ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

خبرهای هفتگی صنعت خودرو جهان؛ از کوروت هیبریدی تا مرسدس بنز S کلاس برقی

با پایان یافتن نمایشگاه خودروی لوس آنجلس زمان مشخص شدن عملکرد صنعت خودروسازی جهان در سالی که گذشت و نقشه راه خودروسازان برای سال آینده میلادی است. در ادامه به مهم ترین خبرهای صنعت خودرو ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

با پایان یافتن نمایشگاه خودروی لوس آنجلس زمان مشخص شدن عملکرد صنعت خودروسازی جهان در سالی که گذشت و نقشه راه خودروسازان برای سال آینده میلادی است. در ادامه به مهم ترین خبرهای صنعت خودرو جهان در هفته گذشته می پردازیم. با دیجیاتو همراه باشید.

اولین خبر هفته به فولکس واگن گلف-e (مدل برقی گلف) تعلق می گیرد که رسما به فروش 100 هزار دستگاهی پس از قرار گرفتن بر روی خط تولید از سال 2014 میلادی رسیده است. با معرفی نسل جدید گلف دیگر خبری از مدل برقی آن نخواهد بود زیرا پیشتر فولکس واگن مدل تمام برقی جدید خود با نام ID.3 را جانشین مدل برقی گلف کرده است. فولکس واگن اعلام کرده بود که در بازارهای نروژ، آلمان، ایالات متحده امریکا، انگلستان و هلند مدل برقی گلف بیشترین فروش را داشته است.

خبر دوم هفته نیز به یکی از برندهای زیر مجموعه فولکس واگن یعنی آئودی تعلق می گیرد. پیشتر اعلام کردیم که این برند مدیرعامل جدیدی برای خود انتخاب کرده است. حال آئودی اعلام کرده است بیش از 9500 نیرو خود را به واسطه سرمایه گذاری در حرکت به سوی خودروهای برقی تعدیل خواهد کرد. آئودی با این کار 6 میلیارد یورو صرفه جویی مالی خواهد کرد و آن را در توسعه فن آوری های مربوط به وسایل نقلیه برقی سرمایه گذاری خواهد کرد.

آئودی در حدود 62 هزار نیرو در آلمان دارد و قول داده تا سهم سود سالیانه و قراردادهای بلند مدت با نیروهای فعلی خود ببندد.

پیش از این در خبری به تعدیل گسترده نیرو در گروه دایملر شرکت مادر مرسدس بنز نیز پرداخته بودیم.

خبر سوم هفته نیز به بازار آشفته بریتانیا به عنوان یکی از رقابتی ترین بازارهای خودروی جهان تعلق می گیرد. بازار خودروی بریتانیا به علت آینده نامعلوم سیاسی این کشور وضعیت مساعدی ندارد و کاهش شدید فروش خودروهای جدید به خوبی گواه این امر است. در 17 ماه گذشته این بازار با کاهش تعداد فروش مواجه شده است. جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا حتی بر روی صادرات خودروی این کشور نیز اثر منفی گذاشته است.

خبر چهارم هفته نیز به مرسدس بنز S کلاس تعلق می گیرد. مرسدس بنز قصد دارد تا سال آینده میلادی از نسل هفتم این فرزند پر افتخار خود پرده برداری کند. به همین دلیل تصاویر جاسوسی جدیدی از این سدان لوکس منتشر شده که بیش از پیش طراحی ظاهری و داخلی آن را به ما نشان می دهد. مرسدس استفاده گسترده ای از صفحه نمایش لمسی در داخل اتاق نسل آینده S کلاس کرده است. این شرکت قصد دارد تا علاوه بر نسل جدید S کلاس مدل تمام برقی با نام EQ S را نیز عرضه کند. تا برای اولین بار شاهد عرضه خودرویی در قامت S کلاس اما به صورت تمام برقی باشیم.

خبر پنجم هفته نیز به رنو زویی تعلق می گیرد. رنو با معرفی نسل جدید زویی توانسته توجه بسیار زیادی را به خود جلب کند. حال این شرکت به دلیل این که بازار این خودرو با استقبال مواجه شده است قابلیت خرید با پرداخت ماهیانه (لیزینگ) را از شرایط خرید آن حذف کرده است. پیش از این با پیش پرداخت 2995 پوند و پرداخته ماهیانه 269 پوند شما می توانستید صاحب یک دستگاه رنو زویی شوید. رنو حتی پول شارژ برق شما رو را نیز به صورت جداگانه به شما پرداخت می کرد. به همین دلیل تا سال 2016 در حدود 60 درصد از زویی های فروخته شده به صورت اقساط بوده است.

رنو دلیل این کار را نزدیک شدن ارزش خودروهای برقی به دیگر مدل های بازار می داند. تا پیش از این به علت قیمت بالاتر مدل های برقی رنو از این مشوق ها استفاده می کرد.

صنعت خودروسازی جهان

خبر آخر هفته نیز به شورلت کوروت C8 تعلق می گیرد که از همین حالا اطلاعات دست اولی از مدل هیبرید آن منتشر شده است.

نسل جدید شورلت کوروت برای اولین بار در طول تاریخ عرضه آن به صورت موتور وسط تولید می شود. حال خبر رسیده جنرال موتورز قصد دارد تا یک موتور V-8 دو توربوشارژر با 4 سوپاپ بر روی هر سیلندر را برای مدل های رده بالای کوروت همچون ZR1  و Z06 استفاده کند. به‌علاوه دو موتور الکتریکی نیز بر روی محور جلو (در مدل ZR1) قرار داده خواهد شد تا نیرو رسان این محور باشد.

در نتیجه قدرت این قوای محرکه به 900 اسب بخار خواهد رسید تا عملا با یک ابرخودرو ساخت آمریکا طرف باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی