ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فرمان اجرایی ترامپ
نرم افزار و اپلیکیشن

ترامپ به تلافی اقدام اخیر توییتر فرمان اجرایی جدیدی را امضا می کند

روز گذشته توییتر اعلام کرد از این پس صحت ادعاهای دونالد ترامپ را بررسی می کند و در صورتی که منبع موثقی برای آنها وجود نداشته باشد آنها را با برچسبی تحت عنوان «به طور ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

روز گذشته توییتر اعلام کرد از این پس صحت ادعاهای دونالد ترامپ را بررسی می کند و در صورتی که منبع موثقی برای آنها وجود نداشته باشد آنها را با برچسبی تحت عنوان «به طور بالقوه گمراه کننده» متمایز خواهد کرد. دونالد ترامپ نیز به تلافی این اقدام قصد دارد با امضای یک فرمان اجرایی جدید قانونی را به چالش بکشد که تا امروز براساس آن مسئولیت پست های منتشر شده در توییتر، فیسبوک و گوگل بر عهده کاربرانشان بوده است.

ترامپ حتی تهدید کرده وبسایت هایی که به باورش صدای محافظه کاران آمریکایی را خفه می کنند تعطیل خواهد کرد. این تهدیدها همانطور که اشاره کردیم بعد از اقدام دیروز توییتر برای برچسب گذاری توییت های رئیس جمهور آمریکا مطرح می شوند.

روز گذشته مقامات آمریکایی خبر دادند که دونالد ترامپ قصد دارد امروز (یعنی پنج شنبه) یک فرمان اجرایی جدید را در رابطه با شبکه های اجتماعی به امضا برساند. جزئیاتی از این فرمان اجرایی منتشر نشده است اما رویترز خبر داده که نسخه پیش نویس آن را مشاهده کرده هرچند که احتمال تغییر آن پیش از نهایی سازی اش وجود دارد.

ترامپ شب گذشته توییتی با این متن را منتشر کرد:

تا قبل از انتخابات 2020 بزرگان تکنولوژی هر کاری از دستشان بر می آید انجام می دهند تا [اطلاعات] را سانسور کنند. اگر این اتفاق رخ دهد ما دیگر آزادی نخواهیم داشت. من اجازه نمی دهم چنین اتفاقی رخ دهد!

در فرمان اجرایی جدید ترامپ که احتمالا امروز امضا می شود از کمیسیون ارتباطات دولت فدرال آمریکا یا همان FCC که نقش رگولاتوری ما را دارد خواسته شده که در چارچوب بند ۲۳۰ از قانون Communications Decency آمریکا قوانین تازه ای را پیشنهاد کند؛ این قانون در وهله نخست پلتفرم های آنلاین را از مسئولیت های حقوقی در قبال محتوایی که کاربرانشان پست می کنند معاف می کند. تغییرات اینچنینی قطعا پای شرکت های حوزه فناوری را به دادگاه های بیشتری باز خواهد کرد.

فرمان اجرایی جدید ترامپ

در این فرمان از FCC خواسته شده که بررسی کند آیا اقداماتی که پلتفرم های اجتماعی در راستای ویرایش محتوای پست شده توسط کاربران انجام می دهند آنها را از چتر حمایتی بند ۲۳۰ قانون Communications Decency خارج می کند یا خیر! (یعنی اگر یک شبکه اجتماعی پست کاربرانش را ویرایش کند یا مثلا آنها را برچسب گذاری کند دیگر مسئولیت آن پست بر عهده کاربر نخواهد بود و شبکه اجتماعی باید پاسخگو باشد).

برای این منظور نخست باید مشخص شود که آیا یک شبکه اجتماعی از سیاست های فریبکارانه برای تعدیل و تلطیف محتوا استفاده می کند یا خیر و اگر اینطور است سیاست هایش با شرایط خدمات رسانی آن منافاتی دارند یا خیر؟

در این قانون همچنین اشاره شده که دفتر استراتژی دیجیتال کاخ سفید ابزاری را ایجاد خواهد کرد که به لطف آن مردم میتوانند هرگونه سانسور در فضای آنلاین را گزارش دهند و سپس FCC باید آن ادعاها را بررسی کرده و اقدامات مقتضی را انجام دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • molavy
    molavy | ۸ خرداد ۱۳۹۹

    فقط خدا کنه باز رای نیاره،

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی