ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قطر کهکشان راه شیری
علمی

اخترشناسان موفق به اندازه‌گیری قطر و شناسایی لبه کهکشان راه شیری شدند

تیمی از ستاره شناسان در انگلستان موفق به شناسایی دورترین نقطه کهکشان راه شیری شدند که قطر آن را مشخص می‌کند. قطر کهکشان راه شیری برابر با 1.9 میلیون سال نوری با خطای مثبت یا ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

تیمی از ستاره شناسان در انگلستان موفق به شناسایی دورترین نقطه کهکشان راه شیری شدند که قطر آن را مشخص می‌کند. قطر کهکشان راه شیری برابر با 1.9 میلیون سال نوری با خطای مثبت یا منفی 0.4 میلیون سال نوری اندازه‌گیری شده است.

اخترشناسان دانشگاه دورهام در انگلستان با استفاده از کهکشان‌های نزدیک به کهکشان راه شیری موفق به چنین کشفی شده‌اند. این کشف کمک بزرگی به آینده ستاره شناسی خواهد کرد و می‌تواند باعث شناسایی ویژگی‌های دیگر کهکشان راه شیری با دقت بالا شود.

تیم دانشگاه دورهام برای بررسی این موضوع که کهکشان‌ها چگونه شکل می‌گیرند از شبیه‌سازی‌های کامپیوتری استفاده کردند. در این تحقیق روی شکل‌گیری دو کهکشان نزدیک بهم تمرکز شده. جاذبه دو کهکشان نزدیک بهم باعث کشیدن شدن آن‌ها به سوی یکدیگر می‌شود.

زمانی که از هاله تاریک کهکشان خارج شویم، سرعت سایر کهکشان‌های کوچک کاهش پیدا می‌کند. این موضوع به اخترشناسان کمک کرد که دورترین نقطه کهکشان راه شیری که در فاصله 950 هزار سال نوری از مرکز آن قرار دارد را کشف کنند.

بخشی از این مقاله به شرح زیر است:

«در بسیاری از تحلیل‌های صورت گرفته در رابطه با هاله کهکشان راه شیری، مرز بیرونی آن به عنوان یک محدودیت اساسی در نظر گرفته شده. اگرچه انتخاب سلیقه‌ای است، اما ما در این مقاله ترجیح داده‌ایم لبه بیرونی فیزیکی را تعریف کنیم. ما مرز توزیع ماده تاریک زیرین را به هاله ستاره‌ای قابل مشاهده و جمعیت کهکشان کوتوله پیوند داده‌ایم.»

قطر کهکشان راه شیری

ستاره شناس دانشگاه جان هاپکینز، «رزماری وایس» اعلام کرده که کشف قطر کهکشان راه شیری باعث می‌شود اخترشناسان قادر به دستیابی به سایر ویژگی‌های این کهکشان باشند.

برای مثال کشف این قطر، به درک ما از کهکشان‌هایی که در اطراف کهکشان راه شیری می‌چرخند، کمک می‌کند. در حال حاضر نزدیک به 60 کهکشان در اطراف راه شیری شناسایی شده‌اند و انتظار می‌رود این کشف جدید، منجر به شناخت کهکشان‌های بیشتری شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ARRIIA
    ARRIIA | ۱۳ فروردین ۱۳۹۹

    قطر کهکشان راه شیری مگه 100 هزار سال نوری نبود؟

    • _armyn
      _armyn | ۱۴ فروردین ۱۳۹۹

      دقیقا همینطوره، و خیلی مضحکه که من این مطلب جدید رو از ۳ تا منبع تا حالا خوندم بدون اینکه حرفی از عدد صد هزار زده بشه داخلشون ⁦، انگار که این اختلاف ۱۰ برابری ارزش عنوان شدن نداره!! ??⁩

مطالب پیشنهادی