ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افزایش قربانیان کرونا در کشور؛ آغاز محدودیت سفرهای هوایی و تعطیلی مراکز آموزشی

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران عصر دیروز تازه ترین آمار ابتلا به کرونا ویروس را در ایران اعلام کرد. «کیانوش جهانپور» عنوان کرده تا امروز تعداد مبتلایان به کرونا ویروس ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۵ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۵

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران عصر دیروز تازه ترین آمار ابتلا به کرونا ویروس را در ایران اعلام کرد. «کیانوش جهانپور» عنوان کرده تا امروز تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در کشور به 43 نفر رسیده که از این تعداد، 8 نفر فوت شده اند:

«ظرف روز گذشته تا ظهر یک‌شنبه تعداد 15 مورد جدید ابتلاء به کرونا در کشور تشخیص داده شده است که 7 نفر در قم، 4 نفر در تهران، دو نفر در گیلان، یک نفر در استان مرکزی و یک نفر در تنکابن بوده است.»

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران گفته که «از این 15 مورد جدید، سه نفر فوت شده اند.» گفتنیست سخنان جهانپور در حالی پخش می‌شود که برخی آمارهای تایید نشده و غیر رسمی از مرگ 18 نفر در شهرهای مختلف ایران حکایت دارد.

بیشتر موارد ابتلاء به کرونا در شهر قم، 120 کیلومتری جنوب تهران مشاهده شده و عدم قرنطینه شدن این شهر در ساعات اولیه پیدایش ویروس در آن منجر به پخش آن در استان‌های دیگر شد و تا به امروز به طور رسمی ۵ استان درگیر شیوع این ویروس شده‌اند؛ گرچه بازهم آمارهای غیررسمی حکایت از آمار بیشتری از استان‌های درگیر شده با کرونا می‌دهند.

شیوع ویروس کرونا در ایران منجر قطع برخی پروازها به چند کشور همسایه نظیر عراق یا ترکیه شده است. به کلامی ساده‌تر، تعدادی از همسایگان ایران در حال قرنطینه کردن مردم ایران هستند و اجازه ورود مسافران ایرانی را به کشور خود نمی‌دهند.

به گفته یک مقام مسئول نظارت بر پروازها در روز شنبه پروازهای زیارتی به عراق به دلیل ترس از ابتلاء به ویروس کرونا، به حالت تعلیق درآمده است. به گزارش خبرگزاری‌های عراقی، مقامات این کشور روز پنج‌شنبه اعلام کردند، عبور زائران ایرانی از طریق گذرگاه‌های مرزی به عراق، به دلیل نگرانی از گسترش این بیماری به مدت سه روز، ممنوع شده است. این تصمیم پس از آن صادر شد که خطوط هوایی عراق تصمیم به توقف پروازهای خود به ایران گرفت.

شایان ذکر است شرکت هواپیمایی کویت نیز با توصیۀ وزارت بهداشت این کشور، کلیۀ پروازهای خود به ایران را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا لغو کرده است

از سوی دیگر، وزیر بهداشت لبنان در تماس با حسن عباس سفیر لبنان در ایران، از تصمیم مقامات بیروت برای معاینۀ تمام مسافران ایرانی به لبنان پیش از ورود به هواپیما خبر داده است.

وزارت ارشاد ایران نیز با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که تمامی برنامه‌های هنری و سینمایی در سراسر ایران از روز یکشنبه ۴ اسفند ماه به مدت یک هفته تعطیل است و همچنین آموزش و پرورش هم از تعطیلی مدارس برخی شهرها در کشور خبر داده است. وزارت علوم و فناوری نیز دانشگاه‌های برخی استان‌ها را به مدت چند روز تعطیل اعلام کرده و ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش نیز اعلام کرد که از روز دوشنبه پنجم اسفند ماه ۱۳۹۸ تمام مسابقات ورزشی سراسر ایران و لیگ‌های دسته اول و دوم در تمام رده های سنی به مدت ۱۰ روز لغو می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • GEEEEK
    GEEEEK | ۶ اسفند ۱۳۹۸

    چین هوا جایو، ووهان جایو

  • molavy
    molavy | ۵ اسفند ۱۳۹۸

    جاده شمال ترافیک، ملت خوشحال دارن میرن جون بزنن،

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی