ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

سیستم بی‌نظیر نوبیا رد مجیک 5G برای دفع حرارت از طریق فن [تماشا کنید]

کانال یوتیوب JerryRigEverything در یکی از آخرین ویدیوهای کالبدشکافی به سراغ گوشی گیمینگ نوبیا رد مجیک 5G رفته است. کالبدشکافی این گوشی جزئیات سیستم خنک کننده لایه‌ای و فن کوچک را آشکار کرد. تصمیم نوبیا ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

کانال یوتیوب JerryRigEverything در یکی از آخرین ویدیوهای کالبدشکافی به سراغ گوشی گیمینگ نوبیا رد مجیک 5G رفته است. کالبدشکافی این گوشی جزئیات سیستم خنک کننده لایه‌ای و فن کوچک را آشکار کرد.

تصمیم نوبیا به قرار دادن فن درون رد مجیک 5G بسیار جسورانه است. چون فن، هر چقدر هم که کوچک باشد، یک قطعه متحرک محسوب می‌شود و بکارگیری آن می‌تواند طول عمر گوشی را کمتر کند. علاوه بر این به خاطر تعبیه دریچه‌های انتقال هوا در لبه‌های کناری، مقاومت گوشی در برابر گرد و غبار و آب از بین رفته است.

البته هدف نوبیا از قراردادن فن کمک به خنک شدن گوشی و جلوگیری از افت عملکرد CPU حین بازی کردن بوده است. فنی که درون نوبیا رد مجیک 5G تعبیه شده هوای خنک را از یک لبه به درون کشیده و آن را از طریق کانال حرارتی سیاه رنگی که بالای مادربرد قرار گرفته به لبه دیگر هدایت می‌کند. البته فن تنها بخشی از سیستم خنک کننده جالب این گوشی را تشکیل می‌دهد.

در برخی از گوشی‌های گیمینگ خمیر حرارتی روی سپر حرارتی که بالای پردازنده و تراشه قرار گرفته، استفاده می‌شود. در نوبیا رد مجیک 5G اما خمیر حرارتی روی نوارهایی از جنس مس که روی سپرهای حرارتی چسبیده شده‌اند استفاده شده و زیر آن‌ها نیز فوم حرارتی استفاده شده است.

نوبیا رد مجیک 5G

سیستم خنک کننده پیچیده این گوشی به گونه‌ای است که اجزای مختلف مثل لایه‌های کیک روی همدیگر قرار گرفته‌اند تا رد مجیک 5G برای خنک کردن چیزی کم نداشته باشد.

کالبدشکافی رد مجیک 5G یکی از بزرگ ترین نقاط ضعف آن را لحاظ تعمیرپذیری فاش کرد. باتری با چسب‌های بسیار محکم سر جایش قرار گرفته و به سختی جدا می‌شود. تمام کابل‌های نمایشگر زیر باتری هستند؛ این یعنی برای تعویض یا تعمیر آن باید هر بار باتری را تعویض کرد که هزینه اضافی روی دست کاربر می‌گذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Reza12022
    Reza12022 | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

    کارش بیسته واقعا،،،کسی هم که این گوشی رو میخره تا فوقش یکی دوسال حالا ۳سال ازش استفاده میکنه بعدش هم تعویض یه مدل بهتر میگیره باتری هم تغذاون موقع خبری نبس از لحاظ خرابی ۹۹.۹ درصد

مطالب پیشنهادی