ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مایک هیوز
تکنولوژی

مردی که می‌خواست ثابت کند زمین تخت است در سقوط راکت کشته شد [تماشا کنید]

«مایک هیوز»، معروف به مایک دیوانه و از طرفداران پر و پا قرص نظریه «زمین تخت» در پی سقوط راکتش کشته شد. هیوز ۶۴ ساله در چند سال اخیر قصد اثبات تخت بودن زمین از ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۴ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۲

«مایک هیوز»، معروف به مایک دیوانه و از طرفداران پر و پا قرص نظریه «زمین تخت» در پی سقوط راکتش کشته شد. هیوز ۶۴ ساله در چند سال اخیر قصد اثبات تخت بودن زمین از طریق تصویربرداری از ارتفاع بالا را داشت.

مایک پس از دو تلاش ناموفق اوایل سال گذشته برای نخستین بار با موشک دست ساز خودش تا ارتفاع ۵۷۰ زمین اوج گرفت. پیش از آن دولت آمریکا و موانع فنی مانع تحقق رویای پرواز وی شده بودند.

مایک ساعات گذشته قصد داشت با موشک دست ساز جدیدی تا ارتفاع ۱۵۲۵ متری اوج گرفته و از افق تخت زمین عکسبرداری کند تا بدین طریق منحنی بودن آنرا زیر سوال ببرد. وی در سال های اخیر آنقدر مشهور شده بود که این رویداد برای پخش از شبکه Science برنامه ریزی شده بود.

علی رغم تمهیدات اولیه موشک تنها لحظاتی پس از پرتاب دچار مشکل شده و سقوط کرد. هرچند پلیس نتوانسته هیوز را شناسایی کند اما کشته شدن یک نفر در پی سقوط راکت را تایید کرده است.

مایکل هیوز

مایک قبلا گفته بود که راکتش را بر اساس روش آزمون و خطا ساخته اما «در کسب و کار موشک معمولا شانس دوم زیادی در کار نیست.» البته وی به علم هم اعتقاد چندانی نداشت:

من به علم اعتقاد ندارم، البته اطلاعات نسبتا کاملی در مورد آیرودینامیک، دینامیک سیالات و چگونگی حرکت در فضا دارم اما این موارد تنها فرمول هایی هستند و نمی توان بین علم و تخیل مرز مشخصی ترسیم کرد.

شبکه مذکور پس از سقوط راکت با ابزار همدردی با خانواده و دوستان وی اعلام کرد که پرتاب راکت آرزوی همیشگی مایک بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۴ اسفند ۱۳۹۸

    تا ارتفاع هزار متری می‌خواسته تشخیص بده زمین گرده یا صاف؟:)))حاجی یه بلیت میگرفتی میرفتی سر برج خلیفه همونم میدیدی ک

    • آریا
      آریا | ۵ اسفند ۱۳۹۸

      برج خلیفه هم لازم نبود یه بلیط هواپیما به هر جایی هم میگرفت میتونست ببینه. ارتفاع پروازی هواپیماها بین 10 تا 12 کیلو متره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی