ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نیروی فضایی
علمی

تخصیص بودجه ۷۳۸ میلیارد دلاری به ارتش آمریکا؛ ۲۰ میلیارد دلار برای نیروی فضایی

مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته با تصویب لایحه ای موافقت خود را با تخصیص بودجه ۷۳۸ میلیارد دلاری به وزارت دفاع این کشور  اعلام کرد که بخشی از این هزینه قرار است صرف ایجاد نیروی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته با تصویب لایحه ای موافقت خود را با تخصیص بودجه ۷۳۸ میلیارد دلاری به وزارت دفاع این کشور  اعلام کرد که بخشی از این هزینه قرار است صرف ایجاد نیروی فضایی آمریکا شود و کلیه هزینه ها از مرخصی زایمان نیروها گرفته تا خرید جت های جنگنده برای این ارگان در آن در نظر گرفته شده است

این طرح با دریافت ۳۷۷ رای موافق در مقابل ۴۸ رای مخالف در حالی به تصویب رسید که مجلس نمایندگان آمریکا در کنترل اعضای حزب دمکرات است حال آنکه ترامپ جمهوری خواه از حامیان اصلی راه اندازی نیروی فضایی در آمریکا بوده است. به دنبال این اتفاق، پیش نویس قانون جدید که به اختصار NDAA خوانده شده برای سنا ارسال می شود تا در جلسه ای که پایان این هفته برگزار خواهد شد به رای گذاشته شود. ترامپ وعده داده به محض آنکه کنگره موافقت خود را به این طرح اعلام نماید آن را امضا خواهد کرد.

گفتنی است که تنها عده معدودی از نمایندگان دموکرات با این لایحه مخالفت کردند و دلیل شان هم این بود که لایحه مورد بحث فاقد سیاستگذاری هایی از جمله ممنوعیت پشتیبانی هوایی از عربستان سعودی در جنگ یمن است. استدلال دیگر این نمایندگان آن بود که در لایحه ارائه شده به مجلس مکانیزم های لازم برای جلوگیری از صرف این بودجه به ساخت دیوار حائل در مرز آمریکا و مکزیک در نظر گرفته نشده بود و ممکن است که ترامپ دست به چنین کاری بزند.

بودجه وزارت دفاع آمریکا طبق پیش نویس NDAA در سال مالی ۲۰۲۰ حدود ۲۰ میلیارد دلار افزایش یافته است که برابر با ۲.۸ درصد است. این رقم نیز قرار است صرف ایجاد شاخه نظامی جدیدی (نیروی فضایی) در ارتش آمریکا شود که کارش حضور در جنگ های بین المللی در فضاست.

علاوه بر این طبق این بودجه، دریافتی نیروهای ارتش آمریکا در سال جدید ۳.۱ درصد افزایش می یابد و مرخصی های آنها نیز برابر با ۱۲ هفته (با دریافت حقوق) افزایش داده شده تا نظامیان آمریکا بتوانند بیشتر در کنار خانواده هایشان باشند.

گفتنی است بخش هایی از این بودجه نیز صرف پیشبرد سیاست های خارجی آمریکا از جمله اعمال تحریم روی ترکیه به خاطر خرید سیستم موشکی روسیه و همچنین پاسخ سخت آمریکا به تلاش های کره شمالی برای توسعه سلاح هسته ای می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۳ آذر ۱۳۹۸

    ای ول

  • sadeq
    sadeq | ۲۲ آذر ۱۳۹۸

    مبلغ بسیار زیادیه
    حتی به نسبت کل بودجه آمریکا که 4 هزار و 700 میلیارد دلاره باز هم زیاد محسوب میشه، تقریبا یک هفتم بودجه کل کشورشون صرف نیروی نظامی میشه
    ما تمام بودجمون رو باید بدیم حقوق کارمندا?

  • حمیدرضا
    حمیدرضا | ۲۲ آذر ۱۳۹۸

    تیترتون به شدت زرد و کلیک بیت هست.
    این ۷۳۸ میلیاردی کل بودجه ی نظامی آمریکاست و چیزی عجیبی هم برای اونا نیست همیشه بودجه نظامیشون دور و بر همین عددا می چرخه. بودجه ی نیروی فضایی هم یه بخش کوچیک از این ۷۰۰ میلیارد رو تشکیل میده.
    البته توی متن خبر تصحیح کردید ولی چیزی از زرد بودن تیتر کم نمیکنه!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی