ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ابداع اسکلت خارجی مچ پا که دویدن را آسان تر می‌کند

مهندسان دانشگاه استنفورد وسیله ای ابداع کرده اند که با متصل شدن به مچ پاها دویدن را در مقایسه با کفش های ورزشی معمولی 14 درصد آسان تر می کند. این وسیله که به اسکلت ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۸ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

مهندسان دانشگاه استنفورد وسیله ای ابداع کرده اند که با متصل شدن به مچ پاها دویدن را در مقایسه با کفش های ورزشی معمولی 14 درصد آسان تر می کند.

این وسیله که به اسکلت خارجی شباهت دارد به مچ پا وصل می شود و آزمایشات نشان می دهند مصرف انرژی را در مقایسه با دویدن با کفش های استاندارد ورزشی 14 درصد کاهش می دهد. این اسکلت خارجی با همکاری محققان دانشگاه استنفورد ساخته شده و تأمین مالی آن را نایکی بر عهده دارد.

محققان می گویند این وسیله در حال حاضر با تردمیل و اتصال به کابل های مختلف کار می کند ولی وعده می دهند که نمونه سبک تر و قابل حمل ساخته خواهد شد. آنها امیدوارند در آینده افراد ناتوان یا کم توان جسمی بتوانند به کمک این وسیله تمرین کرده و نیروهای امدادی سریع تر و بیشتر بدوند.

ابداع اسکلت خارجی مچ پا که دویدن را آسان تر می کند

نمونه های مختلفی از این اسکلت خارجی ساخته شد تا اینکه نهایتاً آزمایش یکی از آنها روی تردمیل کاهش 24 درصدی انرژی را در مقایسه با دستگاه خاموش نشان داد. این وسیله همچنین به دوندگان کمک کرد تا در مقایسه با دویدن با کفش های معمولی، به طور میانگین 14 درصد انرژی بیشتری ذخیره کنند.

محققان برای ساخت وسیله ای که بتواند دویدن را آسان تر کند، دو متد کمکی را در نظر گرفتند. در متد اول قدرت بیشتری در اختیار مفصل مچ قرار داده می شود که به کارگیری آن به کاهش مصرف انرژی و نرخ سوخت و ساز بدن منجر شد، بنابراین محققان به دنبال متد دوم رفتند.

در متد دوم یک فنر به اسکلت خارجی اضافه شد. در این روش با وجود کاهش ناچیز مصرف انرژی (نزدیک به دو درصد)، نرخ سوخت و ساز بدن حدوداً 11 درصد افزایش پیدا کرد.

محققان امیدوارند با ساخت این وسیله مردم را به تحرک بیشتر ترغیب کنند. بر اساس مطالعه ای که سال 2018 انجام شده، نزدیک به 25 درصد از افراد 19 تا 29 ساله در آمریکا در بازه 12 ماهه تنها یک بار می دوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی