ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جاویدنیا: اگر فیلترشکن‌ها محدود می‌شد نیازی به بستن اینترنت در دوران آشوب نداشتیم

سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور با بیان اینکه با راه‌اندازی کامل شبکه اطلاعات ملی نیازی به بستن کامل اینترنت نبود تاکید کرده که با مسدودی فیلترکشن‌ها نیازی به بسته شدن اینترنت در دوران ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۹ دی ۱۳۹۸ | ۱۷:۴۰

سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور با بیان اینکه با راه‌اندازی کامل شبکه اطلاعات ملی نیازی به بستن کامل اینترنت نبود تاکید کرده که با مسدودی فیلترکشن‌ها نیازی به بسته شدن اینترنت در دوران آشوب وجود نداشت.

آنطور که خبرگزاری تسنیم از قول «جواد جاویدنیا» نوشته است، او اخیراً در یک سخنرانی در اصفهان اعلام کرده که برای نشان دادن فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی به دنیا نباید ارتباط جهانی قطع شود و به همین دلیل هم باید دانست که شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع ارتباط بین‌الملل نیست. جاویدنیا در این باره گفته است:

«هدف از راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات این است که در عین حفظ استقلال و پویایی کشور، با دنیا نیز بتوانیم ارتباط و تعامل داشته باشیم. متاسفانه در حال حاضر در شبکه‌های اجتماعی، این بیگانگان هستند که به ما دستور می‌دهند که چه‌کار بکنیم و چه‌کار نکنیم، نمونه آن تحریم‌هایی است که برای تلفن‌های همراه اپل در ایران به وجود آمد و بسیاری از امکانات برای استفاده کنندگان از این برند در داخل ایران مختل شد.»

به گفته جاوید نیا هیچ‌کس نمی‌تواند مردم را به‌زور از شبکه‌های اجتماعی بیرون براند اما ملت باید بدانند که جنگ اصلی در این فضا در حال رخ دادن است. جاویدنیا باور دارد که «منشأ اغتشاشات اخیر» که بر اقتصاد کشور ضربه سختی وارد کرد نیز همین فضای مجازی است. او با اشاره به قطعی اینترنت اعلام کرد که برخی از دولتمردان در زمینه بستن نرم‌افزارهای فیلترشکن مقاومت از خود نشان می‌دهند و بهانه‌تراشی می‌کنند: «در زمینه فناوری اطلاعات ما شناخت و تخصص لازم را داریم بنابراین می‌توانیم این سازماندهی را انجام دهیم، اما متاسفانه برخی از مسئولان مربوطه با مردم شفاف نیستند و اعلام نمی‌کنند که ما نمی‌خواهیم این نرم‌افزارها را ببندیم.»

جاویدنیا با تصریح اینکه با راه‌اندازی کامل شبکه اطلاعات ملی نیازی به بستن کامل اینترنت نبود، گفت:

«اگر کنترل‌ها انجام می‌شد، نرم‌افزارهای ایرانی به‌همراه خدمات الکترونیکی به مردم ارائه شده بود و فیلترشکن‌ها محدود می‌شد، اصلاً نیازی به بستن اینترنت در دوران آشوب نداشتیم. تا زمانی که این کنترل‌ها صورت نگیرد، در چنین مواقع حساسی همواره به دوراهی بستن یا عدم‌بستن اینترنت برمی‌خوریم. اگر اینترنت بسته شود مردم می‌گویند حکومت مخالف فناوری اطلاعات است، و اگر بسته نشود آشوب‌ها بیشتر می‌شود. بارها دولت اعلام کرده که قصد فیلترینگ هوشمند یا راه‌اندازی اینترنت ملی را دارد اما در عمل هیچ‌کدام اتفاق نمی‌افتد، به‌عوض اعلام می‌کنند که 5000 صفحه اینستاگرامی شناسایی شده که در آن اقدام به خرید و فروش سلاح و مشروبات الکلی می‌شود اما دستگاه قضایی و پلیس اقدامی علیه آن نکردند، باید گفت که‌ آیا قوه قضائیه و پلیس امکان شناسایی این صفحات را داشتند و انجام ندادند؟»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Mohammad amirseifi
    Mohammad amirseifi | ۱۷ بهمن ۱۳۹۸

    فیلترشکن قطع شه به ضرر خودتونه فکر میکنید کسی میاد تو سروش؟

  • i۲sight
    i۲sight | ۱۰ دی ۱۳۹۸

    نه... قوه قضاییه و پلیس فقط امکان سرک کشیدن تو زندگی مردم روخوب دارن و دیگه هیچی ...

  • aminapple20
    aminapple20 | ۹ دی ۱۳۹۸

    این ادم واقعا نمیدونه حرفی که میزنه چرته؟ مگه یکی دوتاست؟ اون وقت اسن ادم سرپرسته؟ فکرکنم تا حالا تو اینترنت نرفته ?

  • Rezahan
    Rezahan | ۹ دی ۱۳۹۸

    شمارو ب قرآن دست بردارید از سر این اینترنت مادر مرده

    • عزراییل
      عزراییل | ۱۰ دی ۱۳۹۸

      این لاشخورها مشکلشون فقط اینترنت نیست.هرچی که برای ملت مفید و خوب باشه رو دوست ندارن و یا باید یه جوری ازش پول درارن

مطالب پیشنهادی