ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش ۲۲ درصدی فروش گوشی در چین در فصل اول ۲۰۲۰؛ کرونا مقصر اصلی

بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research، فروش گوشی در چین در سه ماهه اول سال جاری میلادی ۲۲ درصد نسبت به سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ کاهش داشته است. همانطور که انتظار می‌رفت همه ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research، فروش گوشی در چین در سه ماهه اول سال جاری میلادی ۲۲ درصد نسبت به سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ کاهش داشته است.

همانطور که انتظار می‌رفت همه گیری کووید ۱۹ علت اصلی تقاضای پائین بوده چرا که صادرات گوشی‌ها تنها در ماه فوریه، ۳۵ درصد نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل کاهش داشته است. در عین حال سهم فروش اینترنتی ۵۰ درصد افزایش داشته که رشد ۳۳ درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

هواوی تنها شرکتی است که با وجود بحران کرونا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰، افزایش فروش ۶ درصدی را تجربه کرده است. فروش اپل در این بازه تنها ۱ درصد کاهش داشته اما شرکت‌های ویوو، اوپو و شیائومی به ترتیب کاهش فروش چشمگیر ۲۷، ۳۰ و ۳۵ درصدی را تجربه کرده‌اند.

هواوی به تنهایی ۳۹ درصد از سهم فروش گوشی ها در سه ماهه اول ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داده است. سهم شرکت‌های ویوو، اوپو، اپل، شیائومی و شرکت‌های دیگر از فروش گوشی‌ها در بازه یاد شده در مجموع ۶۱ درصد بوده است.

آیفون ۱۱ پرفروش ترین گوشی ماه‌های ژانویه تا فوریه ۲۰۲۰ بوده و توانسته برای هفتمین ماه متوالی جایگاه خود را حفظ کند. گوشی میت 30 5G هواوی، سری نوا ۶ و آنر 9X دیگر گوشی‌های پرفروش در بازه یاد شده بوده‌اند.

در مجموع صادرات گوشی‌های 5G نسبت به سال گذشته ۱۲۰ درصد افزایش داشته و آن‌ها ۱۵ درصد از کل تلفن‌های هوشمند را تشکیل می‌دهند. بیش از نیمی از گوشی‌های 5G صادر شده در سه ماهه نخست امسال، ساخت هواوی بوده‌اند. اوپو، ویوو و شیائومی دیگر شرکت‌های پیشرو در زمینه ساخت گوشی‌های 5G بوده‌اند.

موسسه Counterpoint پیش بینی کرده که گوشی‌های 5G تا پایان سه ماهه چهارم سال جاری میلادی، ۴۰ درصد از بازار را به خود اختصاص دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی