ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وان وب
تکنولوژی

ورشکستگی استارتاپ اینترنت ماهواره‌ای وان وب در پی شیوع کرونا

وان وب، استارتاپی که روزی قصد داشت با ارسال هزاران ماهواره تأمین اینترنت به فضا، ایلان ماسک را به چالش بکشد حالا اعلام ورشکستگی کرده است. اولین مقصر این موضوع ویروسی است که این روزها ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

وان وب، استارتاپی که روزی قصد داشت با ارسال هزاران ماهواره تأمین اینترنت به فضا، ایلان ماسک را به چالش بکشد حالا اعلام ورشکستگی کرده است. اولین مقصر این موضوع ویروسی است که این روزها بسیاری از کسب و کارها را با مشکل مواجه کرده؛ کوید-19.

وان وب اعلام کرده، در حالی که به دریافت پشتیبانی نزدیک شده بود اما دنیاگیری ویروس کرونا بر این شرکت اثر گذاشته و کسب و کار آنها را متوقف کرده است. به این ترتیب این کمپانی به دادگاه ناحیه جنوبی نیویورک درخواست ورشکستی خود را ارائه نموده است.

با این حال درخواست ورشکستگی پایانی بر فعالیت های وان وب نخواهد بود. درخواست بر اساس فصل یازدهم قوانین ورشکستگی ارائه شده و در نتیجه کسب و کار می تواند با سازماندهی مجدد، فرصت دوباره ای برای ادامه حیات داشته باشد.

وان وب
ارسال اولین سری از ماهواره های وان وب به فضا در اسفند 1397

گفته شده که بسیاری از کارمندان شغل خود را از دست خواهند داد البته به تعداد این افراد اشاره ای نشده است. وان وب از هفته ها پیش با مشکلاتی دست به گریبان بود که نشان از وضعیت نامساعد آن داشت.

وان وب در حدود یک سال قبل موفق شده بود اولین ماهواره های 150 کیلوگرمی خود را به فضا پرتاب کند. هر یک از این 6 ماهواره ابعادی به اندازه یک یخچال کوچک داشتند و توسط راکت روسی سایوز از سکوی پرتابی در گویان فرانسه (در آمریکای جنوبی) راهی مدار زمین شدند. در آن زمان هدف نهایی، پرتاب 1980 ماهواره کوچک بود. مأموریت اولیه وان وب ارائه خدمات اینترنت ماهواره ای به مدارسی سراسر دنیا اعلام شده بود و در گام نخست قرار بود اینترنت به 6 مدرسه در آلاسکا، رواندا، نپال، قرقیزستان، اکوادور و هندوراس عرضه شود.

این کمپانی در نهایت موفق شد 74 ماهواره را به مدار بفرستد. با این حال در صورتی که وان وب موفق نشود خریداری پیدا کند مشخص نیست شاهد ارسال چه تعداد ماهواره دیگر به فضا خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی