ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی چالش‌های فناوری شارژ سریع 100 واتی را توضیح می‌دهد

یکی از رؤسای شیائومی از چالش های شارژ سریع 100 واتی سخن گفت. به گفته وی در حال حاضر پنج مانع پیش روی این شرکت قرار دارند که برای عرضه گوشی با این فناوری باید ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

یکی از رؤسای شیائومی از چالش های شارژ سریع 100 واتی سخن گفت. به گفته وی در حال حاضر پنج مانع پیش روی این شرکت قرار دارند که برای عرضه گوشی با این فناوری باید از میان برداشته شوند.

شیائومی اوایل فروردین ماه امسال با انتشار یک فایل ویدیویی، فناوری شارژ 100 واتی Super Charge Turbo خود را نشان داد که در آن باتری 4000 میلی آمپر ساعتی در مدت زمان تنها 17 دقیقه به طور کامل شارژ می شد.

شیائومی تاکنون از این فناوری در هیچ کدام از محصولات خود استفاده نکرده و آنطور که «Lu Weibing» معاون رئیس این شرکت می گوید، در آینده نزدیک شاهد عرضه گوشی با پشتیبانی از شارژ سریع 100 واتی نخواهیم بود.

شارژ سریع 100 واتی شیائومی

به عقیده «Weibing» شیائومی در مسیر توسعه فناوری شارژ سریع 100 واتی با پنج چالش روبروست که باید در نظر گرفته شوند:

کاهش ظرفیت باتری: باتری ها با گرما میانه خوبی ندارند؛ به همین دلیل سلول های شارژ سریع به مرور زمان ظرفیت خود را سریع تر از دست می دهند. در شارژ سریع 100 واتی کاهش ظرفیت باتری 20 درصد بیشتر از شارژ سریع 30 واتی با استاندارد پاور دلیوری خواهد بود.

پیاده سازی: معاون رئیس هواوی در مورد جزئیات پیاده سازی شارژ سریع 100 واتی اطلاعات زیادی فاش نکرد، ولی گفت که به ولتاژ بسیار بالا نیاز دارد.

عملکرد: شیائومی قصد دارد فناوری شارژ 100 واتی با محیط زیست سازگار باشد، به همین دلیل با تجهیزات کنونی قصد پیاده سازی آن را ندارد.

امنیت: شیائومی باید روی چندین روش امنیتی برای اجزای مختلف از جمله شارژر، مادربرد و باتری کار کرده تا فناوری شارژ 100 واتی خود را امن تر کند.

سناریوهای مختلف شارژ: فناوری شارژ سریع 100 واتی شیائومی با سیم خواهد بود؛ با این حال شیائومی می خواهد شارژ بی سیم را نیز توسعه داده و برنامه هایی برای قابلیت سازگاری شارژر را نیز در سر دارد.

«Weibing» زمان دقیق عرضه گوشی با شارژ سریع 100 واتی را فاش نکرد ولی گفت که این فناوری در حال حاضر در مراحل ابتدایی تولید انبوه قرار داشته و در آینده شاهد عرضه گوشی با پشتیبانی از این فناوری خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • GHAEM
    GHAEM | ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

    انشالله که خیره

  • Mohammad 13759
    Mohammad 13759 | ۱۷ بهمن ۱۳۹۸

    100w عالیه ولی اگه ظرفیت باتری هم بالا ببرند که بیش تر از 6000ml a بینظیر میشه

  • Mohammad amirseifi
    Mohammad amirseifi | ۱۷ بهمن ۱۳۹۸

    دیگه ۱۰۰ واتی بشه که خیلی خیلی عالی میشه

مطالب پیشنهادی