ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل علی بابا از استرداد ۵۰ میلیارد تومانی بلیت خبر داد

ضربه‌ای که ویروس کرونا به اقتصاد کشور می‌زند به راحتی قابل بررسی نیست. اما در این میان یکی از صنایعی که بیشترین آسیب را دید، صنعت گردشگری آنلاین کشور بود. درست در زمانی که فعالان ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

ضربه‌ای که ویروس کرونا به اقتصاد کشور می‌زند به راحتی قابل بررسی نیست. اما در این میان یکی از صنایعی که بیشترین آسیب را دید، صنعت گردشگری آنلاین کشور بود. درست در زمانی که فعالان صنعت گردشگری باید اوج فروش خود را تجربه می‌کردند، با کاهش بیش از ۵۰ درصد در میزان فروش خود مواجه شده‌اند. «مسعود طباطبایی»، مدیرعامل گروه علی بابا در گفتگو با دیجیاتو ضمن تایید این کاهش فروش، تاکید دارد که تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد تومان بلیت استرداد شده و این رقم تا پایان سال افزایش پیدا می‌کند.

طباطبایی عنوان می‌کند که حالا روزانه بیش از ۱۸ هزار تماس با تیم پشتیبانی علی بابا برقرار می‌شود که این آمار نسبت به روزهای عادی گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده است. مدیرعامل گروه علی بابا می‌گوید با وجود تمام مشکلاتی که گریبانگیر آنهاست، تیم علی بابا توانسته تا به امروز پاسخگوی مشتریان خود باشد: «تمام پروازهای خارجی و بخش عمده‌ای از پروازهای داخلی، قطارها و بلیت‌های اتوبوس در حال استرداد شدن است و خوشبختانه همکاری خوبی میان دفاتر و آژانس‌های مسافرتی با ما برای بازپس‌دهی هزینه بلیت‌ها وجود دارد.»

طباطبایی به دیجیاتو می‌گوید عمده ایرلاین‌ها به دستور وزیر راه در حال تهیه بخشنامه‌هایی برای استرداد بلیت مشتریان هستند و این روند کمی طول می‌کشد تا به صورت همگانی در بیاید و ایرلاین‌ها و دفاتر فروش بلیت را نیز به شدت تحت تاثیر قرار داده است. مدیرعامل علی بابا تاکید دارد که هیچ بازار شب عیدی ندارند و با اشاره به مشکلاتی که سال گذشته برای استرداد برخی پروازها به وجود آمد، می‌گوید: «مشکل امسال با مشکل سال گذشته اصلا قابل قیاس نیست و ما علاوه بر اینکه تمام فروش‌مان را پس می‌دهیم، بلکه بازار شب عید را نیز کاملا از دست داده‌ایم. می‌دانیم که شرایط فعلی زمان مناسبی برای سفر نیست و به مشتریان خود می‌گوییم که بهتر است سفر نکنند حتی اگر این موضوع به ضرر ما باشد.»

طباطبایی در پاسخ به این سوال که آیا این حجم از بازپس دادن هزینه‌ها مشکلات بانکی به وجود آورده یا خیر، می‌گوید که بانک‌ها در روزهای اول در برابر این حجم تراکنش شوکه شدند ولی تمام سعی خود را برای همکاری انجام داده‌اند.

او همچنین به ضربه هنگفت این موضوع به بازیگران آنلاین حوزه گردشگری اشاره می‌کند و اذعان دارد که بازیگران کوچک این حیطه نیز مشکلات سختی را تحمل خواهند کرد: «ضربه‌ای که به بازیگران صنعت گردشگری آنلاین خورده به شدت سنگین است و اگر همین امروز هم این ویروس ناگهان ریشه کن شود،‌ تبعات آن به این زودی برطرف نخواهد شد و مدت‌ها گریبانگیر فعالان صنعت گردشگری آنلاین خواهد بود.»

طباطبایی اذعان دارد که بیش از نیمی از نیروهای علی بابا به صورت دورکاری فعالیت می‌کنند و این موضوع شامل نیروهای پشتیبانی (کال سنتر) هم می‌شود و بیش از نیمی از آنها دورکاری می‌کنند: «هرچند این موضوع بسیار سخت است ولی سعی خود را داریم تا تمام هماهنگی‌ها را برای دورکاری انجام دهیم.» طباطبایی می‌گوید که آنها پیش‌تر هم نیروی دورکار در زمینه‌های مختلف از جمله پشتیبانی داشته‌اند اما حالا تعداد این نیروها چند برابر شده است. او در پاسخ به این پرسش که آیا روند دورکاری خللی به کارشان ایجاد کرده یا خیر می‌گوید:

«به هر حال چون این موضوع بسیار ناگهانی صورت گرفت، در روزهای اول آمادگی کافی برای تحقق این امر وجود نداشت و مشکلاتی تعریف شد. هنوز هم برای آنکه به تعریف دقیق و جامعی برسیم موانعی سر راه وجود دارد اما ما با این سیستم کاری غریبه نیستیم و توانستیم به روند خوبی در آن دست پیدا کنیم.»

مدیرعامل گروه علی بابا همچنین در پاسخ به این پرسش که تکلیف مسافران ایرانی در کشورهای دیگر که در پی بازگشت به ایران هستند چه خواهد شد نیز به دیجیاتو می‌گوید که آنها تلاش‌هایی برای بازگشت ایرانیان انجام داده‌اند و این تلاش‌ها همچنان ادامه دارد:

«نگرانی ما بیشتر برای ایرانیانی بود که در دبی و ترکیه بودند، تعدادشان هم زیاد بود و همچنان هم این افراد در این کشورها هستند. با وزارت امور خارجه صحبت‌هایی کردیم و توانستیم که تعدادی پرواز به ایران داشته باشیم ولی کماکان می‌دانیم که ایرانیان زیادی جا مانده‌اند و در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم با برخی ایرلاین‌ها و پروازها آنها را به تدریج به ایران برگردانیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mohammad 13759
    Mohammad 13759 | ۱۰ اسفند ۱۳۹۸

    علی بابا خوبه ولی گرون فروشه دیگه

مطالب پیشنهادی