ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«مارکت پلیس» دیوار راه‌اندازی می‌شود؛ حلقه اتصال کسب‌وکارهای سنتی به مشتریان

به نظر می‌رسد که دیوار می‌خواهد درهای فضای مجازی را به روی فروشگاه‌های فیزیکی باز کند؛ اتفاقی که احتمالاً می‌تواند تغییرات بزرگی را در نحوه تعامل کسب‌وکارهای سنتی با مشتریان ایجاد کند. این پلتفرم که به ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۷

به نظر می‌رسد که دیوار می‌خواهد درهای فضای مجازی را به روی فروشگاه‌های فیزیکی باز کند؛ اتفاقی که احتمالاً می‌تواند تغییرات بزرگی را در نحوه تعامل کسب‌وکارهای سنتی با مشتریان ایجاد کند. این پلتفرم که به گفته خودش «محبوب‌ترین اپلیکیشن ایرانی» است، به تازگی بخش «مارکت پلیس» (دیوار فروشگاه‌ها) را در وب‌سایت خود راه اندازی کرده که هنوز به شکل رسمی معرفی نشده است. به کلامی ساده‌تر، مارکت پلیس دیوار به این شکل کار می‌کند که فروشندگان می‌توانند در آن فروشگاه یا صفحه‌ای اختصاصی بسازند و کاربران با ورود به هر فروشگاه می‌توانند تمام محصولات فروشنده را یک‌جا ببینند.

وقتی به این قسمت از وب‌سایت دیوار سر بزنید با عبارت «شعبه آنلاین فروشگاه شما با میلیون‌ها مشتری» روبه‌رو خواهید شد. آنطور که دیوار در همین صفحه از وب‌سایت خود عنوان کرده است، حالا بیشتر از ۲۰۰۰ فروشگاه تایید شده در این پلتفرم حضور دارند. احتمالاً قرار است توسط مارکت پلیس دیوار، فروشندگان نیز به شکلی ساماند‌هی شده‌تر در این پلتفرم خرید و فروش حضور پیدا کنند.

فروشندگان می‌توانند صفحه‌ای اختصاصی در دیوار بسازند و کاربران با ورود به هر فروشگاه می‌توانند تمام محصولات فروشنده را یک‌جا ببینند.

جزییات دقیق طرح مورد نظر دیوار، هنوز به شکل کامل نهایی نشده‌اند و به همین دلیل مدیران این پلتفرم به دیجیاتو می‌گویند که فعلا در این رابطه اظهار نظر نمی‌کنند، اما بر اساس داده‌هایی که در بخش مارکت پلیس دیوار قابل مشاهده است، ثبت نام فروشگاه‌ها تا تیرماه رایگان است و به نظر می‌رسد این بخش دیوار از اوایل تابستان ۹۹ کار خود را آغاز می‌کند.

مارکت پلیس دیوار به این شکل کار می‌کند که فروشندگان می‌توانند در آن فروشگاه یا صفحه‌ای اختصاصی بسازند و کاربران با ورود به هر فروشگاه می‌توانند تمام محصولات فروشنده را یک‌جا ببینند.دیوار همچنین در بخش مارکت پلیس، آمار ۳۰ میلیون خریدار (احتمالاً فعال و ماهانه) را بیان کرده و گفته که فروشندگان می‌توانند برای هر کالا در هفته، بیشتر از ۱۵ مشتری داشته باشند. مزیت دیگری که این دیوار برای فروشنده عنوان می‌کند، احراز هویت شدن و افزایش اعتماد کاربر خریدار به او از همین طریق است.

بخش دیگر توضیحات دیوار برای مارکت پلیس، مربوط به «ارسال و پرداخت آسان» است. دیوار در این بخش نوشته: «استفاده از تخفیف ویژهٔ ارسال و پرداخت در محل، صرفاً برای صاحبان فروشگاه در دیوار امکان‌پذیر است.» این بخش احتمالا در آینده به توضیحات بیشتری از سوی دیوار نیاز دارد و باید دید آیا دیوار اساسا می‌خواهد خود را وارد بحث لجستیک و ارسال کالا برای مشتریان کند یا خیر.

نکته کلیدی دیگر این است که دیوار چه مبلغی را در ازای هر فروشگاه مجازی از فروشندگان دریافت خواهد کرد و اجاره‌ی فروشگاه مجازی چه رقمی خواهد بود. از سوی دیگر به نظر می‌رسد که اینجا نیز دیوار صرفاً می‌خواهد نقش یک واسطه را بین خریدار و فروشنده بازی کند و مسئولیتی در این میان برعهده نمی‌گیرد. هرچند این مورد قطعی نیست و در این رابطه باید تا اظهار نظر رسمی دیوار صبر کرد.

دیوار در ۹ سال گذشته به خوبی نشان داده که می‌تواند تحول‌های بزرگی ایجاد کند؛ تبدیل شدن به بازیگر اول صنعت ۹ میلیارد دلاری «دست دوم» در ایران و گرفتن جای روزنامه‌ها و نیازمندی‌های کاغذی، یکی از همین تحول‌هاست. اما آیا اکنون مارکت‌پلیس دیوار می‌تواند بخشی از سهم فروشگاه‌های فیزیکی و پاساژ‌های تهران که کرایه ماهانه هر فروشگاه در آن‌ها به چند ده میلیون تومان می‌رسد را بگیرد؟ بعید نیست، اما باید صبر کرد و دید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • imaliw
    imaliw | ۱۴ خرداد ۱۳۹۹

    ایده قطعا موفق میشه

مطالب پیشنهادی