ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ارتش چین
علمی

آزمایش انسانی واکسن کرونای شرکت آمریکایی Pfizer آغاز شد

شرکت داروسازی Pfizer و BioNTech SE که در زمینه بیوتکنولوژی فعالیت دارد آزمایش واکسن COVID-19 mRNA خود روی انسان را در آمریکا آغاز کرده اند. در این مرحله چندین نفر در دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند و دانشکده ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

شرکت داروسازی Pfizer و BioNTech SE که در زمینه بیوتکنولوژی فعالیت دارد آزمایش واکسن COVID-19 mRNA خود روی انسان را در آمریکا آغاز کرده اند. در این مرحله چندین نفر در دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند و دانشکده پزشکی Grossman نیویورک دز مشخصی از این واکسن را دریافت کردند.

تزریق این واکسن در فاز یک دوم آزمایشات بالینی انجام شد و هدف از آن تشخیص دز مناسب، امنیت و ایمنی زایی چهار واکسن mRNA ساخته شده است که همگی شان قرار است در این پژوهش مورد ارزیابی قرار بگیرند.

در این آزمایش ۳۶۰ فرد بزرگسال به دو گروه سنی مختلف تقسیم خواهند شد: گروه اول ۱۸ تا ۵۵ سال و گروم دوم ۶۵ تا ۸۵ سال. گروه جوانتر در مرحله نخست پژوهش مشارکت میکنند و گروه دوم بعد از اثبات اطمینان از امنیت و دز مناسب دارو (که روی گروه اول آزمایش شده) وارد آزمایشات بالینی می شوند.

Pfizer اعلام کرده که مرکز پزشکی بیمارستان کودکان سینسیناتی و مرکز پزشکی روچستر نیز به صورت کوتاه در این پژوهش مشارکت خواهند کرد. هر کدام از چهار واکسن طراحی شده حاوی نوع خاصی از آنتی ژن ها هستند. BioNTech SE نیز متعهد شده که از طریق کارخانجات تولیدی خود در اروپا این واکسن ها را تولید کند.

آلبرت بورلا مدیرعامل Pfizer در این باره گفت:

ما به لطف مطالعات بالینی خود که از اروپا آغاز شده و حالا در آمریکا کلید خورده امیدواریم که به سرعت و طی همکاری مان با شرکای خود در BioNTech و دیگر نهادهای قانونگذار واکسنی ایمن و موثر را برای بیماران نیازمند بسازیم. ما در بازه زمانی کوتاهی که کمتر از چهار ماه بود توانستیم از مطالعات پیش بالینی به تست روی انسان برسیم که این مساله تعهد ما در اختصاص منابع (از تجهیزات آزمایشگاهی تا تولید) خود به مبارزه با کووید ۱۹ را نشان می دهند.

این دو شرکت هم اکنون مشغول کار هستند تا تولید واکسن خود را سرعت داده و آن را در اختیار سازمان های بهداشتی سراسر دنیا قرار دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

    زودتر فقط

مطالب پیشنهادی