ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دونالد ترامپ
تکنولوژی

فیسبوک و توییتر شبکه اکانت‌های جعلی طرفدار ترامپ را مسدود کردند

روز جمعه فیسبوک و توییتر در اقدامی مشترک، شبکه‌ای از اکانت‌های فیک و جعلی طرفدار دونالد ترامپ را مسدود کردند. بر اساس گفته‌های این دو کمپانی، ۵۵ میلیون حساب جعلی با جا زدن خود به ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

روز جمعه فیسبوک و توییتر در اقدامی مشترک، شبکه‌ای از اکانت‌های فیک و جعلی طرفدار دونالد ترامپ را مسدود کردند. بر اساس گفته‌های این دو کمپانی، ۵۵ میلیون حساب جعلی با جا زدن خود به عنوان شهروندان آمریکایی، از دونالد ترامپ طرفداری می‌کردند.

فیسبوک در بلاگ خود دلیل این کار را توضیح داده و مشخص می‌کند که این حساب‌ها، متعلق به کمپانی تبلیغاتی «The BL» بوده که خود رابطه تجاری با کمپانی چینی به نام «Epoch Media Group» دارد. ابتدا در مرداد ماه بود که NBC گزارش داد شرکت Epoch در شبکه‌های اجتماعی توییتر و فیسبوک از دونالد ترامپ طرفداری می‌کند و محتوای جانب‌دارانه نشر می‌دهد.

دونالد ترامپ

گفته می‌شود کمپانی Epoch Media Group به جامعه‌ مدنی چینی به نام Falun Gong مرتبط است که در چند مورد توسط دولت مرکزی چین، محکوم شده و پایش به دادگاه باز شده است. با این حال به نظر می‌رسد کمپانی Epoch هر گونه رابطه‌ای با شرکت The BL را کتمان می‌کند، ولی فیسبوک نظر دیگری دارد. بر اساس یکی از سخنگو‌یان این کمپانی بزرگ:

با تمام احترامی که برای ناشر Epoch Times قائلیم، ممکن است آن‌ها نداند که مدیران اجرایی در The BL ادمین صفحات Epoch Media Group در فیسبوک هستند. حتی بعضی از آن‌ها تا امروز صبح و پیش از بسته شدن این پیج‌ها نیز ادمین صفحات بوده‌اند.

فیسبوک می‌گوید بیشتر این حساب‌های جعلی که در کمپین‌های تبلیغاتی شرکت کرده بودند، عکس‌های جعلی و تولید شده توسط هوش مصنوعی داشتند. این حساب، محتوای The BL را در صفحات فیسبوکی پخش کرده و خود را به جای شهروندان آمریکایی جا می‌زدند. محتوای جانب‌دارانه از دونالد ترامپ با نرخ زیادی در این صفحات پخش می‌شدند و اکثرا حاوی لینک‌هایی بودند که شرکت‌های The BL و Epoch Times کنترل می‌کردند. گفته می‌شود که ادمین این سایت‌ها، در کشورهای آمریکا و ویتنام سکونت دارند.

دونالد ترامپ

در ادامه بلاگ فیسبوک می‌بینیم که این کمپانی، ۶۱۰ حساب کاربری، ۸۹ صفحه فیسبوک، ۱۵۶ گروه و ۷۲ حساب اینستاگرام را مسدود کرده است. این کمپانی می‌گوید که حدود ۵۵ میلیون نفر، حداقل یکی از این صفحات را دنبال می‌کردند و ۹۲ هزار نفر حداقل یک صفحه اینستاگرامی را فالو داشتند. گفته می‌شود شرکت The BL، حدود ۹.۵ میلیون دلار صرف این تبلیغات کرده است.

ناتانیل گلایشر مسئول امنیت فیسبوک می‌گوید:

شرکت The BL دیگر نمی‌تواند از فیسبوک استفاده کند. ما در حال بررسی شبکه‌های مرتبط به این گروه‌ها هستیم تا دسترسی آن‌ها به شبکه خود را نیز مسدود کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی