ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارت بازی

دستگاه شلیک کارت بازی با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت [تماشا کنید]

تاکنون بارها در فیلم‌ها دیده‌اید که شخصی با دستگاهی مخصوص، کارت بازی به بیرون پرتاب می‌کند که یا عموما افراد را از وسط نصف می‌کند، یا ماشین‌ها و اجسام دیگر را. کانال یوتیوب نام پرکتیکال ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۴ اسفند ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

تاکنون بارها در فیلم‌ها دیده‌اید که شخصی با دستگاهی مخصوص، کارت بازی به بیرون پرتاب می‌کند که یا عموما افراد را از وسط نصف می‌کند، یا ماشین‌ها و اجسام دیگر را. کانال یوتیوب نام پرکتیکال اینجینیر نیز مانند شما کنجکاو بوده با این تفاوت که او این دستگاه را ساخته است.

پرکتیکال اینجینیر (Practical Engineer) با ترجمه آن «مهندس کاربردی» نام کانال یوتیوبی است که سازه‌های جالبی می‌سازد. این بار این کانال به دنبال ساخت دستگاهی رفته که کارت بازی را با سرعت زیادی به بیرون پرت می‌کند. اگر با خود فک می‌کنید که سرعت پرتاب کارت بازی او کم است، کافیست ویدیو زیر را مشاهده کنید:

سرعت پرتاب کارت بازی این دستگاه از ۱۹۳ کیلومتر بر ساعت شروع می‌شود و همان طور هم که در ویدیو دیدید، با سرعت بسیار بسیار زیادی به سیبل یونولیتی برخورد می‌کند. دستگاه ساخت او عمدتا از آلومینیوم ساخته شده تا به سرعت داغ نکرده و کش‌های پلاستیکی دور بلبرینگ‌ها را منبسط نکند.

البته پیش از این نیز مهندسین پیشین ناسا تلاش‌هایی مبنی بر ساخت این دستگاه داشته‌اند، ولی دستگاه‌های آن‌ها عمدتا بزرگ و غیر قابل حمل بوده و از طراحی جذابی نیز برخوردار نبوده است. همچنین ویدیو این کانال یوتیوبی معروف، با جزئیات‌تر بوده و مراحل ساخت دستگاه پرتاب کارت بازی را به خوبی توضیح می‌دهد. مراحل ساخت این دستگاه در بلاگ او به تفصیل نوشته شده است.

در نهایت اگر در فکر ساخت چنین دستگاهی هستید، شلیک کننده کارت بازی را سمت ماشین‌ها و از همه مهمتر حیوانات و انسان‌ها نگیرید و در حین تست آن، حتما از محافظ چشم استفاده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • amink69
    amink69 | ۵ اسفند ۱۳۹۸

    یه جوری نوشتید عموما افراد را نصف میکنه فکر کردم تو ویدیو نشون میده تو شهر داره به آدما شلیک میکنه و از وسط نصف می شن

مطالب پیشنهادی