ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بانک مرکزی سقف کارت به کارت را به ۱۰ میلیون تومان افزایش داد

در حالی که بانک مرکزی ۱۱ اسفند ماه سقف کارت به کارت را از ۳ میلیون تومان به ۵ میلیون تومان افزایش داده بود، امروز یک بار دیگر خبر می‌دهد که این سقف به ۱۰ ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۳:۲۰

در حالی که بانک مرکزی ۱۱ اسفند ماه سقف کارت به کارت را از ۳ میلیون تومان به ۵ میلیون تومان افزایش داده بود، امروز یک بار دیگر خبر می‌دهد که این سقف به ۱۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

«داوود محمد بیگی»، مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی به ایبنا گفته است که کاربران کارت‌های عضو شبکه شتاب می‌توانند از طریق خودپرداز، کیوسک، اینترنت بانک و همراه بانک از سقف ۱۰ میلیون تومانی کارت به کارت استفاده کنند.

این افزایش سقف که به احتمال زیاد موقتی خواهد بود، یکی دیگر از تمهیدات بانک مرکزی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور است.

اگرچه سقف کارت به کارت به ۱۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده اما اگر بخواهید کارت به کارت را از طریق نرم‌افزارهای بانکی (پرداخت‌ساز) انجام دهید، با سقف ۳ میلیون تومانی روبه‌رو خواهید شد. گفتنی است که پیش از این سقف انتقال وجه در این اپلیکیشن‌ها، یک میلیون تومان بوده است.

بانک مرکزی در روزهای گذشته اقدامات مختلفی برای کاهش مراجعه حضوری مردم به شعب و دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها انجام داده بود. امکان تمدید تاریخ انقضاء کارت‌های بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتری به مدت سه ماه از تاریخ انقضاء، افزایش برداشت از دستگاه‌های خودپرداز از ۲۰۰ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان و افزایش تلاش‌های ناموفق در رمز دوم به ۵ تلاش، از همین موارد بوده‌اند.

نهایی سازی الگوی پرداخت از طریق کیف پول مبتنی بر کدهای QR نیز موضوع دیگری است که بانک مرکزی اخیرا و با شیوع کرونا تصمیم گرفته است نگاهی به آن داشته باشد. به گفته مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی، طرح پذیرندگی جامع بارکدهای پرداخت از سوی بانک مرکزی به زودی اجرایی خواهد شد:

«با این طرح مشتریان می‌توانند با اسکن کردن بارکد قرار گرفته در هر کدام از شرکت‌های پرداخت الکترونیک در فروشگاه‌ها و پایانه‌های فروشگاهی از طریق تلفن همراه و هر کدام از نرم افزارهای پرداخت ساز (نرم افزارهای موبایلی شرکت‌های پرداخت الکترونیک) عملیات پرداخت را بدون تماس با کارت بانکی و کارتخوان با وارد کردن مبلغ و رمز کارت انجام دهند که امنیت و سلامت بالاتری نسبت به پرداخت با کارت بانکی دارد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mahdi Toosi
    Mahdi Toosi | ۱۹ اسفند ۱۳۹۸

    در اصل باید خیلی وقت پیش انجام می شد،چون ۳ میلیون چند سال پیش ارزش ش از ۱۰ میلیون الان هم بیشتر بود

  • peyman57
    peyman57 | ۱۹ اسفند ۱۳۹۸

    والا من دیروز 10 تا عابربانک رفتم تا آخرش از یکی تونستم 100تومن بگیرم . اینا اخبار از کجا میگن معلوم نیست شاید داره از سوریه لبنان میگه . تو شمال که من همچین چیزی ندیدم

  • Khan
    Khan | ۱۹ اسفند ۱۳۹۸

    یا ما توی ایران نیستیم یا اینا. ما قبلا هم کارت به کارت نرم افزاریمون سه تومن بود. سه چهارتا بانک تو این چندروز چک کردم هیچکدوم بیشتر 200 تومن ندادن. سقف کارت به کارت هم فقط ملی به ملی بیشتر سه تومن اجازه داد هیچ کدوم دیگه نمیشد بالای سه تومن

مطالب پیشنهادی