نیست اشاره کنیم سیستم اینفوتینمنت لفستای برقی به قابلیت نشان دادن نزدیک ترین ایستگاه های شارژ مجهز شده است.

Hyundai-Lafesta-EV-4-2

شارژ بی سیم تلفن همراه، انتخاب کننده دنده الکترونیکی، سیستم تشخیص صدا برای کنترل صوتی امکانات و سقف پانورامیک از دیگر ویژگی های قابل ذکر این سدان برقی جدید محسوب می شوند.

هیوندای لفستای تمام الکتریکی از تجهیزات و سیستم های ایمنی مناسبی بهره می برد. سیستم کنترل نقاط کور با امکان کمک به پیشگیری از برخورد، سیستم کمک به جلوگیری برخورد از جلو، خروج امن و اخطار وجود ترافیک در پشت خودرو برخی از این موارد هستند. شش ایربگ نیز سیستم های پیشرفته فوق را همراهی می کنند.

Hyundai-Lafesta-EV-4-1

سدان سبز کره ای ها نیروی خود را از یک موتور برقی با 201 اسب بخار قدرت و 310 نیوتن متر گشتاور دریافت می کند. انرژی این موتور هم توسط پک باتری 56.5 کیلووات ساعتی تامین می شود. هیوندای مدعی است لفستای برقی توانایی پیمایش 490 کیلومتر مسافت با شارژ کامل را دارد. درباره فاکتورهای دیگری چون شتاب، حداکثر سرعت، زمان شارژ و البته قیمت، فعلا اطلاعاتی در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی