ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

با این شبیه‌سازها از اجرای بازی‌های اندروید روی کامپیوتر لذت ببرید

دلایل زیادی برای استفاده از امولاتورهای (شبیه سازهای) اندروید روی رایانه‌های شخصی وجود دارد. مثلا توسعه دهندگان اپلیکیشن قبل از اینکه اپ جدیدی روانه بازار کنند با این روش آن را آزمایش می‌کنند. با این ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۳۰ دی ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

دلایل زیادی برای استفاده از امولاتورهای (شبیه سازهای) اندروید روی رایانه‌های شخصی وجود دارد. مثلا توسعه دهندگان اپلیکیشن قبل از اینکه اپ جدیدی روانه بازار کنند با این روش آن را آزمایش می‌کنند. با این حال یکی از اصلی‌ترین کاربران این امولاتورها، گیمرهای موبایل هستند که از این ابزار برای اجرای بازی های اندروید روی کامپیوتر استفاده کرده و با ماوس و کیبورد و بدون دغدغه تمام شدن باتری گوشی بازی می‌کنند.

شبیه سازهای اندروید سال‌هاست که برای فراهم کردن امکان کار با این سیستم عامل روی رایانه‌های شخصی پا به عرصه گذاشته‌اند و طی این سال‌ها علاوه بر اینکه برنامه‌های جدید فراوانی به این منظور توسعه پیدا کرده‌اند، برنامه‌های قدیمی‌تر هم به دلایل مختلف از رده خارج شده‌اند. در مطلب پیش رو به معرفی تعدادی از بهترین امولاتورها برای اجرای بازی های اندروید روی کامپیوتر خواهیم پرداخت.

Bluestacks

اجرای بازی های اندروید روی کامپیوتر

Bluestacks یکی از شناخته شده‌ترین برنامه‌های شبیه ساز اندروید برای پی سی به حساب می‌آید، به خصوص برای گیمرهای موبایل. این برنامه علاوه بر ویندوز با Mac هم سازگاری دارد و همین موضوع یکی از دلایل فراگیر شدن آن است. بلواستکس شبیه ساز سنگینی است و ممکن است در اجرای آن با کندی مواجه شوید و قطعا این موضوع هم به خاطر قابلیت‌های گوناگونی است که این ابزار در اختیارتان قرار می‌دهد.

البته با انتشار بلواستکس 4 در سال 2018، برخی از مشکلات عملکردی آن برطرف شدند و سرعت اجرای بهتر حتی روی کامپیوترهای ضعیفتر برای کاربران ممکن شد. یک مزیت خوب بلواستکس راحت بودن راه‌اندازی و کار با آن است و مزیت دیگر آن، کلکسیون کاملی از بازی‌های قابل اجرا شامل کال آو دیوتی موبایل و پابجی موبایل به حساب می‌آید.

دانلود نرم افزار بلواستکس

GameLoop

گیم‌لوپ که پیشتر با نام Tencent Gaming Buddy شناخته می‌شد هم مثل بلواستکس یک امولاتور برای گیمرهای موبایل است. در واقع این امولاتور آنقدر خوب هست که استودیوی تنسنت آن را به عنوان امولاتور رسمی برای اجرای بازی‌هایش اعلام کرده. البته به جز اجرای بازی‌های تنسنت، عناوین دیگر را هم می‌توانید با این امولاتور اجرا کنید اما شاید کلکسیون بازی‌های گیم‌لوپ به آن گستردگی که انتظار می‌رود نباشد.

برای کسانی که علاقه‌مند به اجرای بازی‌های FPS موبایل روی پی سی هستند، گیم‌لوپ گزینه بسیار خوبی به نظر می‌رسد و عناوین جدید در حوزه بازی‌های موبایل را هم تا حد خوبی پوشش می‌دهد. اگر این نکته را در کنار اجرای بهینه بازی‌های تنسنت مثل پابجی و کال آو دیوتی موبایل قرار دهید به این نتیجه خواهید رسید که گیم‌لوپ یکی از بهترین امولاتورهای اندروید برای گیمرهای موبایل است.

دانلود گیم‌لوپ

LDPlayer

LDPlayer یک امولاتور خوب دیگر برای اجرای بازی‌های اندروید روی پی سی است که با آپدیت‌های مکرر و ماهانه به روز می‌شود و پشتیبانی خوبی از بازی‌های جدید دارد. مثلا در یکی از آپدیت‌های اخیر، باگی که کرش کردن کال آو دیوتی موبایل را در پی داشت برطرف شد. علاوه بر این، سایر مشخصاتی که از یک امولاتور گیم انتظار می‌رود در LDPlayer به خوبی پیاده‌سازی شده. مثلا کار با کیبورد و ماوس روان است و به اصطلاح key mapping در آن به خوبی انجام می‌شود.

نسخه 4.0 نرم افزار LDPlayer که همین چند روز پیش منتشر شد اندروید 7.1 را اجرا می‌کند و در این زمینه پا به پای بلواستکس پیش می‌رود. با این اوصاف LDPlayer  یکی از امولاتورهای روان و با کیفیت اندروید به حساب می‌آید که تجربه خوبی از اجرای بازی‌های این سیستم عامل موبایل روی پی سی ارائه می‌کند.

دانلود LDPlayer 

MEmu

MEmu با قرار دادن تمرکز خود روی اجرای بازی‌ها می‌تواند به عنوان یکی دیگر از خوب‌های این حوزه قد علم کند. یکی از بزرگترین مزیت‌های MEmu پشتیبانی همزمان آن از چیپست‌های AMD و  اینتل است. علاوه بر این MEmu از اندرویدهای جِلی بین، کیت کت، و لالیپاپ هم پشتیبانی می‌کند و حتی می‌توانید همزمان چند بازی را اجرا کنید.

البته MEmu یک ابزار اختصاصی برای اجرای بازی های اندروید روی کامپیوتر نیست بلکه برای کاربرد توسعه دهندگان و به عنوان یک ابزار productivity هم کاربرد دارد. در آخرین آپدیت این نرم افزار قابلیت ردگیری هوشمند کیبورد به آن اضافه شده و برخی از باگ‌ها و مشکلات عملکردی برنامه نیز برطرف شد.

دانلود MEmu

Nox

امولاتور Nox علاوه بر اینکه قابلیت‌های متدوالی همچون ردگیری کیبورد و ماوس را به کاربران ارائه می‌دهد با اضافه کردن امکاناتی همچون پشتیبانی از کنترلر و ردگیری کنترل‌های حرکتی (مثل سوایپ)، بین هم رده‌هایش به یکی از گزینه‌های خوب تبدیل می‌شود.

عملکرد کنترل‌ها هم روان است و در اکثر مواقع مشکلی برای کاربر ایجاد نمی‌کند. Nox کلکسیون خوبی از بازی‌ها ارائه می‌کند و تقریبا تمام بازی‌های بزرگ و مهم پلی استور را می‌توانید با آن روی پی سی اجرا کنید. اگر هم برای انجام تنظیمات آن به مشکل برخوردید وبسایت Nox مرجع کاملی از راهنماهای مربوط به این امولاتور را ارائه می‌کند که می‌توانید از آن کمک بگیرید.

دانلود Nox

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • امیرحسین بهرادفر کج
    امیرحسین بهرادفر کج | ۴ بهمن ۱۴۰۰

    Memo خرابه من چند وقت پیش گرفتم خراب بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی