ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

گفتگو با رضا علوی، مدیر ارشد طراحی در ایکس باکس [تماشا کنید]

در این روزها، انداختن نگاهی به عقب و بازخوانی روزهایی که گفتگوی تمدن‌ها داشت کشور را به شکوفایی حقیقی می‌رساند ضروری به نظر می‌رسد. باورش امروز دشوار است، اما در نبود سایه بی‌ثباتی، پیمودن نردبان‌های ...

ویجیاتو
نوشته شده توسط ویجیاتو | ۱۹ دی ۱۳۹۸ | ۲۳:۱۰

در این روزها، انداختن نگاهی به عقب و بازخوانی روزهایی که گفتگوی تمدن‌ها داشت کشور را به شکوفایی حقیقی می‌رساند ضروری به نظر می‌رسد. باورش امروز دشوار است، اما در نبود سایه بی‌ثباتی، پیمودن نردبان‌های ترقی کار دشواری نبود و با تلاش و پشتکاری نه آنقدرها سخت، می‌شد سرنوشتی رویایی رقم زد. و باورش دشوار است که کنار زدن بسیاری از اشتباهات چند سال اخیر برند ایکس باکس به یک ایرانی سپرده شده؛ پرورش‌یافته‌ی همان دوران نه‌چندان دور از شکوفایی.

با رضا علوی آشنا شوید. کسی که برای مدتی بیشتر از یک سال مدیریت «دیزاین سیستم» و همینطور سمت «دیزاین منیجر» را در برند ایکس باکس مایکروسافت برعهده داشته. از یک سو وظیفه‌اش شناسایی و برطرف‌سازی مشکل‌های قبلیست و از سوی دیگر، فراهم آوردن اکوسیستمی شاداب رای کنسول ایکس باکس سری ایکس و تمام سرویس‌ها و پلتفرم‌هایی که همراهش از راه می‌رسند.

رضا علوی همراه برادرش امیر، که او هم از کارمندان اسنپ‌چت است گفتگو با ما را آغاز می‌کند. در ابتدا به نظر می‌رسد زندگی بیش از ۱۰ ساله در ایالات متحده اندکی صحبت به فارسی را برایش دشوار کرده باشد. اما خیلی زود مشخص می‌شود که او همچنان تسلطی کامل بر زبان مادری‌اش دارد، هرچند که گاهی از برادر کوچک‌ترش که سال‌های بیشتری در ایران بوده کمک می‌گیرد.

ظاهرش همانطوریست که از یک کارمند مایکروسافت انتظار دارید. تی‌شرتی با لوگوی کمپانی به تن کرده، عینکی با فریم دایره‌ای شکل به چشم زده و ریش‌ها و موهایش که رگه‌هایی سفید از میان‌سالی دارند، بسیار آراسته‌اند. حتی با اینکه درست پس از کلاسی چند ساعته به اتاق گفتگو با ما آمده، بسیار خوش‌اخلاق و بشاش است و ما هم مشتاق شنیدن داستانش. شنیدن این داستان که چطور یک ایرانی راهش را به مایکروسافت و از آن مهم‌تر،‌ واحد ایکس باکس باز می‌کند.

مطالعه ادامه مقاله

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی