ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ایرادات و تجربه مالکیت تسلا مدل 3 ؛ حذف برخی قطعات به سبک خودروسازان ایرانی

شکی نیست که محصولات تسلا از لحاظ تکنولوژی در سطح بسیار بالایی قرار دارند. اما با وجود این تعداد زیادی از کارشناسان و همچنین مشتریان انتقاداتی را نسبت به کیفیت ساخت مطرح کرده و تولیدات ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

شکی نیست که محصولات تسلا از لحاظ تکنولوژی در سطح بسیار بالایی قرار دارند. اما با وجود این تعداد زیادی از کارشناسان و همچنین مشتریان انتقاداتی را نسبت به کیفیت ساخت مطرح کرده و تولیدات تسلا را چند پله پایین تر از رقبا می دانند.

این مساله زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که بدانیم مدل های مختلف تسلا معمولا در مقایسه با خودروهای بنزینی هم کلاس، قیمت بالاتری داشته و از سوی سازنده با عبارت «لوکس و رده بالا» توصیف می شوند. به همین خاطر خریداران محصولات تسلا معمولا انتظارات بالایی از آنها دارند.

الکس سیبلیا (Alex Siblia) یکی از یوتیوبرهای علاقه مند به تسلا است. وی حدود شش ماه است که از یک دستگاه مدل 3 استفاده می کند. در این مدت الکس تجارب خوب و بد زیادی در رابطه با مدل 3 کسب کرده؛ از آنجایی که بیشتر مالکین به نقاط قوت مدل 3 و دیگر مدل های تسلا اشاره می کنند، الکس تصمیم گرفته برخلاف جریان حرکت نموده و به نقاط ضعف خودروی خود بپردازد.

حذف برخی قطعات که قبلا در سری اول موجود بودند، نخستین موردی است که الکس سیبلیا به آن اشاره می کند. جالب اینکه این قطعات ارزان قیمت بوده و به نظر نمی رسد حذف آنها تاثیر زیادی در قیمت تمام شده داشته باشد.

به عنوان نمونه پدال استراحت پا جزو حذفیات سری های جدید تسلا مدل 3 است. در سری اول از یک پدال پلاستیکی استفاده شده بود، ولی در سری های جدید این قطعه ارزان با موکت جایگزین شده است!

تجربه مالکیت تسلا مدل 3

کف پوش صندوق جلو دیگر موردی است که اثری از آن در سری جدیدتر مدل 3 نیست، البته تسلا این اقدام سایپایی را با امکان سفارش آنلاین به نوعی جبران کرده است! علاوه بر کف پوش، گیره های 2 دلاری که برای آویختن برخی لوازم کاربرد دارند، نیز از صندوق جلو حذف شده اند.

به غیر از موارد فوق، الکس متوجه چند باگ نرم افزاری در تسلا مدل 3 خود شده و عدم تحویل خودرو با آخرین نسخه از نرم افزار مدیریت خودرو را یک نکته منفی می داند. سرویس اسپاتیفای موجود روی خودروی الکس نیز عملکرد خالی از اشکالی ندارد.

بهم خوردن تنظیمات آینه جانبی سمت راننده یکی دیگر از مشکلاتی است که یوتیوبر جوان در مدت شش ماهه با آن مواجه بوده؛ الکس می گوید گاها زاویه آینه احتمالا به خاطر ایراد نرم افزاری عوض می شود و او مجبور است با رفتن به تنظیمات مجددا آن را تنظیم کند.

تجربه مالکیت تسلا مدل 3

الکس در ویدیوی خود به یک نکته جالب هم اشاره کرده و آن عبارت است از نیاز به کالیبره شدن سیستم اتوپایلوت. به گفته وی مالکان هنگام اولین استفاده از اتوپایلوت باید اجازه دهند نرم افزار موجود با دوربین ها و دیگر سخت افزارهای لازم هماهنگ شود. الکس زمان لازم برای این کار را حدود 5 دقیقه تخمین می زند، اما از سوی دیگر می گوید در 3 هزار مایل اولیه سیستم اتوپایلوت مدل 3 متعلق به او بعضا از بین خطوط منحرف می شده است.

البته او اضافه کرده اکنون که کارکرد خودرو به حدود 6500 مایل رسیده، این مساله به خاطر آپدیت ها یا کالیبراسیون دقیق تر به طور کامل برطرف شده است.

از نظر مشکلات فیزیکی و مونتاژی که اخیرا صدای خریداران کراس اوور مدل Y را در آورده، الکس به جز چند مورد جزئی به مشکل حادی برخورد نکرده و این موارد نیز به راحتی تحت پوشش وارانتی قرار گرفته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

    این پست رو بفرستید واسه شبکه خبر تا چند ماه همش این خبر رو میگه ??

  • CANOPUS
    CANOPUS | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

    چه قیاس حرفه ای و جالبی ، تسلا و سایپا ?

  • Ali kh
    Ali kh | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

    ایرادات بنی اسرائیلی برا مطرح شدن خودش پیدا کرده

    • IMP
      IMP | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

      خوب همه که مثل تو دیکتاتور زده و کند ذهن نیستند که, چون از یک چیزی خوشت میاد اون چیز دیگه هیچ بدی نداشته باشه!

مطالب پیشنهادی