ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آغاز فرایند حذف رمز ایستا از امروز و هشدار درباره اپلیکیشن‌های جعلی رمز پویا

رمز یکبار مصرف بانکی (پویا) از امروز جایگزین رمز ایستا در برخی بانک‌های کشور شده و از این به بعد، مشتریان این بانک‌ها باید الزاما از این نوع رمز برای تراکنش‌های غیرحضوری (اینترنتی) و بالای ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۸ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۰

رمز یکبار مصرف بانکی (پویا) از امروز جایگزین رمز ایستا در برخی بانک‌های کشور شده و از این به بعد، مشتریان این بانک‌ها باید الزاما از این نوع رمز برای تراکنش‌های غیرحضوری (اینترنتی) و بالای ۱۰۰ هزار تومان استفاده کنند.

بر اساس ترتیبی که بانک مرکزی اعلام کرده، رمز دوم ایستای کارت‌های بانکی در بانک‌های صادرات و پاسارگاد از امروز و‌ بانک‌های قرض‌الحسنه رسالت و ایران-ونزوئلا در روز دهم و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در روز دوازده بهمن‌ماه غیر فعال می‌شود. زمان حذف رمز ایستای بقیه بانک‌ها نیز به زودی اعلام خواهد شد. ناگفته نماند انجام خریدهای اینترنتی بدون حضور کارت تا سقف مجموع ۱۰۰ هزار تومان برای هر کارت در هر ۲۴ ساعت با رمز دوم ایستا قابل انجام است.

با توجه به اینکه به نظر می‌رسد حذف رمزهای ایستا تا پایان سال جاری در همه بانک‌ها اجرایی خواهد شد، مشتریان بانکی باید هر چه زودتر برای فعال‌سازی رمز دوم پویا اقدام نمایند و برای این کار شماره تلفن همراه خود را در یکی از درگاه‌های بانکی تایید کنند. مشتریان پس از تایید شماره تلفن همراه خود در بانکی که در آن حساب دارند؛ قادر خواهند بود با فشردن دکمه «دریافت رمز دوم پویا» در درگاه‌های پرداخت و اپلیکیشن‌های بانکی، رمز دوم پویا را از طریق پیامک به طور رایگان دریافت کنند.

از سوی دیگر امروز پلیس فتا نیز هشدار داده که کاربران باید مراقب اپلیکیشن‌های جعلی رمز یکبار مصرف بانکی (پویا) باشند؛ اپلیکیشن‌هایی که امروزه در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد و صاحبان آنها با شعارهایی فریبنده کاربران را به دانلود این اپلیکیشن‌ها ترغیب می‌کنند.

بنا بر اطلاعیه پلیس فتا، شهروندان باید بدانند که تمامی این اپلیکیشن‌ها جعلی بوده و سودجویان از این فرصت برای پخش بدافزارهای خود استفاده می‌کنند. همچنین پلیس فتا گفته که «برای دریافت رمز یک بار مصرف نیازی به پرداخت وجه و یا ثبت نام در هیچ سایتی نیست.»

پلیس فتا تاکید کرده که «در حال حاضر گزارشی از اینکه خود اپلیکیشن‌های اصلی بانک‌ها مخاطره‌ای برای آنها به وجود آمده باشد، حاصل نشده است» و بر این اساس بهتر است اپلیکیشن‌های ایجاد رمز یکبار مصرف بانکی (پویا) را از سایت رسمی بانکی که در آن حساب دارید دانلود کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه دریافت رمز یکبار مصرف بانکی (پویا) از تمامی بانک‌های کشور می‌توانید به این لینک مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • golpesar73
    golpesar73 | ۹ بهمن ۱۳۹۸

    ""خریدهای اینترنتی بدون حضور کارت""

    منظورشون از بدون حضور كارت چيه?

    • آرش پارساپور
      آرش پارساپور | ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

      همون خرید اینترنتی هست که عبارتش رو پیچوندن :D سخت نگیر

مطالب پیشنهادی