ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فردا SX6
خودرو

قیمت و مشخصات خودرو جدید فردا SX6 توسط خودروسازی فردا در ایران اعلام شد

خودروسازی فردا که تاکنون به عنوان یکی از شرکای ام جی و سایک در ایران شناخته می شد اخیرا با تجهیز شوروم مرکزی خود در خیابان شریعتی و قرار دادن محصولات جدید دانگ فنگ نظیر ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۵

خودروسازی فردا که تاکنون به عنوان یکی از شرکای ام جی و سایک در ایران شناخته می شد اخیرا با تجهیز شوروم مرکزی خود در خیابان شریعتی و قرار دادن محصولات جدید دانگ فنگ نظیر مدل SX6 در حال تجدید فعالیت به شکل بسیار محدود است.

با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر اخبار مربوط به فعالیت شرکت خودروسازی فردا:

دانگ فنگ که با برند DFM در بازار چین حضور دارد برخی از محصولات خود را با نشان FX AUTO روانه بازار می کند و محصول انتخابی خودروسازی فردا یا فردا موتور نیز ظاهرا همان مدل فنگ ژینگ S500 است که حالا با لوگو اختصاصی خودروسازی فردا و با کد SX6 معرفی شده است.

فردا SX6

ساختار بدنه این خودرو بیش تر آنکه مشابه SUV های هفت نفره باشد، مشابه یک MPV خانوادگی به نظر می رسد و از این نظر شباهت خاصی با بیسو T5 دارد که سال گذشته در بازار کشورمان معرفی شد اما هرگز به خط تولید و پارکینگ منزل مشتریان نرسید.

فردا SX6

به هر روی فردا SX6 نیز مانند انبوهی دیگر از خودروهای چینی موجود در کشور از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو با قدرت 147 اسب بخار و گشتاور 200 نیوتن متر نیرو می گیرد و باید وزن 1425 کیلوگرمی را از طریق یک گیربکس CVT به حرکت در آورد.

فردا SX6

شتاب صفر تا صدی در محدوده 10 ثانیه و برخی از امکانات رفاهی رایج در خودروهای روز نظیر سانروف، کروز کنترل، پوشش چرمی صندلی ها، حسگر عقب و جلو، دو کیسه هوا و مواردی از این دست نشان می دهد که فردا SX6 در مقابل رقبا حرف چندانی برای گفتن ندارد اما از حداقل های لازم برخوردار است.

فردا SX6

قیمت فردا SX6 توسط خودروسازی فردا در ایران اعلام شد [به روز رسانی _ اسفند ۹۸]

همانطورکه می‌دانید از روز جمعه هفته پیش، خودروسازی فردا خودروی جدیدی که ساخت این شرکت است را به نام SX6 تنها به صورت مجازی رونمایی کرده است.

البته این خودرو در شوروم مرکزی این شرکت واقع در خیابان شریعتی، پل رومی تهران حاضر است و برای علاقمندان قابل مشاهده است و می‌توانید از نزدیک این خودرو را ملاقات کنید.

حال تنها پس از یک هفته از معرفی این خودرو، فردا موتورز اقدام به فروش فوری این خودرو با تحویل فوری و 10 روزه کرده است. فردا SX6 که یک CUV هفت نفره است و قرار است به صورت تحویل فوری و پلاک شده به مشتریان تحویل داده شود.

قیمت فردا SX6 با احتساب مالیات بر ارزش افزوده و دیگر هزینه های شماره گذاری، حدود 380 میلیون تومان از سوی فردا موتورز تعیین شده است و برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با این شرکت تماس بگیرید.

فردا SX6
مشخصات و آپشن های فردا SX6

همچنین اخیرا خودرو دیگری نیز در نمایندگی «گروه خودروسازی فردا» دیده شده است. باتوجه به عکس های گرفته شده و مشخص بودن قسمت عقب خودرو می توان نوع و مدل خودرو را تشخیص داد.

‏Dongfeng Fengxing Jingyi نام سری خودروهای سواری است که توسط برند “Liuzhou Dongfeng”، که خود زیرمجموعه ای از خودروسازی دانگ فنگ محسوب می شود، تولید شده است. در میان خودروهای تولید شده توسط این گروه، مدل X5 یکی از CUVهاست. این خودرو تاکنون در دو نسل تولید شده که نسل دوم آن پس از معرفی در نمایشگاه گوانگژو در سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه شده است.

احتمال عرضه محصولات سایک توسط خودرو سازی فردا [به روز رسانی _ دی ۹۸]

خودرو دیگر دیده شده در نمایشگاه خودروسازی فردا، کراس اووری بر مبنای «Fengxing Jingyi X5» است. این شرکت پیش از این همکاری را با گروه «سایک-ام جی» آغاز کرد. اما به خاطر مشکلات تحریم، تنها تعداد محدودی از ام جی RX5 را در کارخانه سمنان خود مونتاژ نمود. حال با توجه به خودروهای موجود در نمایندگی خودروسازی فردا و بازسازی این شوروم، مشخص است که گروه GBG) Gerami business Group) همکاری را با لیوژو فنگچین چین آغاز کرده است.

البته با توجه به نشان های روی خودروی موجود در نمایندگی، احتمال آن وجود دارد که همکاری آن خودروساز چینی و خودروسازی فردا با نام و نشان دیگری در ایران ثبت شود.

با توجه به همکاری خودروسازی فردا در ساخت برخی محصولات ایران خودرو در سمنان، احتمال آن وجود دارد که تولید محصولات گروه دانگ فنگ به این خودروساز بخش خصوصی سپرده شود و از سویی X5 (ایکس ۵) هم مانند H30 کراس با داخلی سازی بالا و پیشرانه های داخلی سازی شده به بازار عرضه شود.

‏Fengxing Jingyi X5 با پیشرانه های ۱٫۶ لیتری و ۲ لیتری تنفس طبیعی و ۱٫۵ لیتری توربو در بازار چین عرضه می شود. پیشرانه ۱٫۶ لیتری تنفس طبیعی این خودرو با حجم دقیق ۱۵۹۰ سی سی و تراکم ۱۰٫۵، ۱۲۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۱ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می کند. باتوجه به نشان ۱٫۶ پشت خودرو، همین پیشرانه برای بازار ایران در نظر گرفته خواهد شد.

پیشرانه ۱٫۶ لیتری X5 با کد۴A۹۲، توسط میتسوبیشی تولید می شود و در خودروهایی همچون میتسوبیشی لنسر، برلیانس H۵۳۰، برلیانس V۵ و زوتی Z۳۰۰ به کار رفته است. این خودروی دیفرانسیل جلو در مدل ۱٫۶ لیتری تنها با جعبه دنده ۵ دنده عرضه می شود.

شایان ذکر است که این پیشرانه از نوع DOHC بوده و از دو میل سوپاپ در هر سرسیلندر بهره می برد. مدل ۱٫۵ توربوشارژ ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.  مدل ۲ لیتری تنفس طبیعی هم دارای ۱۴۴ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور است.

برای این مدل ها جعبه دنده ۶ دنده دستی یا CVT قابل سفارش خواهد بود. در بحث سیستم تعلیق، کراس اوور X5 در قسمت جلو از تعلیق مک فرسون و در قسمت عقب از تعلیق جداگانه مالتی لینک بهره می برد. ترمزهای هر چهار چرخ دیسکی بوده و در قسمت جلو از دیسک های سوراخ دار استفاده می کند. رینگ های خودروی مورد بحث در اندازه های ۱۶، ۱۷ و ۱۹ اینچ قابل سفارش است و از جنس آلومینیوم تولید شده اند.

شاسی بلند تک دیفرانسیل X5 موجود در شوروم خودروسازی فردا با نشان ۱٫۶L بر روی درب صندوق دیده می شود و بدیهی است که از پیشرانه تنفس طبیعی در این کراس اوور مونتاژی استفاده خواهد شد. برای همین برخی احتمال می دهند که ایران خودرو و خودروسازی فردا، مانند پروژه H۳۰ کراس پیشرانه TU۵ و یا EC۵ را به جای پیشرانه ۴A۹۲ میتسوبیشی بر روی X۵ نصب نمایند.

در مدل های پایه ای Fengxing Jingyi X5، تجهیزاتی همچون سیستم تهویه دستی، قفل مرکزی، ایموبلایزر، قفل ریموتی، رادار پارک جلو و عقب، ترمز ضدقفل و EBD، سیستم تنظیم نور جلو، کیسه هوای راننده و سرنشین، تنظیم ارتفاع فرمان، شیشه های برقی جلو و عقب، آینه های برقی، گرم کن شیشه عقب و برف پاک کن عقب استفاده شده است.

خودروسازی فردا

امکانات مورد استفاده در مدل های بالارده Fengxing Jingyi X5 علاوه بر این موارد، ویژگی های دیگری را شامل می شود: سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم تهویه جداگانه در قسمت جلو، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کروزکنترل، دوربین دید عقب، سیستم کنترل فشار باد (TPMS)، راهنمای ترمز، کنترل پایداری، ESP، ترمز پارک خودکار، راهنمای استارت در شیب، چراغ های مه شکن، چراغ های روشنایی روز، نمایشگر LCD، بلوتوث، کیسه هواهای کناری جلو و عقب، فرمان چندحالته چرمی و سنسور باران.

قیمت پایه ای مدل های پایه ای کراس اوور X5، از ۹۹۶۹٫۴۸ دلار آغاز می شود که با درنظر گرفتن نرخ دلار ۱۳ هزار تومانی (در اوایل دی ماه) عددی نزدیک به ۱۳۰ میلیون تومان می شود. قیمت X5 در مدل های بالارده تا ۱۲۹٫۹۰۰ یوان افزایش می یابد که معادل ۱۸۵۱۲٫۷۱ دلار می شود. قیمت مدل های بالارده با نرخ روز قیمت دلار، به ۲۴۰ میلیون تومان می رسد.

البته باید منتظر ماند و دید که در شرایط فعلی، سرنوشت این پروژه و مشارکت چه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی