ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نتفلیکس
تکنولوژی

درخواست اروپا از نتفلیکس و یوتوب: فشار روی اینترنت را کاهش دهید [به‌روزرسانی]

شیوع ویروس کرونا مشکلات زیادی در سراسر جهان آفریده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها افزایش فشار روی اینترنت به دلیل اوج گرفتن تعداد کاربران استفاده‌کننده بوده است. به همین خاطر، اتحادیه اروپا از سرویس‌های استریم ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۵

شیوع ویروس کرونا مشکلات زیادی در سراسر جهان آفریده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها افزایش فشار روی اینترنت به دلیل اوج گرفتن تعداد کاربران استفاده‌کننده بوده است. به همین خاطر، اتحادیه اروپا از سرویس‌های استریم ویدیو همچون نتفلیکس و یوتیوب درخواست کرده که در ساعات پیک مصرف با کاستن از کیفیت محتوایی که ارائه می‌دهند، به کاهش فشار از روی اینترنت اروپا کمک کنند.

تیری برنتون، رییس بخش خدمات و بازار داخلی اتحادیه اروپا ساعاتی پیش طی درخواستی رسمی از رید هیستینگ مدیر عامل نتفلیکس درخواست کرده که در شرایط پیک مصرف اینترنت فقط محتوا را با کیفیت استاندارد به کاربران خود ارائه دهند. برنتون معتقد است پلتفرم‌های استریم ویدیو به عنوان نهادهایی که بیشترین مصرف پهنای باند اینترنت را به خود اختصاص داده‌اند، می‌توانند با این کار تأثیر مهمی بر کاهش فشار روی اینترنت اروپا داشته باشند.

نتفلیکس

در این صورت اپراتورهای ارائه‌دهنده اینترنت برای خدمت‌رسانی به میلیون‌ها کاربری که در شرایط بحران کرونا بیش از پیش به اینترنت متوسل شد‌ه‌اند، زحمت کمتری را متقبل خواهند شد. همچنین مقام رسمی اتحادیه اروپا برای هر چه سریع‌تر عملی شدن درخواستش توییتی منتشر کرده و با ساخت هشتگ SwitchToStandard# خواستار آن شده که نتفلیکس با کاهش کیفیت ویدیوهای خود به دسترسی بهتر مردم اروپا به اینترنت کمک کند.

گفتنی است درخواست آقای برنتون در حالی صورت گرفته که از گوشه و کنار اروپا، اخباری مبنی بر قطعی اینترنت یا کاهش قابل ملاحظه سرعت به گوش می‌رسد. به گزارش آکامای که مهم‌ترین نهاد پایش استفاده از شبکه وب در دنیاست، طی روزهای همه‌گیری کرونا شاهد 50% افزایش در ترافیک جهانی اینترنت بوده‌ایم که این موضوع لزوم همکاری بیشتر میان شرکت‌های فعال در اینترنت برای جلوگیری از قطعی و کاهش سرعت را نمایش می‌دهد.

[به‌روزرسانی: 1 فروردین 99] 

نتفلیکس ساعاتی پیش با قبول درخواست اتحادیه اروپا، رسما اعلام کرد که از حالا به مدت 30 روز بیت ریت ویدیوهای خود را کاهش خواهد داد. این اقدام موجب کاهش 25 درصدی ترافیک نتفلیکس در شبکه‌های اینترنتی اروپا خواهد شد. در عین حال کاربران اروپایی همچنان می‌توانند از کیفیت مناسب فیلم و سریال‌ها خاطر جمع باشند. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • arsalan20
    arsalan20 | ۲۹ اسفند ۱۳۹۸

    راست میگه تو این شرایط 4k دیدن فیلم چه مهدی میده 720 یا 1080 هم کیفیت خوبی هستن و تفاوتی با 4k ندارن در عمل مخصوصا 1080 .

    • arsalan20
      arsalan20 | ۲۹ اسفند ۱۳۹۸

      معنی*

    • peyman57
      peyman57 | ۱ فروردین ۱۳۹۹

      فکر کردی اونا مثل ما بدبختن بشینن این جور کیفیتا رو ببینن؟

    • mohsen-unique
      mohsen-unique | ۳ فروردین ۱۳۹۹

      تفاوت رو روی مانیتور یا تلویزیون های معمولی نمیبینید در صورتی که تلویزیون یا مانیتور 4k داشته باشید این تفاوت خیلی زیاده

مطالب پیشنهادی