ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ROG چاکرام
تکنولوژی

ماوس گیمینگ ایسوس ROG Chakram از شارژ بی سیم و کنترلر آنالوگ بهره می‌برد

آخرین محصولی که ایسوس در نمایشگاه CES معرفی کرد، ماوس گیمینگ ROG چاکرام است. این ماوس قابلیت‌های شخصی‌سازی متعدد را در کنار چند ایده نوآورانه و جالب در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ماوس ROG چاکرام ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۳ دی ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

آخرین محصولی که ایسوس در نمایشگاه CES معرفی کرد، ماوس گیمینگ ROG چاکرام است. این ماوس قابلیت‌های شخصی‌سازی متعدد را در کنار چند ایده نوآورانه و جالب در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ماوس ROG چاکرام با هدف شخصی‌سازی و انعطاف‌پذیری معرفی شده است و احتمال می‌رود که علاوه بر گیمرها، کاربران دیگر هم از آن استفاده کنند. از همین رو مهم‌ترین ویژگی این ماوس، افزونه آنالوگ آن است که جایی در زیر شست دست را قرار می‌گیرد. این افزونه عملا یک کنترلر آنالوگ درست و درمان ۴ جهته است که معمولا در کنترلرهای کنسول‌های خانگی می‌بینیم.

ایسوس یکی از روش‌های احتمالی استفاده از این کنترلر آنالوگ را در برنامه شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت می‌داند که به کمک آن کاربر می‌تواند اطراف خود را ببیند. همچنین می‌توان آن را طوری برنامه‌ریزی کرد که مانند کلید‌های ۴ جهته عمل کند. برای مثال می‌توان در بازی‌های اول شخص از کنترلر برای انتخاب اسلحه‌های مختلف استفاده کرد.

ROG چاکرام

ویژگی دیگر ماوس ROG چاکرام پشتیبانی از شارژ بی سیم است. البته ایسوس برخلاف دیگر همتایان خود عمل کرده و از استاندارد چی (Qi) در این ماوس بهره برده است. در نتیجه می‌توانید این ماوس را با هر پد شارژ بی سیمی که در خانه دارید، شارژ کنید. راه‌های ارتباطی ماوس ROG چاکرام نیز متشکل از بلوتوث و تکنولوژی RF است. همچنین می‌توانید این ماوس را از طریق پورت USB-C نیز به کامپیوتر خود متصل کنید.

ایسوس می‌گوید با هر بار شارژ، این ماوس تا ۷۹ ساعت از استفاده مدام پشتیبانی می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های ماوس ROG چاکرام، پشتیبانی از ۱۶ هزار DPI است که به کمک یک دکمه در زیر ماوس، به سرعت می‌توانید با غربیلک وسط، در چند ثانیه آن را روی عدد دلخواه خود تنظیم کنید.

شخصی‌سازی‌های این ماوس به اینجا ختم نمی‌شود. ایسوس بدنه این ماوس را به گونه‌ای طراحی کرده که بخشی از آن به کمک آهن‌ربا به هم متصل شده و کاربر می‌تواند آن را تعویض کند. همچنین لوگوی ROG نیز قابل تعویض است تا گیمرهای حرفه‌ای از لوگوی شخصی خود استفاده کنند. ماوس ROG چاکرام از اواخر ماه جاری و با قیمت ۱۵۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی