ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیکون های ویندوز
نرم افزار و اپلیکیشن

بازطراحی آیکون های ویندوز ۱۰ به بهانه ورود به سال ۲۰۲۰

روز گذشته مایکروسافت از مجموع آیکون های جدید خود در ویندوز ۱۰ رونمایی کرد تا ظاهر و حس و حال این سیستم عامل کمی متحول شود. ایجاد تغییرات در بسیاری از آیکون های ویندوز ۱۰ ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

روز گذشته مایکروسافت از مجموع آیکون های جدید خود در ویندوز ۱۰ رونمایی کرد تا ظاهر و حس و حال این سیستم عامل کمی متحول شود. ایجاد تغییرات در بسیاری از آیکون های ویندوز ۱۰ از روز گذشته آغاز شده اما انتظار می رود که طی ماه های آینده شاهد تحولات بیشتری باشیم. مایکروسافت این اقدام خود را «تلاشی چندین ساله در تمامی تیم های طراحی خود برای بازطراحی آیکون ها» توصیف کرده است.

در محیط ویندوز آیکون هایی وجود دارند که بعضا چندین دهه از عمرشان می گذرد و مایکروسافت نخستین بار پنج سال پیش و همزمان با انتشار ویندوز ۱۰ بود که اعلام کرد می خواهد تغییراتی را برای ساده سازی برخی از این آیکون ها انجام دهد. در راستای همین تغییرات آیکون های تک رنگی که شمایلی ساده داشتند و برای کاشی های لایو و رنگارنگ ویندوز طراحی شده بودند و متاسفانه هیچگاه مورد توجه توسعه دهندگان و حتی کاربران ویندوز ۱۰ قرار نگرفتند از این مجموعه حذف شده اند.

به گفته کریستینا کوئن سرپرست طراحی واحد ویندوز و دستگاه ها، آیکون های تخت و تک رنگ در داخل کاشی های رنگی ویندوز شمایل فوق العاده ای دارند اما با وارد شدن سبک های مختلف آیکون به این اکوسیستم ضروریست که تغییراتی در این رویکرد ایجاد شود. زمانی که آیکون های موجود در تسک بار و منوی استارت پیرو سبک های مختلفی باشند شناخت و پیدا کردن اپلیکیشن ها برای کاربر ساده تر می شود. بنابراین ما باید کلیدهای بصری بیشتری را در زبان طراحی این آیکون ها در نظر می گرفتیم و از زبان طراحی مدرن Fluent برای این منظور استفاده می کردیم.

حالا مایکروسافت آیکون های خود را گسترش داده تا بهتر منعکس کننده ماهیت چند پلتفرمی آنها باشد و همزمان حس آشنای همیشگی را هم برای کاربران داشته باشند.

کوئن در ادامه صحبت هایش گفت:

ما با بهره گیری از سیستم طراحی Fluent عمق و رنگ را هم به زبان آیکون هایمان اضافه کردیم. این تغییرات شاید جزئی باشند اما وقتی به یک اینترفیس نگاه می کنید دنیایی از تفاوت را پیش روی شما قرار می دهند. اضافه شدن رنگ به آیکون ها مشاهده و تشخیص آیکون ها در تسک بار و منوی استارت را ساده تر می کند و مایکروسافت حالا قصد دارد با استفاده از زبان طراحی خود آیکون های مشابهی را برای تمامی اپلیکیشن هایش در ویندوز، iOS، اندروید و macOS طراحی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی