ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رفلکت اترنال
تکنولوژی

هدفون رفلکت اترنال JBL با نور خورشید شارژ می‌شود

تنها مشکل عمده هدفون‌های وایرلس، تمام شدن باتری آن‌ها وسط آهنگ گوش دادن است. باتری‌های آن‌ها معمولا چندین ساعت بیشتر دوام نمیاورند. اما کمپانی مطرح JBL، طور دیگری فکر می‌کند. این کمپانی در نظر دارد ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

تنها مشکل عمده هدفون‌های وایرلس، تمام شدن باتری آن‌ها وسط آهنگ گوش دادن است. باتری‌های آن‌ها معمولا چندین ساعت بیشتر دوام نمیاورند. اما کمپانی مطرح JBL، طور دیگری فکر می‌کند. این کمپانی در نظر دارد تا با ارائه هدفون‌هایی که توسط نور خورشید یا نور مصنوعی شارژ می‌شوند، این مشکل را حل کند. در همین راستا این کمپانی برای ساخت هدفون‌های رفلکت اترنال قصد جمع‌آوری سرمایه دارد.

هدفون‌های رفلکت اترنال (Reflect terenal) از نوع دور گوشی بوده و به کمک قابلیت شارژ توسط نور، به صورت تئوری شارژدهی بی‌نهایت را به ارمغان می‌آورد. اما JBL می‌گوید کلید دستیابی به این مهم، ماده‌ای به نام Powerfoyle است که توسط کمپانی Exeger ارائه می‌شود. این ماده به هدفون اجازه می‌دهد که توسط هر نوری که دریافت می کند، شارژ شود. یعنی کاربران تنها با استفاده از این هدفون به صورت معمولی، هیچ‌گاه شارژ هدفون را خالی نخواهند کرد؛ مگر این که در تاریکی مطلق به آهنگ گوش بدهند.

رفلکت اترنال

اما JBL برای مواقع ضروری که نور خورشید در دسترس نبوده، یا مثلا شرایط نوری محیط چندان مناسب نباشد، کابل USB ارائه می‌دهد که با ۱۵ دقیقه شارژ، ۲ ساعت آهنگ پخش خواهد کرد. البته این کمپانی معروف می‌گوید که اگر شارژ دستگاه کامل باشد، ۱.۵ ساعت موزیک گوش دادن در فضای بیرون خانه، انرژی لازم برای پخش ۶۸ ساعت موزیک را تامین خواهد کرد.

اما از لحاظ فنی، این هدفون تفاوت آن چنانی با دیگر هدفون‌های معمول بازار ندارد. گستره پاسخ ۲۰ هرتزی الی ۲۰ کیلوهرتزی، قابلیت برقراری تماس، تقویت صدا، اتصال به چند دستگاه به صورت همزمان، استفاده از دستیار صوتی و گواهی‌نامه IPX4 چندی از ویژگی‌های هدفون رفلکت اترنال است.

رفلکت اترنال

البته اگر قصد دارید از این طرح حمایت کنید، لازم است بدانید که کمپانی JBL هزینه اولیه ساخت این هدفون‌ها را جمع‌آوری کرده و قرار است آن‌ها را به قیمت ۹۹ دلار به فروش برساند. اولین زمان عرضه رفلکت اترنال نیز مهر سال آینده خواهد بود. با این حال این کمپانی می‌گوید ممکن است تا تاریخ عرضه، بعضی از ویژگی‌های این هدفون را بهبود بخشیده و چند ویژگی جدید نیز به آن اضافه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali Reza
    Ali Reza | ۲۶ آذر ۱۳۹۸

    این تکنولوژی رو میشه به ساعت های هوشمند، گوشیهای هوشمند و... تعمیم داد و نهایت استفاده رو برد

مطالب پیشنهادی