ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رقابت آمریکا و چین بر سر نظارت همگانی: یک دوربین به ازای هر چهار نفر

بر اساس گزارش شرکت تحلیگر IHS Markit، بیش از یک میلیارد دوربین نظارتی تا سال ۲۰۲۱ در سراسر جهان نصب خواهد شد. تعداد دوربین‌های کشور چین به بیش از ۵۶۰ میلیون دستگاه خواهد رسید که ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

بر اساس گزارش شرکت تحلیگر IHS Markit، بیش از یک میلیارد دوربین نظارتی تا سال ۲۰۲۱ در سراسر جهان نصب خواهد شد. تعداد دوربین‌های کشور چین به بیش از ۵۶۰ میلیون دستگاه خواهد رسید که باعث می‌شود چین به اولین کشور در این زمینه تبدیل شود.

انتظار می‌رود که تعداد دوربین نظارتی نصب شده تا سال ۲۰۲۱ در آمریکا نیز به ۸۵ میلیون دستگاه برسد. اگر بخواهیم نسبت تعداد دوربین نظارتی به ازای هر شهروند را حساب کنیم، چین و آمریکا عدد برابری خواهند داشت. این نسبت بر اساس تعداد دوربین به جمعیت هر کشور محاسبه می‌شود که بر اساس گزارش IHS Markit، در آمریکا و چین، هر دوربین می‌تواند ۴ شهروند را زیر نظر بگیرد.

کشورهای انگلستان و ایرلند نیز نسبت ۱ به ۶.۵ و تایوان با نسبت ۱ به ۵ و سنگاپور با نسبت ۱ به ۷ دیگر کشورهایی هستند که تعداد دوربین نظارتی نسبتا زیادی را در شهرهای خود نصب کرده‌اند.

دوربین نظارتی

در سال ۲۰۱۸، کشور چین ۳۵۰ میلیون دوربین نظارتی نصب کرده بود که تقریبا نسبتی ۱ به ۴.۱ نفر‌ داشت. آمریکا نیز با نصب ۷۰ میلیون دوربین، نسبت ۱ به ۴.۶ را داشته است. با این حال نرخ نصب دوربین‌های جدید در چین ۷۰ درصد بوده، در حالی که آمریکا با سرعت کندتری و با نرخ ۵۰ درصدی اقدام به نصب دوربین‌های جدید کرده است. اولیور فیلیپو (Oliver Philippou) مدیر ارشد این تحقیقات می‌گوید:

طی چند سال گذشته، محدوده تحت پوشش دوربین‌های نظارتی رشد بسیاری داشته که کشور چین عمده‌ترین نقش را در آن ایفا کرده است. این کشور به کمک هوش مصنوعی توانسته دوربین‌های زیادی را در سراسر کشور خود نصب کند. اما در این زمینه به کشور آمریکا چندان توجهی نشده است. البته نباید فراموش کنیم که ضریب نفوذ دوربین‌ها در شهرهای آمریکا با چین یکسان است و به نظر می‌رسد نگرانی‌ها در رابطه با نظارت شهروندان به اندازه چین، در آمریکا نیز باید جدی گرفته شود.

با این وجود، تفاوت بزرگی در رابطه با کاربری این دوربین‌ها وجود دارد. در کشور چین، بیشتر این دوربین‌ها، مقاصد نظارتی داشته در حالی که در آمریکا بیشتر آن‌ها برای «تبلیغات» استفاده می‌شوند. از آن گذشته، دولت چین با کمک تکنولوژی تشخیص چهره، اقدام به شناسایی شهروندان می‌کند، در حالی که کمتر چنین چیزی را در آمریکا شاهد هستیم.

دوربین نظارتی

در رابطه با کاربری دوربین نظارتی در آمریکا، اختلافاتی وجود دارد. به عنوان مثال، شهرهای دترویت، واشنگتن و کولوراد در حال انجام آزمایشاتی هستند تا از این دوربین‌ها برای نظارت و حفاظت استفاده کنند، در حالی که شهر سان فرانسیسکو به کلی استفاده از این دوربین‌ها به این منظور را ممنوع اعلام کرده است. IHS Markit می‌گوید تنها ۳ درصد دوربین‌ها به منظور نظارت استفاده می‌شوند.

همچنین باید در نظر بگیریم که سرعت نصب دوربین در آمریکا در طول سالیان زیاد بوده ولی در چین تمامی این دوربین‌ها در چند سال اخیر نصب شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۹ آذر ۱۳۹۸

    فقط آنهایی که میگن چین و آمریکا فرق دارن ?

مطالب پیشنهادی