ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویندوز ۱۰
تکنولوژی

اجرای ویندوز ۱۰ روی گلکسی S8؛ آغاز حکمرانی پردازنده‌های ARM

از کار‌هایی که توسعه‌دهندگان علاقه دارند با گوشی‌های قدیمی انجام دهند، اجرا کردن سیستم‌عامل‌های متفرقه روی آن‌هاست. یکی از این سیستم‌عامل‌ها ویندوز است. با معرفی نسخه ویندوز ۱۰ مخصوص چیپست‌های آرم، اجرا کردن آن روی ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

از کار‌هایی که توسعه‌دهندگان علاقه دارند با گوشی‌های قدیمی انجام دهند، اجرا کردن سیستم‌عامل‌های متفرقه روی آن‌هاست. یکی از این سیستم‌عامل‌ها ویندوز است. با معرفی نسخه ویندوز ۱۰ مخصوص چیپست‌های آرم، اجرا کردن آن روی گوشی‌های هوشمند ساده‌تر از گذشته شده است. البته برای این کار باید متحمل ریسک فراوانی شد. جدیدترین گوشی هوشمندی که توانسته ویندوز ۱۰ را اجرا کند، پرچمدار سال‌های نه چندان دور سامسونگ، یعنی گلکسی S8 است.

توسعه‌دهنده این برنامه که با نام Evisio0n نیز شناخته می‌شود، توانسته نسخه مخصوص چیپست‌های آرم ویندوز ۱۰ را روی گلکسی S8 اجرا کند. نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که این نسخه از ویندوز ۱۰، اصلا محدود نیست و کاربران می‌توانند تمامی برنامه‌های موجود برای این سیستم‌عامل را اجرا کنند. در نتیجه اگر همیشه می‌خواستید نسخه کامل فوتوشاپ را روی گلکسی S8 داشته باشید، اکنون امکان‌پذیر است.

ویندوز ۱۰

البته باید چندین نکته را یادآوری کنیم. برای مثال تمامی قابلیت‌های گلکسی S8 با این نسخه از سیستم‌عامل سازگاری ندارد. تاچ نمایشگر، دوربین‌ها و برخی از سنسورها از جمله قابلیت‌هایی هستند که هنوز فعال نشده‌اند. به همین دلیل نمی‌توان استفاده از این گوشی با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را به عنوان دستگاه روزانه پیشنهاد داد. با در نظر گرفتن این که روز گذشته همین توسعه‌دهندگان موفق شده بودند ویندوز ۱۰ نسخه آرم را روی شیائومی می ۶ نیز اجرا کنند، می‌توان امیدوار بود که راه گوشی‌های دیگر نیز به این لیست باز شود.

این نکته را هم فراموش نکنید که گلکسی S8 این تست، از چیپست اسنپدراگون ۸۳۵ بهره می‌برد. در نتیجه می‌توان انتظار داشت چیپست‌های جدیدتر کمپانی کوالکام، کار ساده‌تری برای اجرای این نسخه از ویندوز ۱۰ داشته باشند. توسعه‌دهندگان این پورت، قصد دارند روش‌های بوت دوگانه را نیز در دستور کار قرار دهند که هر وقت کاربر به سیستم‌عاملی قوی‌تر نیاز داشت، بتواند به سادگی میان آن دو جابجا شود.

ویندوز ۱۰

خود کمپانی کوالکام نیز چندی پیش دمویی از اجرای ویندوز ۱۰ نسخه آرم روی لپ تاپی با اسنپدراگون ۸۲۰ منتشر کرده بود که به سادگی می‌توانست آفیس ۲۰۱۹ را اجرا و محتوای 4K را پخش کند. این کمپانی حتی مدعی شده بود که توانایی پردازشی آن با پردازنده Core i3 اینتل برابری می‌کند. با توجه با بهینه‌تر بودن پردازنده‌های آرم و کم‌مصرف‌تر بودن ‌آن‌ها می‌توان امیدوار بود که استفاده از این چیپست‌های برای اجرای ویندوز ۱۰ در آینده افزایش یابد. در نهایت باید گفت چه کسی از اجرای ویندوز ۱۰ روی گلکسی S20 اولترا بدش می‌آید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • pop_0098
    pop_0098 | ۲۶ فروردین ۱۳۹۹

    به درد میخوره
    مثلا فرض بگرید به جای نوت بوک و pc موبایل در میارید با بلوتوث موبایل سینک میکنید به ماوس و کیبورد یک کابل هم برای خروجی تصویر از موبایل بگیرید

    دیگه ویندوز لینوکس راحت همیشه کنارتون همه جا

  • mojtaba
    mojtaba | ۲۶ فروردین ۱۳۹۹

    هرچی هست بنظرم مهم. ترین چیز تویه این پروژه توان پردازشی هست وپشتیبانی از موس و کیبورد های نوین و راحت تر!

  • Reza12022
    Reza12022 | ۲۶ فروردین ۱۳۹۹

    به به عالی چی بهتر از این،،رو موبایل بازی های روز دستکاپو اجرا کنی و همینطور برنامه های قدرتمند کاری مثل فتوشاپ و البافی،،، خوبه واقعاً

    • نیما
      نیما | ۲۶ فروردین ۱۳۹۹

      یه گوشی هیچ وقت توان پردازش اینا رو نداره

      • masoud.hi
        masoud.hi | ۵ شهریور ۱۳۹۹

        هر چیزی ممکنه، چطوری با قاطعیت میگی هیچوقت!!!!؟؟

مطالب پیشنهادی