ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کریستینا کوک به زمین بازگشت؛ فضانورد ناسا با رکورد ۳۲۸ روز اقامت در فضا

«کریستینا کوک» (Christina Koch) فضانورد زن ناسا پس از ثبت رکورد طولانی‌ترین اقامت در فضا توسط یک زن، با کپسول سایوز MS-13 به زمین بازگشت. الکساندر اسکوورتسوف (Alexander Skvortsov) فضانورد روسی و لوکا پارمیتانو (Luca ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

«کریستینا کوک» (Christina Koch) فضانورد زن ناسا پس از ثبت رکورد طولانی‌ترین اقامت در فضا توسط یک زن، با کپسول سایوز MS-13 به زمین بازگشت.

الکساندر اسکوورتسوف (Alexander Skvortsov) فضانورد روسی و لوکا پارمیتانو (Luca Parmitano) فضانورد اهل کشور ایتالیا همراه با کوک به زمین بازگشتند. آنها ایستگاه فضایی بین المللی را صبح دیروز به وقت تهران ترک کرده و 12:42 بعد از ظهر به زمین رسیدند.

کپسول حامل این فضانوردان پس از باز کردن چترها فرود آرامی را در جنوب شرقی شهر دور افتاده جزقازغان (Dzhezkazgan) در کشور قزاقستان تجربه کرد.

کریستینا کوچ

کریستینا کوک 14 مارس 2019 همراه با دو فضانورد دیگر سفر خود به ایستگاه فضایی بین المللی را آغاز کردند. او 328 روز را در این ایستگاه سپری کرده و رکوردار طولانی‌ترین مدت زمان حضور در فضا توسط یک فضانورد زن است. مأموریت فضایی طولانی مدت کوک به محققان ناسا کمک می کند تا اثرات سفرهای فضایی این چنینی روی فضانوردان زن را بررسی کنند.

کوک در طول مأموریت خود 5248 مرتبه زمین را دور زد و مسافتی در حدود 139 میلیون مایل (223698816 کیلومتر) را طی کرد. وی در طول 11 ماه اقامتش در ایستگاه فضایی بین المللی موفق شد اولین راهپیمایی فضایی زنانه را انجام دهد. وی در کل شش راهپیمایی فضایی انجام داد و 42 ساعت و 15 دقیقه را بیرون از ایستگاه سپری کرد.

پارمیتانو و اسکوورتسوف هر کدام 201 روز را در فضا گذرانده اند. این دو فضانورد ژوئیه سال گذشته همراه با اندرو مورگان (Andrew Morgan) به فضا پرتاب شدند. مأموریت مورگان بیشتر طول کشید و حدودا دو ماه و نیم دیگر به زمین برمی‌گردد.

پارمیتانو با بازگشت به زمین، دومین مأموریت فضایی خود را به اتمام رساند. او 367 روز را در فضا سپری کرده که بیشتر از تمام فضانوردان آژانس فضایی اروپا (ESA) بوده است. وی چهار راهپیمایی فضایی انجام داد و مجموعاً 33 ساعت را خارج از ایستگاه بین المللی گذراند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • HhMojtaba666
    HhMojtaba666 | ۱۸ بهمن ۱۳۹۸

    الگویی برای خانومها???

مطالب پیشنهادی