ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

mclaren-speedtail-top-speed-run (4)
خودرو

مکلارن اسپیدتیل به سرعت 403 کیلومتر در ساعت دست پیدا کرد

کمپانی مکلارن اعلام کرده به تازگی پروتوتایپی از سوپراتومبیل اسپیدتیل توانسته با دستیابی به سرعت 250 مایل (403 کیلومتر) در ساعت، رکورد داخلی جدیدی را برای این خودروساز انگلیسی ثبت کند. پیش از این ابرخودروی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ دی ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

کمپانی مکلارن اعلام کرده به تازگی پروتوتایپی از سوپراتومبیل اسپیدتیل توانسته با دستیابی به سرعت 250 مایل (403 کیلومتر) در ساعت، رکورد داخلی جدیدی را برای این خودروساز انگلیسی ثبت کند. پیش از این ابرخودروی افسانه ای F1 با رکورد سرعت 240.1 مایل (386.4 کیلومتر) در ساعت، سریع ترین ساخته شرکت مکلارن به شمار می رفت.

mclaren-speedtail-top-speed-run (2)

رکوردشکنی مکلارن اسپیدتیل در ایالت فلوریدا و در مرکز فضایی کندی اتفاق افتاده است. گفته می شود در این رکوردشکنی کِنی برَک (Kenny Brack) راننده تست ارشد شرکت مکلارن پشت فرمان اسپیدتیل نشسته و 30 مرتبه در پیست سه مایلی به سرعت 403 کیلومتر در ساعت دست پیدا کرده است!

mclaren-speedtail-top-speed-run (1)

ثبت رکورد جدید با اسپیدتیل، بخشی از برنامه شرکت مکلارن برای دستیابی به بیشترین سرعت ممکن محسوب می شود. پیشتر این کمپانی در اسپانیا و آلمان نیز رکوردگیری های مشابهی را انجام داده است.

mclaren-speedtail-top-speed-run (3)

مایک فلوییت (Mike Flewitt) مدیر بخش خودروسازی مکلارن مرکز فضایی کندی را محلی برای جابجایی مرزهای عملکرد و تکامل مهندسی دانسته و از اینکه اسپیدتیل در چنین مکانی رکوردشکنی کرده، ابراز خشنودی نموده است. وی در ادامه صحبت های خود به تمجید از ابرخودروی ایرودینامیک کمپانی خود پرداخته و گفته:

اسپیدتیل واقعا یک اتومبیل خارق العاده است که بر روح پیشگام بودن مکلارن تاکید کرده و عزم این شرکت برای ثبت بنچمارک های جدید در حوزه عملکرد سوپر اتومبیل ها و ابرخودروها را به نمایش می گذارد.

همانطور که قبلا به اطلاعتان رسانده ایم، نیروبخش مکلارن اسپیدتیل پیشرانه ای هیبریدی است که از ترکیب موتور 4 لیتری V8 توئین توربو و یک موتور الکتریکی به وجود آمده است. این پیشرانه توانایی تولید 1055 اسب بخار قدرت و 1150 نیوتن متر گشتاور را دارا بوده و قادر است در زمانی کمتر از 13 ثانیه سرعت اسپیدتیل را به 300 کیلومتر در ثانیه برساند. نهایت سرعت این خودرو هم همان رقمی است که در رکوردشکنی اخیر ثبت شده، یعنی 403 کیلومتر در ساعت.

mclaren-speedtail-top-speed-run (6)

گفتنی است سیستم باتری اسپیدتیل که پیوسته خود را شارژ می کند، بهترین نسبت قدرت به وزن را در صنعت خودرو دارد. همچنین این ابر اتومبیل، ایرودینامیک ترین ساخته شرکت مکلارن محسوب گشته و وزن آن به لطف شاسی مونوکوک فیبرکربنی در 1430 کیلوگرم محدود شده است.

mclaren-speedtail-hits-250-mph-top-speed-deliveries-start-february-2020_12

بر اساس برنامه ریزی ها تحویل مکلارن اسپیدتیل از فوریه 2020 آغاز می شود. از این سوپر اتومبیل هیجان انگیز تنها 106 دستگاه تولید خواهد شد که البته تمامی آنها از قبل به فروش رسیده اند. این را هم اضافه کنیم که اسپیدتیل با قیمت 2,240,000 میلیون دلار، یکی از گران ترین خودروهای حال حاضر جهان به شمار می رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir pc
    Amir pc | ۵ دی ۱۳۹۸

    پوف،پراید ندیدن اینا?

مطالب پیشنهادی