ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا اپل به دنبال ساخت آیفون با نمایشگر تاشو است؟

تا به امروز چندین شرکت از گوشی‌های تاشو رونمایی کرده‌اند اما اپل هنوز آیفونی با نمایشگر تاشو وارد بازار نکرده. به تازگی اطلاعات پتنت جدید این شرکت منتشر شده که خبر از یک لایه محافظتی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۹:۲۹

تا به امروز چندین شرکت از گوشی‌های تاشو رونمایی کرده‌اند اما اپل هنوز آیفونی با نمایشگر تاشو وارد بازار نکرده. به تازگی اطلاعات پتنت جدید این شرکت منتشر شده که خبر از یک لایه محافظتی برای نمایشگر گوشی‌های تاشو می‌دهد، بنابراین شاید اپل در حال توسعه اولین گوشی انعطاف پذیر خود باشد.

در وسط گوشی‌های تاشو لولا قرار گرفته که باعث باز و بسته شدن آن‌ها می‌شود، اما در همین ناحیه امکان ترک خوردن نمایشگر وجود دارد، مخصوصا اگر گوشی را برای دفعات بالایی باز و بسته کنید. حتی اگر این بخش ترک نخورد و نشکند، احتمال خرابی آن وجود دارد. اخیرا اطلاعات مربوط به پتنت جدید اپل در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته که مشخص می‌کند این شرکت در حال پیدا کردن راهی برای جلوگیری از ایجاد این مشکل است.

این پتنت به یک لایه محافظتی اشاره می‌کند که می‌توان از آن روی صفحه نمایش گوشی‌های تاشو استفاده کرد تا از مشکل ترک خوردن در وسط آن، جلوگیری کرد. اگرچه این راه حل نمی‌تواند به صورت کامل از ایجاد این مشکل جلوگیری کند، اما احتمالا استفاده از یک لایه محافظتی طول عمر نمایشگر این محصولات را افزایش می‌دهد.

اپل

در چندین ماه گذشته گزارش‌های زیادی در رابطه با گوشی تاشو اپل به اینترنت راه پیدا کرده، اما با توجه به مشکلاتی که گوشی‌های انعطاف پذیر سامسونگ، موتورولا و هواوی تجربه می‌کنند، احتمالا اپل در آینده نزدیک از گوشی تاشو خود رونمایی نمی‌کند تا بتواند به تمام مشکلات در این زمینه غلبه کند. شاید در ماه‌های آینده این شرکت پتنت‌های بیشتری در رابطه با رفع مشکلات گوشی‌های انعطاف پذیر به ثبت برساند.

این اولین باری نیست که اپل ایده‌های خود درباره افزایش مقاومت گوشی‌های تاشو را به ثبت می‌رساند. در گذشته پتنت اپل به طراحی مخصوصی برای لولا اشاره می‌کرد که می‌توانست دو نمایشگر جدا را به گونه‌ای جابجا کند تا یک صفحه نمایش کامل تشکیل شود، البته این نوع طراحی را نمی‌توان یک گوشی تاشو کامل دانست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pesar
    pesar | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

    اپل و مایکروسافت هیچوقت تا وقتی از کیفیت و دوام نهایی این صفحات مطمئن نشن یا حداقل راهکاری پیدا نکنن از صفحات منعطف استفاده نمیکنن

مطالب پیشنهادی