ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

غول‌های فناوری آمریکا به همکاری با شرکت‌‌های تحت تحریم چینی متهم شدند

آمریکا اخیرا چندین شرکت چینی را تحریم و به لیست سیاه خود اضافه کرده که در میان آن‌ها چندین شرکت نظارتی نیز به چشم می‌خورد. حالا گزارشی جدید ادعا می‌کند که شرکت‌های آمریکایی مانند آمازون، ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

آمریکا اخیرا چندین شرکت چینی را تحریم و به لیست سیاه خود اضافه کرده که در میان آن‌ها چندین شرکت نظارتی نیز به چشم می‌خورد. حالا گزارشی جدید ادعا می‌کند که شرکت‌های آمریکایی مانند آمازون، مایکروسافت و گوگل سرویس‌های وب این کمپانی‌های چینی را تامین می‌کنند.

این گزارش که از سوی وب‌سایت «Top10VPN» منتشر شده، به این موضوع اشاره می‌کند که غول‌های فناوری آمریکایی سرویس‌های وب موردنیاز وب‌سایت‌های این شرکت‌ها را تامین می‌کنند. در حال حاضر شرکت‌های آمازون، مایکروسافت و گوگل نسبت به این گزارش از خود واکنشی نشان نداده‌اند. اکتبر سال گذشته میلادی دولت ایالات متحده آمریکا برخی از ارزشمندترین شرکت‌های نظارت از طریق هوش مصنوعی چینی را تحریم کرد.

شرکت‌هایی که در اکتبر تحریم شده بودند و شرکت‌هایی که اخیرا وارد لیست سیاه وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا شده‌اند، متهم به همکاری با دولت چین برای سرکوب اقلیت مسلمان «اویغور» و همچنین نقض حقوق بشر هستند. حالا گزارش جدید نشان می‌دهد که برخی از سرویس‌های مورد استفاده این شرکت‌ها مانند هاست وب‌سایت‌ها توسط کمپانی‌های آمریکایی صورت می‌گیرد.

«سیمون میلانیو»، مدیر تحقیقات در Top10VPN در این گزارش اعلام کرده:

«شرکت‌های آمریکایی با ارائه خدمات وب ضروری به این کمپانی‌ها، نقش بالایی در افزایش محصولات نظارتی دارند که پتانسیل بالایی برای نقض حقوق بشر از خود نشان می‌دهند.»

سرویس‌های وب

در گزارش جدید ادعا شده که آمازون و گوگل سرویس‌های وب موردنیاز شرکت‌های چینی «داهو» و «هایک ویژن» که در لیست سیاه دولت آمریکا قرار دارند را تامین می‌کنند. سرویس‌های مایکروسافت توسط «SenseTime» و «Megvii»، دو استارتاپ مطرح در زمینه هوش مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از شرکت‌های آمریکایی که در زمینه احراز هویت و رمزگذاری وب‌سایت به کمپانی‌های چینی تحریم شده خدمات ارائه می‌دهند می‌توان به «دیجی سرت»، «Lets Encrypt» ،«Entrust» و «جئو تراست» اشاره کرد. در این گزارش از توییتر و فیسبوک به عنوان شرکت‌هایی یاد شده که شبکه تحویل محتوا را در اختیار هایک ویژن قرار می‌دهند.

چین و ایالات متحده آمریکا مدت‌هاست که درگیر جنگ تجاری هستند و در این میان شرکت‌های چینی و بعضا آمریکایی قربانی می‌شوند. در جریان این جنگ، هواوی بیشتر از برندهای دیگر آسیب دیده که انتظار می‌رود در آینده دولت پکن برای پاسخ به آن، تصمیم به تحریم شرکت‌هایی مانند اپل و کوالکام بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی