ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

درآمدهای سامسونگ
تکنولوژی

گزارش درآمدهای سامسونگ در فصل چهارم سال مالی ۲۰۱۹ منتشر شد

روز گذشته گزارش درآمدهای سامسونگ در سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۱۹ منتشر شد. براساس این گزارش درآمدهای این شرکت کره ای نسبت به سال قبل تغییر چندی نداشته و صرفا با افزایش یک درصدی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

روز گذشته گزارش درآمدهای سامسونگ در سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۱۹ منتشر شد. براساس این گزارش درآمدهای این شرکت کره ای نسبت به سال قبل تغییر چندی نداشته و صرفا با افزایش یک درصدی نسبت به بازه مشابه در سال قبل به رقم ۵۹.۹ تریلیون وون (۵۰.۷ میلیارد دلار) رسیده است؛ این در حالیست که سود عملیاتی سامسونگ برای این بازه نیز با کاهش ۳۴ درصدی به رقم ۷.۱ تریلیون وون (برابر با ۶ میلیارد دلار رسید) تقلیل یافت.

کاهش قیمت چیپ های حافظه باعث افت سود سامسونگ شده است

اما عمده دلیل این افت سود به کاهش قیمت چیپ های حافظه باز می گردد که در حال حاضر اصلی ترین عامل درآمدزایی سامسونگ محسوب می شود. کسب و کار پنل های نمایشگر نیز با کاهش سود سال به سال مواجه بود که این مساله نیز به خاطر کاهش تقاضا بود. در آن سو اما واحد موبایل سامسونگ عملکرد بهتری نسبت به سال قبل از خود نشان داد و آنطور که کره ای ها می گویند فروش «قدرتمند» پرچمداران و سودزایی گوشی هایی نظیر سری گلکسی A بسیار در موفقیت این واحد موثر بود.

سامسونگ امیدوار است که مهاجرت گستره تر کاربران به 5G در سال جاری میلادی تاحدودی عملکرد مالی آن را بهبود بدهد. در واقع انتظار می رود که چرخه به روز رسانی 5G باعث بهبود عملکرد واحد موبایل سامسونگ شود اما این شرکت خاطر نشان کرده که باید فروش چیپ های حافظه به تولیدکنندگان موبایل و دیتا سنترها را نیز بهبود بدهد. این شرکت قصد دارد چیپ های یکپارچه با مودم 5G را به صورت انبوه تولید کرده و به بازار تلفن های همراه عرضه کند؛ مدیران سامسونگ همچنین ابراز امیدواری کرده اند که تقاضا برای نمایشگرهای اولد و سنسور دوربین های رزلوشن بالای موبایل بیشتر از میزان فعلی شود.

درآمدهای سامسونگ

با این حال غول تکنولوژی کره ای یادآور شده که سرعت واقعی گسترش 5G هنوز مشخص نیست و این جمله ایست که احتمالا در گزارش مالی شرکت های فناوری دیگر نیز در طول سال جاری خواهیم دید. در هر حال روشن است که استقبال مردم از این فناوری کسب و کار سامسونگ را دستخوش تحولی عظیم خصوصا در سال آینده خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی