ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توییتر

اقدامات جدی توییتر برای مقابله با اخبار جعلی کرونا؛ توییت‌های طنز هم ممنوع می‌شوند

شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرده که سیاست‌های جدیدی را برای جلوگیری از انتشار اخبار جعلی مربوط به ویروس کرونا در پیش گرفته است. بر اساس اعلام توییتر، هر توییتی که امنیت جانی کاربران را به ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرده که سیاست‌های جدیدی را برای جلوگیری از انتشار اخبار جعلی مربوط به ویروس کرونا در پیش گرفته است. بر اساس اعلام توییتر، هر توییتی که امنیت جانی کاربران را به نحوی در خطر بیندازد، حذف خواهد شد. این شبکه اجتماعی می‌گوید حتی توییت‌هایی که با محوریت طنز نیز منتشر می‌شود، حذف می‌شوند.

بر اساس بلاگ پست خود توییتر این کمپانی به صراحت عنوان کرده است «هر توییتی که خطر انتقال ویروس کرونا را افزایش دهد، حذف می‌شود». سیاست‌های ضد اخبار جعلی ویروس کرونا، شامل حذف توییت‌هایی با محتوای «درمان، پیشگیری و تشخیص غلط و نادرست» می‌شود. همچنین توییت‌های کاربرانی که خود را به جای مقامات رسمی بهداشت و سلامت جا می‌زنند نیز جایی در این پلتفرم ندارند.

توییتر

توییتر به کاربران این حساب‌ها اخطار می‌دهد که باید توییت خود را حذف کنند. این کمپانی اعلام کرده است که پیشینه قبلی کاربر را نیز در نظر می‌گیرد و اگر شخص پیش از این، قوانین توییتر را زیر پا نگذاشته باشد، حساب او از دسترس خارج نخواهد شد. همچنین در مدتی که توییتر به شخص زمان می‌دهد تا توییت خود را حذف کند، آن پست را از دید عموم مخفی می‌کند. بر اساس گفته‌های این کمپانی، شخص تا توییت حاوی محتوای جعلی را پاک نکند، نمی‌تواند دوباره توییت کند.

همچنین توییت‌هایی با محوریت «عدم کاربردی بودن فاصله‌گیری اجتماعی‌» نیز جایی در این شبکه اجتماعی نخواهند داشت. این کمپانی، توییت کاربرانی که پیشنهاد‌های خطرناک می‌کنند را نیز حذف می‌کند. این محتوا می‌تواند شامل خوردن وایتکس یا نشستن دست‌ها باشد. نکته دیگر این است که حتی اگر این توییت‌ها با هدف طنز و شوخی نیز منتشر شوند، توسط توییتر حذف خواهند شد.

توییتر

این اولین بار است که کمپانی توییتر به صورت جدی با نشر اخبار کذب در این سطح مقابله می‌کند. سخنگوی شبکه اجتماعی می‌گوید این کار ملزم به استفاده از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی است، زیرا نمی‌توان تمامی توییت‌ها با محتوای اخبار جعلی ویروس کرونا را به صورت دستی رصد کرد. آن‌ها برای این کار از یک «سیستم تریاژ شدت محتوا» بهره می‌برند که وظیفه تشخیص میزان خطر آفرینی محتوای توییت‌ها را بر عهده دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی