ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

خوردن حیوانات وحشی در چین ممنوع اعلام شد؛ محرومیت اهالی شنزن از گوشت سگ و گربه

روز دوشنبه این هفته چین با صدور یک حکم موقتی هرگونه خرید و فروش حیوانات وحشی را برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر کرونا ویروس جدید در سراسر این کشور ممنوع اعلام کرد و در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

روز دوشنبه این هفته چین با صدور یک حکم موقتی هرگونه خرید و فروش حیوانات وحشی را برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر کرونا ویروس جدید در سراسر این کشور ممنوع اعلام کرد و در همین راستا کلیه مزارع و اماکن پرورش این حیوانات در چین در حال برچیده شدن هستند.

طبق این قانون تجارت حیات وحش محدود می گردد و مصرف گوشت حیوانات وحشی و فروش آنها با هدف خوردن گوشتشان تا زمانی که قوانین قبلی اصلاح شوند ممنوع خواهد بود.

در همین رابطه تاکنون ۲۰ هزار مزرعه پرورش این جانوران که گونه هایی نظیر طاووس، گربه، پرندگان خاکی، غاز وحشی و گراز را شامل می گردد در سراسر چین تعطیل شده است.

استان شنزن نیز روز گذشته پیش نویس قانونی را آماده کرده که به موجب آن خوردن سگ و گربه ممنوع می شود؛ این اقدام در راستای اجرایی شدن طرحی صورت می گیرد که بعد از شیوع کرونا ویروس جدید تدوین شد و هدفش اعمال ممنوعیت کامل روی مصرف کلیه حیوانات وحشی در سراسر چین است.

قانون جدید توسط کمیته حاکم کنگره خلق شنزن تهیه شد و مردم تا هفته آینده فرصت دارند که نظرات خود در رابطه با آن را تسلیم مقام های مربوطه کنند.

در این پیشنویس یک فهرست سفید از ۹ نوع گوشت مجاز برای مصرف به چشم می خورد هرچند که دولت اعلام نکرده چه زمانی نظر نهایی خود در رابطه با آن را اعلام میکند.

در فهرست سفید یاد شده مصرف گوشت جانورانی چون خوک، گاو، مرغ، خرگوش، ماهی و غذاهای دریایی مجاز اعلام شده و در عوض به اسامی جانورانی چون انواع سگ و گربه و همچنین دیگر غذاهای محبوب چینی نظیر مار، لاکپشت و قورباغه اشاره ای نشده است.

مقامات شنزن به نشریه صبح این شهر گفته اند که نمی خواهند لیست سیاه از غذاها را هم به پیشنویس طرح خود اضافه کنند چراکه چین ده ها هزار گونه جانوری مختلف دارد و قرار دادن اسامی تمامی آنها برایشان غیرممکن بوده است.

شنزن که قلب تکنولوژی چین در مرز با هنگ کنگ است اعلام کرده افرادی که قوانین را زیر پا بگذارند تا ۲۰ هزار یوآن جریمه می شوند. در این گزارش آمده است که خوردن حیوانات اهلی مزارع که در فهرست سفید اشاره ای به آنها نشده نیز ممنوع است چراکه کسب اطلاع از نحوه پرورش آنها غیرممکن است.

در قانون جدید استفاده از حیوانات وحشی برای اهداف علمی و پزشکی همچنان مجاز شمرده شده اما تاکید شده که این آزمایشگاه ها باید به صورت دقیق کنترل و مدیریت شوند.

اشتهای چینی ها برای طبق وسیعی از حیوانات وحشی مدتهاست که در سراسر دنیا جنجال آفرینی کرده و بسیاری از متخصصان حوزه بهداشت شیوع بیماری های تنفسی مختلف از جمله سارس را که ۱۷ سال پیش به مرگ ۸۰۰ نفر در دنیا منجر شد به خوردن گربه نسبت داده اند.

این اقدامات البته انتقادات تند حامیان حقوق حیوانات را نیز به دنبال داشته و بسیاری از آنها را نسبت به خوردن سگ ها و گربه ها توسط چینی ها عصبانی کرده است. به غیر از استان شنزن دیگر شهرهای مهم چین نیز گام هایی را برای اعمال ممنوعیت روی مصرف این جانوران در دست انجام دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • طاووس
    طاووس | ۱۹ اسفند ۱۳۹۸

    صد رحمت به کله پاچه خودمون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی