ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپ گیمینگ فیسبوک
نرم افزار و اپلیکیشن

فیسبوک می‌خواهد با اپلیکیشن اختصاصی گیمینگ، توییچ و یوتیوب را به چالش بکشد

توییچ و یوتیوب در میان پلتفرم‌های استریم گیم تقریبا رقیبی ندارند اما فیسبوک با ارائه یک اپ گیم در پی تغییر اوضاع است. فیسبوک علی رغم جامعه کاربری گسترده با بیش از ۲.۵ میلیارد عضو ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

توییچ و یوتیوب در میان پلتفرم‌های استریم گیم تقریبا رقیبی ندارند اما فیسبوک با ارائه یک اپ گیم در پی تغییر اوضاع است.

فیسبوک علی رغم جامعه کاربری گسترده با بیش از ۲.۵ میلیارد عضو فعال ماهانه، از نظر تعداد مخاطبان استریم بازی هنوز فرسنگ‌ها با توییچ و آمازون فاصله دارد. جدیدترین اقدام این شرکت برای به چالش کشیدن این دو پلتفرم معرفی یک اپ گیمینگ است که امکان بازی، استریم و دسترسی به گروه‌های گیم را به کاربران می‌دهد.

اپلیکیشن بازی محور Facebook Gaming که امروز برای دستگاه‌های اندرویدی منتشر می‌شود، ۷۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه فیسبوک را هدف گرفته که با محتوای بازی این شبکه اجتماعی تعامل دارند.

فیسبوک: سرمایه‌گذاری روی گیم برای ما به اولویت تبدیل شده

تمرکز اصلی اپ روی استریمرها و مخاطبان آنها خواهد بود و به لطف قابلیت Go Live استریم بازی‌های موبایل از همیشه ساده‌تر خواهد شد. علاوه بر این امکان اجرای بازی‌های فیسبوک نظیر Words with Friends و Uno از طریق اپلیکیشن نیز فراهم شده است.

یکی دیگر از قابلیت‌های اپلیکیشن امکان دسترسی به گروه‌ها و انجمن‌های گیمینگ برای گفتگو و بحث درباره بازی‌های مختلف است. این اپ قرار بود ۲ ماه دیگر منتشر شود اما به خاطر قرنطینه گسترده ناشی از شیوع ویروس کرونا فیسبوک امروز نسخه اندروید اپ را منتشر خواهد کرد. این شرکت تاکید کرده که به محض پذیرش نسخه iOS توسط اپل، کاربران آیفون هم به آن دسترسی پیدا خواهند کرد.

اپ گیمینگ فیسبوک

فیسبوک از چندین سال قبل با سرمایه گذاری در حوزه بازی به دنبال ایجاد جامعه استریم گسترده بوده است. «Fidji Simo»، مدیر اپ مورد بحث در گفتگو با نیویورک تایمز به این نکته اشاره کرده:

«سرمایه گذاری در بازی به صورت کلی برای ما به یک اولویت تبدیل شده چرا که گیم از نظر ما شکلی از سرگرمی است که بین افراد ارتباط برقرار می کند. ماهیت این سرگرمی هم نه تنها منفعل نیست بلکه تعاملی بوده و مردم را گرد هم می‌آورد.»

سرمایه گذاری های اخیر این شرکت بی نتیجه نبوده و بر اساس گزارش «StreamElements» میزان تماشای استریم‌های Facebook Gaming بین سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ شاهد رشد ۲۱۰ درصدی بوده است.

این اپلیکیشن در زمان انتشار حاوی تبلیغات نیست و در عوض به کاربران اجازه می دهد به استریمرهای مورد علاقه خود کمک مالی کنند. فیسبوک درصدی از این کمک‌ها را به عنوان کارمزد برای خود برمی‌دارد و در ماه‌های آینده نیز استراتژی های درآمدزایی دیگر را معرفی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی